Zoals het er nu voor staat zal ik binnenkort aan het werk moeten.. Ik krijg nu al hartkloppingen van het idee dat ik niet meer full time voor ons ventje mag/kan zorgen...
Zina, het gaat mijzelf niet eens om de kinderopvang kosten hoor, dat is geen enkel probleem. Het probleem is dat ik werk moet doen wat ik niet leuk vind. Daarbij denk ik dan bij mezelf dat ik die tijd beter kan stoppen in een studie om zo daarna wel een passende baan te vinden. LadyX, daar zit zeker iets in en de meeste punten heb je ook ecnt een punt. Bedankt voor je reactie. Jeetje ik had niet verwacht dat er zoveel reacties zouden komen!
Persoonlijk heb ik er moeite mee om met subsidies / uitkering van de overheid thuis te blijven. Bovendien..wat je nu niet meerekent, je bouwt met werken pensioen op en nu dus helemaal niet.
Ja haha...ik zorg ook voor t huishouden en de kids EN daarnaast werk ik 32 u. Ik krijg voor de eerste 2 toch ook geen vergoeding?!
We moeten straks tot ons 70e werken...hoezo pensioen? Ik ga als ik 40 ben waarschijnlijk weer fulltime...dan kan ik nog steeds 27 jaar werken
Dat is jouw keuze om 32 uur te werken (Ws. uit bittere noodzaak met een duur koophuis als ik gokje mag doen..) ik werkte ook gewoon 24 uur hoor trouwens tot mijn baas failliet ging... Maar ik zie thuis blijven niet als handje ophouden. Als je werkt heb je die aanrechtkorting ook dus zouden wij allemaal een handje ophouden in dat geval
Bosi.. tja zo denk ik er ook over. Ik ben nu 25. Als alles mee zit ben ik 31 als ik klaar ben met de PABO. Dat betekend dus dat ik nog 39 jaren tot mijn pensioen kan werken. Lijkt mij idd ook voldoende.. maar dat is dus ook niet echt het "ding" waar ik mee zit.. Wel erg intressant om iedereens mening en ervaring te lezen. Je hebt natuurlijk thuisblijf mama's en werk mama's. Ik weet van mezelf dat ik niet echt een thuisblijf mama ben omdat ik zelf ook graag dingen voor mezelf wil kunnen blijven doen.. maar aangezien ik nu niet de situatie heb waarbij ik mijn ideale baan heb moet ik gaan kiezen.. wat is dus wijsheid. In ieder geval voor nu al super bedankt voor jullie meningen en visies!
Nee geen bittere noodzaak met een duur koophuis...ik werk graag, vind het fijn me professioneel gezien te ontwikkelen en heb graag naast mijn kids mijn werk en daar mijn sociale contacten.
Waarom denken mensen dat toch altijd gelijk Ik ga werken om dat IK het leuk vind en niet omdat het nodig is. En tsjah het salaris is lekker natuurlijk. Maar als ik had gewild had ik ook nog 1 dag minder kunnen gaan werken. Zijn ook mensen die het gewoon leuk vinden hoor...
Volgens mij ben je er eigenlijk al uit.... Ik ga pas weer verder kijken als ze op school zitten..... En tot die tijd genieten... Het gaat al zo hard....
Ik vind dat dat ook iedereen zelf moet weten. Persoonlijk vind ik 32 u wel erg veel met twee kinderen. Moet er moet aan denken dat onze kinderen 4 dagen opgevoed worden door iemand anders en daarbij komt kijken dat ze maar 1 x jong zijn dus graag de meeste eerste keren zelf mee wil maken
Okee, maar dan moet je mensen die dat niet willen ook niet veroordelen . Het blijft je eigen keuze. Ooit wilde ik ook gewoon liever werken maar na 4x eruit gemikt te worden wegens reorganisatie/sluiten van bedrijven ga je gewoon anders denken. En nogmaals werkende vrouwen krijgen exact diezelfde korting/subsidie dus ik zie geen verschil mbt. hand ophouden. Verder krijg je als thuisblijfmama helemaal niks behalve een compliment van je vent zo nu en dan
Meid...je vindt het harstikke leuk om fulltime moeder te zijn. Dus dat zou ik in jouw geval lekker zo laten. En nee...ik vind dat persoonlijk geen handje ophouden. Geniet van je kids, ze zijn nog jong! Als je straks je opleiding gaat doen, krijg je het nog druk. Dus grijp je kans om nog even van de rust te genieten!!!
Ik zou zelf wel gaan werken. Al is het maar een paar daagjes. Ik heb nu zelf vakantie en de muren (en Finn ) komen op me af soms! Nou zou mijn zwangerschap daar nu ook wel mee te maken hebben, lekker misselijk en heel moe, maar nee ik vind het veel te leuk om dingen te doen. En het lekkere weer speelt ook wel een rol...hahaha! Ik zit nu zelf op de PABO, ga mn 3e jaar in. Ik ben 3,5 dag van huis. Soms minder. Als ik klaar ben zou ik graag 3 dagen gaan werken. Niet alleen voor het geld (een duur koophuis hebben we niet), maar puur voor mezelf. Ik vind het heerlijk om bezig te zijn. En natuurlijk ook wel om thuis te zijn. Maar alleen maar thuis zijn zou ik echt niet kunnen! Fulltime werken zou ik dan weer niet kunnen. Teveel weg van huis, nee. Ik wil minder dan de helft van de week werken. dus maximaal 3 dagen.
Omdat dit in de meeste gevallen ook zo is misschien Er is echt maar een kleine groep die werkt voor het plezier.
Ik denk dat ik zelf niet gelukkiger zou worden van niet werken... Ik vind het ook fijn om er gewoon even "uit" te zijn en even niet "mama" Maar dat kan voor anderen natuurlijk heel anders liggen...
En wbt het handje ophouden. Ik denk dat de overheid blijer is met een niet werkende moeder dan met een wel werkende. bij niet kost het hun uit de mouw geschud zo'n 250 euro per maand maar bij een wel werkende moeder veel meer. Ik noem idd de combinatie korting die je als werkende moeder krijgt en wat dachten jullie van de kinderopvang toeslag? Als ik nu al kijk krijgen wij iets van 200 euro per maand daaraan en dan niet meer.. Over eruit zijn.. ja eigenlijk wel maar hoe bevalt het me? Eigenlijk geen idee.. Zeker niet omdat ik in september w.s. nog niet kan starten met de opleiding.. en wat als ik in feb weer zak voor de toets.. dat is het geen wat me nu nog het meeste tegenhoudt om de keuze definitief te maken. Ik zou een MBO opleiding als vooropleiding kunnen overwegen maar het nadeel daarvan is dat je dan vast dit aan een dag studie.. Wat ik hierbij nog moet uitzoeken is hoe het zit met kinderopvangtoeslag bij een studerende moeder.. wie weet daar iets van??