Ok, nachtvoedingen prima, maar mijn jongste slaapt bijna helemaal niet meer. in ieder geval niet zonder tepel in zijn mond. Heel soms werkt het om stiekem speentje te wisselen, maar elke minimale beweging wekt hem zodat hij het op een brullen zet. Naast het feit dat ik doorligplekken begin te krijgen, slaap ik zo ontzettend weinig dat ik regelmatig hoofdpijn heb als ik mijn ogen beweeg. En geloof me, dat doe je best vaak op een dag. Het is begonnen met een maand of zes en geleidelijk steeds erger geworden. Inmiddels slaapt hij overdag ook bijna niet meer. Ik werk 4 dagen, maar het is niet erger of minder erg op werkdagen. Ik begin een vermoeden te krijgen dat het aan brood zou kunnen liggen, gezien het feit dat het begon rond de tijd van bijvoeding en er geen verschil is met andere dingen die hij eet. Brood eet hij elke dag. Maar wanneer zou geen brood eten dan effect moeten hebben? Ik snap dat 1 dag niet representatief is, maar hoe lang wel? Verder zou een en ander met tandjes te maken kunnen hebben, maar paracetamol heeft geen effect en onder zijn ze door, boven zie ik niks. Heeft er iemand nog een idee? Ik vind nachtvoedingen niet zo erg, maar zou toch wel graag meer willen slapen dan dit.
Geen idee of het aan het brood zou kunnen liggen, maar om het uit te proberen kun je dat toch gewoon een tijdje weglaten? Hij is nog maar 7 maanden, dus brood e.d. is echt nog bijvoeding, nog niet elke dag in grote hoeveelheden noodzakelijk. Hier hebben we met een maand of 7 ook even alle bijvoeding gestaakt omdat zoon last had van zijn darmen. Na een weekje ofzo weer rustig gestart, nergens meer last van.
Dat is best pittig! Misschien een paar dagen glutenvrij-brood proberen? Wie weet dat hij niet tegen 'gewoon' brood kan.
We hebben besloten een paar dagen rijstwafels en peer te geven. Vandaaruit rustig opbouwen. Kijken of zijn darmen tot rust komen en ik weer kan slapen.
Waarom denk je dat het door brood komt? Mijn zoontje van 6,5 maand heeft er nu ook last van.. vooral overdag. Hij viel altijd in slaap aan de borst en dan kon ik hem gewoon wegleggen.. maar nu niet meer. Ik denk zelf dat het gewoon fase is of dat hij nu doorheeft dat ie lekkerder slaapt aan de borst en daarom gaat mopperen als ie in bed wordt gelegd. Of minder slaap nodig heeft en daardoor minder makkelijk slaapt of meer meekrijgt en liever niet wil slapen ofzo.. Ik heb hem nu toch maar gewoon in bed gelegd. Hij huilt gelukkig niet want ben niet van laten huilen maar hij is nu wel al hele tijd wakker en moppert wel wat.. Maar ja.. ik kan ook niet meer hele dag met hem aan de borst zitten (tijdens verlof wel gedaan). Vind het niet erg om hem in slaap te helpen maar hij is meteen wakker als hij verplaatst wordt
Probleem bij ons is dat hij al gaat krijsen zodra hij zijn bed ziet. Inmiddels is slaapzak aantrekken al meteen paniek. Daarnaast heeft hij veel last van rommelende darmen. In alle eerlijkheid, ik heb geen idee. Het enige wat ik weet is dat het niet echt honger is. Laatst een flesje kv gemaakt omdat ik echt even niet meer wist wat te doen. Die weigerde hij gewoon, hij wil echt de borst. Dat maakt het wel extra lastig. Alles ligt bij mij. Ik heb de overtuiging dat kindjes niet zomaar krijsen. We hebben niet laten huilen, dus het is geen aangeleerd gedrag. Er is iets en ik weet niet wat.