MIjn moeder verklaart me voor gek.. mijn plan is om mijn zoontje na de zomer in een ledikantje met 3 kanten te leggen (en van de zijkanten kan eraf) en dan in herfst/winter in een groot bed. Dan kunnen we het ledikantje voor de baby gebruiken, die we eind januari/begin februari verwachten. Volgens mijn moeder is dat een Slecht Plan, volgens haar zou hij gaan spoken en klieren bijvoorbeeld tijdens het voeden, steeds uit bed gaan etc. Maar ja dat hoort er toch ook bij? Hoe hebben jullie dat gedaan? Wanneer ging jullie kindje in een Groot Bed?
Haha, die moeder van jou (weer) met een idee , mooi die hoofdletters die je gebruikt Wat is je eigen gevoel erbij? Klieren tijdens het voeden, de baby komt direct al op dezelfde kamer als je zoontje te liggen? Proberen lijkt me absoluut geen kwaad kunnen hoor als je zelf denkt dat er al goed met hem te praten is. Je zet die vierde kant er ook zo weer op als het echt niets wordt, toch? Misschien kun je wel nog iets langer wachten als de baby pas in januari/februari komt. Gaat de nieuwe baby gelijk in het ledikant en niet eerst in een wiegje/bij jullie?
Wij hebben voor onze dochter een groot bed (meegroeibed) gekocht toen ze een maand of 15-16 was. De avonden dat ze er daadwerkelijk in heeft geslapen (slaapt meestal nog tussen ons in), ging het helemaal goed hoor!
Zoon met 24 maanden (die klom uit bed en kon niet zelf terug klimmen dus dat was onhandig ) Dochter is nu 25 maanden en ligt nog lekker in haar ledikant en hopelijk blijft ze daar nog even in.
Mijn dochter ging met 25 maanden over naar een groot bed en dat ging goed. Mijn zoon ligt nu nog steeds in het ledikant.. Die gaat spoken en echt niet slapen als we hem nu al in een groot bed leggen, hij is er nog niet aan toe.
Mijn dochter is inmiddels 28 mnd (met 18 mnd ofzo in groot bedje), en ze komt nooit haar bedje uit als wij er niet bij zijn Geen idee waarom niet, maar het is erg makkelijk Hier dus geen enkel probleem!
Wij gaan naar zolder, de baby komt 's nachts gewoon in een (grote) wieg bij ons liggen, ik denk ruim een half jaar want ik reken op nachtvoedingen Mijn zoontje slaapt op de eerste verdieping, ik wil daar graag ook een bedje voor de baby voor overdag. Dus had bedacht daar het ledikantje te plaatsen. Het heeft ook niet zo'n haast allemaal. Ik weet niet hoe het straks gaat, mijn zoontje sliep pas toen hij 13 weken was op een andere plek dan waar ik was.
ja alsof er een niet zichtbaar barriere om heen zit he hier ook tot ik m roep @TS: hier klommen beide kids met 18 maand uit de ledikant en vanaf dat moment is er een zijkant uit gegaan omdat ik bang was dat ze wel eens verkeerd terecht zouden komen. niet veel later gingen ze over naar een gewone 1persoonsbed . Max heeft nu nog wel een opstaand rekje bij zn hoofdend maar die gaat ook op korte termijn weg
Met 18 maanden over gegaan, omdat we zwanger waren van haar broertje. Ook werd ze regelmatig wakker omdat ze haar hoofd stoten, of weer eens met haar arm klem lag.
John gaat vanaf midden aug naar een peuterbedje, dan is hij bijna 1,5 jaar. we krijgen het bedje van een buurvrouw die gaat imigreren, dus lekker makkelijk
Hier ligt onze oudste gewoon nog lekker in haar ledikant. Past prima en ik hoef me geen zorgen te maken over of ze al dan niet haar bed uit komt. Ze slaapt op vakantie wel in een groot bed en dat gaat op zich goed en ze komt er zelf ook niet uit, maar ik vind het gewoon niet nodig zo lang ze nog in het ledikant past. Ze is aan de kleine kant dus een gewoon 1 persoonsbed is echt enorm voor haar.
Mijn jongens liggen nog in een ledikant. Die blijven echt niet liggen in een groot bed (al geprobeerd ). Zo lang ze er nog in passen en er niet uitklimmen zullen de grote bedjes er voorlopig ook niet komen.
Hier is de oudste met ong 20 a 21 maanden over gegaan naar het grote bed, gewoon een normaal 1 pers bed. Hebben er alleen wel een rekje omheen omdat ze eruit viel. Ze vind het volgens mij nog wel prettig dus dat blijft er nog naast zitten zolang ze wil. Hier op tijd over gelegd zodat ze niet dacht dat ze uit het ledikant moest voor de jongste. Vanaf nacht 1 ging het goed om ze over te leggen. Jongste is geboren toen de oudste net 2 was.
Hier slapen ze alleen overdag in een ledikant, dus misschien is dat wat anders. 's Nachts liggen ze bij ons. Milan heeft ruim 3 jaar in z'n ledikantje gelegen, met alle kanten gewoon dicht. Hij lag altijd lekker knus en vond het prima. Isabelle heeft maar 11 maanden in haar ledikant gelegen, toen klom ze eruit en dat leek mij niet echt veilig. Nadat ik er één zijkant uit had gehaald, bleef ze wel netjes liggen. Zij hield niet zo van dat opgesloten gevoel. Het verschilt dus heel erg per kindje.
Hier ligt ze al een tijdje in haar ledikant met 1 zijkant eruit omdat ze ging klimmen! ging goed tot eergister.. ineens heeft ze het gevonden om liever op de grond te slapen.. beetje maf.. dus heb bedje omgedraaid om haar weer even 'op te sluiten' tot nu toe *klopt af* nog niet uit bed geklommen.. en als het allemaal goed gaat proberen we het weer opnieuw..
onze zoon sliep met 1 jaar en 4 maanden in ene groot 1 persoonsbed... hij blijf er netjes inliggen dus dat spoken doen ze niet zo gauw hoor..... en als het niet goed gaat kan ej altijd weer het ledikantje goed zetten... ik zou zeggen doen
had een moeilijke slaper, heb hem net voor zijn 1e verjaardag in een "groot" bed gelegd, daarmee bedoel ik een 1 persoonsmatras. Na zijn middagdutje komt hij altijd zo lief de woonkamer binnen wandelen (slaapt dan zonder slaapzak, alleen een deken. En in de avond is het met slaapzak, komt er ook niet uit.
wij krijgen eind dit jaar een tweelng erbij. dan is onze zoon 25 a 26 maanden. wij willen dus voor hij 2 jaar is overgaan op een groot bed, zodat hij kan wennen voor hij aan 2 brusjes moet gaan wennen. en dan kunnen we zijn ledikant gebruiken voor 1 van de 2 kleinsten
Onze dochter slaapt sinds een maand in een meegroeibed. Ze was toen 23 maanden. ze is er nog nooit uitgeklommen en wacht altijd netjes tot we haar eruit tillen. Ze slaapt bij ons op de kamer, dus ik had verwacht dat ze 's nachts bij ons in zou kruipen. Volgens mij begrijpt ze niet dat ze er zelf uit kan . Het was trouwens nog niet nodig, maar we hebben het ledikant nodig voor de baby. Ik wilde dit graag op tijd doen, zodat ze niet het gevoel heeft dat ze plaats moet maken voor haar nieuwe broertje of zusje.