In dubio: straks een kraamfeest of gewoon bezoekjes? Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sunshineS1976, 1 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaknolleke

24 apr 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Akkoord!

Wij hebben het verdeeld in groepjes, de collega's tesamen, de schoolvrienden samen, de familie samen,... Als mijn man en ik dan bezig waren kon het bezoek nog met elkaar babbelen en het was toch intiem genoeg om met iedereen de geweest is een gesprek te hebben. Er zijn zo regelmatig spontaan minifeestjes ontstaan waar ik echt wel van genoten heb :)
    Ik moet wel zeggen, ik ben niet op mijn mondje gevallen en heb ook wel een aantal keer 'en nu allemaal oprotten' gezegd. Ach ja, dat steken ze dan toch lekker op de hormonen ;)

2. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hier ook een combi... voor onze carnavalsvereniging geven we een kraamfeest en de rest mag op bezoek komen. Kraamfeest niet te groot, want het zal februari worden of zo en dan moet alles binnen, maar met sommige leden hebben we minder en dat kunnen we zo mooi ondervangen.
    verdere vrienden en familie mogen gewoon op visite komen.

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

He thnx Drieka en dames!

Ik denk dat we er dan toch al uit zijn :p
    Idd een mooie combi en een paar dagen reserveren voor het meeste bezoek zoals Drieka zegt. Zelf niet eens aan gedacht; slim!!

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Je kunt toch zelf bepalen wanneer ze komen? Dat kun je zelf wel indelen. Wij hebben de 1e week alleen bezoek gehad van de opa's en oma's en zussen etc. (en mijn 2 beste vriendinnen) voor de rest niemand! Daarna heb ik bepaald bezoek verdeeld, en sommige heb ik gecombineerd! En Savonds geen bezoek! Dat kun je zelf allemaal wel bepalen. En wij hadden in een gedicht op het geboorte kaartje dat ze niet op de gok moesten komen. Dus er was ook niemand die onverwachts op de stoep stond. En anders hadden ze pech gehad als het niet uit kwam, dan had ik wel een smoes verzonnen :p
    en als je collega's langs willen komen,zeg er dan bij dat ze even een datum moeten prikken met z'n allen, zodat je op 1 middag klaar bent. En w.b.t er leuk uit zien.. Zo ben ik ook! Maar toen hij er eenmaal was had ik er schijt aan wat ik aan had.

5. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben 2 kraamfeesten gedaan (één op zaterdag en één op zondag) en daarnaast een vrijdagmiddag-borrel voor collega's. Heel druk, maar we vonden dit fijner dan 4 maanden lang dagelijks kraamvisite (met 2 banen, 2 grote families en dan nog alle vrienden etc.). We zagen gewoon niet in hoe we alle kraamvisite in moesten plannen.
    En naast de kraamfeesten hadden we de eerste 3 weken alsnog 2-maal daags bezoek (oma's, ouders, broers en zussen, beste vrienden, familie die niet op de kraamfeesten kon komen).
    Ik wil dit ook bij een eventuele 2e anders regelen.

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Een kraamfeest lijkt mij echt helemaal niks.

Qua bezoekjes beu zijn. Wij hebben expres de dagen nadat we uit het ziekenhuis kwamen niemand ontvangen naast opa's, oma, ooms en tante.

We hadden even 3 dagen visitestop. Op maandag thuisgekomen en op vrijdag kwam mijn beste vriendin langs. De dagen daarvoor nagenoeg niemand. Heerlijk vond ik dat even.
    De vier dagen na keizersnee had ik in het ziekenhuis genoeg visite aan mijn bed gehad ;)

En no way dat ik mezelf ging make-uppen voor de visite hoor!
    Na een week deed ik weer eens wat mascara op, verder zorgde ik er gewoon voor dat ik fris gedoucht was en dat vond ik wel even genoeg :D

En over de baby vasthouden; je visite kan zoveel willen, zowel bij kraamfeest als gewoon losse bezoekjes. Jullie bepalen toch wie de baby's vasthoudt?

7. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat een goede oplossing om een paar dagen te plannen waar mensen naar toe kunnen komen. Als je zoveel mensen verwacht is dat een super goede oplossing. Een kraamfeest lijkt mij echt helemaal niks. Je spreekt haast niemand, bijna geen enkele baby vindt zo'n gigantische drukte leuk. Ik ben eens op een kraamfeest geweest waarbij ik na een tijd vergat dat het een kraamfeest was. Heel de baby niet gezien en de ouders amper gesproken. Die waren druk bezig geweest met de baby en mensen entertainen.

8. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Wij gaan voor een kraamfeest. Vorige keer was het de zoete inval hier.. werd er gek van! Nu dus rigoreus anders. Ik hou sowieso niet van bezoek, liever dus in een keer er vanaf. Vind ook niet dat iedereen de baby vast hoeft te houden.

9. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Jazeker wel in de make-up! Ik lijk wel een spook zonder....haha. Dus liefst zelfs in het ziekenhuis met make-up. Maar ook niet TE hoor...beetje mascara en ik voel me niet meer naakt haha! :D

Even serieus....wij gaan ook voor kraambezoek. In de eerste week of weken...even zien hoe het gaat...alleen familie en echt de allerbeste vrienden. Daarna goed plannen. Heb geen zin in elke dag bezoek. Daarnaast vind ik het fijn als mijn vriend er ook bij is en die werkt altijd tot savonds laat. Dus blijven alleen zijn 2 vrije dagen over. Waar hij natuurlijk ook zelf wat tijd met zijn dochter wil doorbrengen,

Dus.....plannen, plannen, plannen! :)

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Een paar keer een kraamfeest gehad maar ik was niet heel enthousiast. Veel drukte, cadeau afgeven (een keer op een overvolle tafel achterlaten... ), je spreekt de ouders maar kort en ziet de baby even kort. Vaak ook veel drukte van kleine kinderen die iedereen natuurlijk meeneemt (lijkt wel een grote kinder verjaardag). Dus kinderen die gillen en rondrennen. Daardoor spreek je mensen maar kort en vluchtig. Komt op mij ook over als een moetje van de ouders (geen zin in bezoek en tijd maken voor mensen maar snel overal mee klaar zijn).

Verder voorkom je geen bezoek aan huis. Je directe familie en goede vrienden komen toch wel langs.

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou zeggen: RUST!

En waar jij wilt, bezoekjes.

Ik schrok hier van:
    Dat zou ik dus écht niet doen! Kraambezoek is kraambezoek, dat betekent niet vaker dan 2 keer per dag iemand op bezoek, ik zit boven in bed en je mag even baby komen kijken, en daarna ga je lekker weer naar huis (binnen een uur). Niet 's avonds blijven hangen, écht geen nette kraamvrouw met kleren aan en make up. Schei uit! En nu heb je ook nog je oudste kindje, waarvoor het heel belangrijk is om rustig te wennen aan de nieuwe situatie straks.

Je kunt inderdaad een kraamfeestje doen (hebben wij bij de eerste gedaan), maar dat moet je zelf willen. Ik had daar echt geen 80 mensen (gelukkig niet), maar het was maar 1 middagje en mijn meisje heeft hier en daar op een arm gelegen. Bij de tweede wilde ik heel graag meer bezoek, omdat we bij de oudste ook in het buitenland woonden en daarom de eerste twee weken heel weinig vrienden en familie (buiten ouders/broers/zussen) hebben gezien. Dat vonden we bij de tweede toen heel fijn, dat we haar vanuit thuis tijdens korte bezoekjes konden laten zien. Maar ze hoefde niet bij iedereen op schoot hoor, alleen als het uitkwam en goed voelde op dat moment. Ik heb de eerste week wel elke dag bezoek gehad, maar daarna ook niet meer. Hier en daar is wat, en ik stel dat ook gerust een beetje langer uit waar mogelijk. Na 6 weken is het nog steeds een lief klein baby'tje!

Dus denk aan jezelf en aan je rust, en kies gewoon wat jij zelf fijn vindt. Maar beide met genoeg rust, zowel tijdens het feestje als tijdens je kraamweek!

12. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Zit nu aan te denken om het stil te houden dat bevallen ben pas na week te vertellen hahssh werd het ook zat al die bezoekjes wou gewoon rustem em heb nu ook mog 3 kinderen rond lopen

13. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Wij doen het gewoon thuis, vorige keer na ks wel visite van (schoon) ouders en broers, zussen, neefjes, nichtjes aan bed in ziekenhuis gehad. En later gewoon thuis, maar was wel heel stellig wie, wanneer, met name omdat je toch eerst in het babyritme qua voeding en slapen wilt komen alvorens je iets in kunt plannen. En na een week ziekenhuis vond ik het wel aangenaam om niet de hele dag in mijn slaaptenue rond te lopen, dus wel kleren aan, maar wel comfortabele kleding, geen make up maar dat draag ik toch zowiezo niet. Ze nemen me maar zoals ik ben en zoals ik me voel, en anders is het nu probleem.

Deel Deze Pagina