voorgerecht kerst

Discussie in 'De lounge' gestart door levy, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal...

Misschien willen jullie mij helpen want ik zie tussen de bomen het bos niet meer. Bij mijn schoonfamilie is het zo dat iedereen een gang maakt met het kerstdineer zodat niet alleen mn schoonouders in de keuken staan. Nu zijn wij aan de beurt met het voorgerecht...
    Maaarr... er zijn 3 mensen die dus geen bal lusten..Naja niets aparts..En wij houden wel van apart.
    Nu wilde ik 2 voorgerechten gaan maken zodat men kan kiezen..
    Ik weet alleen totaaaal niet wat.. op internet word ik niet veel wijzer want er is zooveel...
    Dus hebben jullie misschien suggesties??

Alvast bedankt

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn schoonzus had eens een heel lekker voorgerechtje met kip, kruidenkaas en bladerdeeg. Echt heeeeeeeerlijk...

Ik heb even voor je gegoogled en verschillende recepten voor je gevonden. Daarom heb ik ook de google resultaten gekopiëerd, zodat je zelf kunt kijken wat je het meeste aanstaat. Er staan namelijk verschillende varianten, de 1 zal je mss meer aanspreken dan de ander. Maar nogmaals, de combinatie is echt zò lekker:)

Startpagina Google zoeken

3. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks!! ik ga gelijk ff zoeken!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Oja, je kunt er eventueel nog voor keizen om kleine 1 persoons ovenschaaltjes/bakjes te gebruiken. Zo kun je de gerechtjes gemakkelijk van te voren klaar maken en zo bij je schoonouders in de oven zetten..Je vet zo'n bakje in met boter, bekleed hem met bladerdeeg, vulling erin en afdekken met bladerdeeg. Dit bakje serveer je op zijn kop op een klein bord, zo blijft het goed warm. Als iedereen zover is, kan men zelf zijn gerechtje mooi uit zijn bakje halen (let op, de bakje kunnen nog heet zijn, houdt eventueel een schone ovenhandschoen, pannenlap, gastendoekje of dikke servet bij de hand). Heeft iedereen een mooi bolletje op zijn bordje. Eventueel wat garnering naast het bakje leggen....

Je kunt ze natuurlijk ook zelf uit het bakje halen en op het bordje leggen, met een takje groen erbovenop en wat garnering ernaast. Weet niet hoeveel gasten er zijn, maar het gevaar is dan natuurlijk dat de eerste die je eruithaalt, mss teveel afkoelt....

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik maak een zalmbonbon gevuld met hollandse garnaaltjes. Lijkt me erg lekker!

6. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt erg goed die bonbon...En hoe maak je die dan??

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    plakjes rosbief, daarop bolletje aardappelsalade en daarop beetje rucola?

8. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    In de kerstallerhande van AH staat een tompouche van paddestoelen. Ziet er lekker uit en is totaal niet apart. Heb hetzelfde probleem....moet dus ook iets simpels.

9. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank voor de tips..Die met die rosbief is ook een goede..

10. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    dat probleem heb ik dus ook altijd, wij doen precies het zelfde met de schoonfamilie. Op zich een leuk idee, maar het is o zo lastig als je wat moeilijkere eters heb. Gelukkig doen wij het dit jaar anders...

Je hebt best veel leuke voorgerechtjes, ik weet alleen niet waar je voorkeur naar uit gaat.

11. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik maak een waldorfsalade, maar wat ik zelf ook echt heerlijk vind is een blini, boekweitpannekoekje met gerookte zalm, rucola en dressing Iedereen voor wie ik dit tot nu toe gemaakt heb likt zijn vingers erbij af en het ziet er ook heel leuk uit!: Dead good blinis recipe - Recipes - BBC Good Food

Aparte bajes in de oven is ook een goed idee, ku je nog een klein beetje rekening houden met dingen niet lusten zonderd at de rest er onder hoeft te lijden. :)

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik schreef m ook al in iemand anders topic maar zeker als er mensen zijn die geen bal lusten (zoals ik :p haha nee t valt nog mee) dan is het wel een goeie

Kipcoctail!

Kip koken in boullion (de boullion kan je daarna heerlijk opdrinken)
    in een leuk glaassje met ijsberg sla, casshewnoten en annanas.
    En dan afmaken met coctail saus.

Heel makkelijk om dingen uit weg te laten als je op t laatst de noten en annanas toevoegt

Ik ben bijv allergiesch voor noten en houd niet van annanas dus dan houd je dat er uit ;)

Je kunt ook een variant met zalm of garnalen maken bijv.

suc6!

Deel Deze Pagina