In dubio...update op pagina 3

Discussie in 'De lounge' gestart door ElviraR, 27 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hoi luitjes,

    Nog effe wachten en dan is het weer zover...die spannende NOD. Heb geen enkel symptoom, dus vrees dat de :evil: :evil: komen.
    Mochten die komen dan weet ik niet zeker of we meteen verder zullen gaan met klussen voor een kleine. Heb nl een erg leuk aanbod gekregen..overkopen van een goedlopende ergortherapiepraktijk in Duitsland. Moet natuurlijk eerst goed uitgezocht worden hoe goed het loopt en financien e.d., maar t klinkt leuk. Denk alleen dat ik dan niet meteen zwanger kan worden. Dit zou nl betekenen dat ik er na enkele maanden meteen weer uit zou moeten. Naast de eigenaresse is nog iemand in dienst, maar je kunt als bazin natuurlijk niet meteen weer een vervangster laten invallen. Dus misschien toch nog een half jaartje wachten met verder proberen.....Ik vind het echt moeilijk, want mijn kinderwens is erg groot, maar zo een aanbod krijg je ook niet elke dag....
     
  2. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    lastig hoor, die carrierekeuzes die in de weg staan van wat je graag wilt. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook heb ervaren, maar nu ondanks dat het niet ideaal is ivm. werk en opleiding toch besloten heb dat ik mijn kinderwens niet langer wil uitstellen. Dat kost me emotioneel ook te veel. Ik wil je sterkte wensen bij je keuze en wellicht ... is de keuze al voor je gemaakt.
    Karin
     
  3. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Dank je Karin.
    Ik ga in ieder geval eens een praatje houden daar. En misschien is een combinatie eigen praktijk en kindje al snel genoeg mogelijk. Een half jaartje uitstellen zal me wel lukken. Tevens kunnen mijn man en ik dan misschien beiden een dag minder gaan werken. Ben erg benieuwd naar mijn NOD...
     
  4. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    als je iets echt heel graag wilt, valt er wel een oplossing te vinden.
     
  5. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Ach uit eigen ervaring weet ik wel, dat als je in Duitsland werkt de kinderomstandigheden erg ideaal zijn....zo kan je bijv. opvoedingsvakantie krijgen....en de kinderbijslag ligt een stuk hoger!!!
     
  6. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ja, maar dit geldt denk ik niet als je zelf eigenaresse bent. En ik blijf wel sowieso in Nederland wonen. Dus eventuele kinderbijslag zul je via NL krijgen....
     
  7. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Ja maar je krijgt een leuke compensatie!!! In nederland krijg je 150 in drie maanden in duitsland 150 per maand.....dus er wordt gecompenseert!! Verder wordt jij zelfstandige....en je man/vriend wat verdient ie???? allemaal even na pluizen ivm belasting enz.voor je alles overneemt!! HEt bureau voor duitsezaken in Nijmegen weet alles en daaar kan je alles navragen suc6!!!
     
  8. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    He thanx voor de info! Heb je toevallig de naam of de gegevens van dat kantoor in Nijmegen??
     
  9. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Dat heet HEt bureau voor Duitse zaken (BDZ.nl) volgens mij , moet je ff in de gouden gids kijken of op het net daar staat ook heel veel!!!
     
  10. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Bedankt! Werk jij ook in Duitsland? eigen zaak??
     
  11. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    super evira .
    wel een moeilijke beslissing die je moet gaan nemen.
    gelukkig ben je de 30 nog niet gepasseerd lijkt mij dan nog moeilijker een beslissing te nemen.
    ik wens je veel sterkte met je keus.
    en wellicht zullen we die dan beslist hier gaan horen.
    en nog even spannend voor je NOD.
    keep smile.
    lieke.
     
  12. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Bedankt Lieke,

    Ik zal jullie zeker op de hoogte houden!! En i'll keep smiling :)
     
  13. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    JA ik werk in duitsland.....ben kinderfysiotherapeute!! dus vandaar !!!
     
  14. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Oh, leuk! Werk je als zelfstandige? Ga vandaag bellen om eens een afspraakje te maken. Ben erg benieuwd naar alles....
    To be continued..
     
  15. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Spannend hoor, ik zou er denk ik voor gaan, als alle voorwaarden enzo goed zijn natuurlijk, het is toch een once in a lifetime kans...dus met beiden handen aangrijpen lijkt mij, en misschien doordat je dan niet zo meer met zwanger worden bezig bent, is het direct na t halfjaar ofzo raak..
    Wie weet, heel veel succes met je keuze.
    Liefs Sarina.
     
  16. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Dank je Sarina. Ik heb a.s. woensdagavond een gesprek in de praktijk in Duitsland. Ben heeeeel erg benieuwd....
     
  17. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    heel veel succes
    wat spannend zeg

    gr debbie
     
  18. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Thnx debbie ;)
     
  19. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Succes hoor!
     
  20. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Je zit nu vast midden in je gesprek, of bent net klaar. Ik hoop dat het een prettig gesprek was, en dat je meer duidelijkheid hebt gekregen over wat je zou willen.

    Hoe ging het?

    Groetjes, Wendy
     

Deel Deze Pagina