In een 'groot' bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Omelet, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer ging jullie kindje in een groot bed?

1. Tussen 6 en 12 maanden

2. Tussen 12 en 18 maanden

3. Tussen 18 en 24 maanden

4. Tussen 24 en 30 maanden

5. Ouder dan 30 maanden (2,5 jaar)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ik had t toevallig gister nog met man over.. Baby slaapt nu in een wieg naar die zal er sneller als 6 mnd uit groeien, maar ons lijkt t beter... Kijkend naar de oudste dat hij toch nog ' gevangen' slaapt.. Hij kan er nog niet uit klimmen gelukkig maar zolang hij er nog goed in slaapt willen we t toch zo houden ..

Maar dat uit bed gaan of klieren zal er vast bij horen en denk dat u daar even doorheen moet maar wat ons betreft is in een ledikant slapen nog wel goed voorlopig

Mss kun j t aankijken tegen de tijd dat d baby er is en hoe j oudste dan 'is' qua type en ontwikkeling enz

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo,

Sietse ligt nu een kleine maand in een ledikant waarvan ik ook een hek eruit heb gehaald zodat het een soort van bedje wordt..
    Het gaat erg goed,vanaf de 1e nacht is hij zo trots dat hij een nieuw(ahum) bed heeft dat hij er heerlijk in slaapt.
    Als hij wakker is zit hij mooi rechtop in bed te roepen,hij gaat niet klieren ofzo.
    Als we half juli terug komen van vakantie krijgt hij zijn 1 persoons bed,kijken hoe dat gaat!!

3. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Mark is nu 23 maand en ligt nog heerlijk in zijn vertrouwde ledikantje. Zolang hij er nog niet uit klimt en er nog goed in slaapt dan blijft hij daar eerst ook in slapen.

4. Leliana

Leliana Niet meer actief

:p..

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Gelijk heb je,als hij er niet uit klimt mooi in zijn bedje laten!
    Sietse klom er wel uit als hij geen slaapzak aan had,en met zak aan probeerde hij het ook maar dat lukte hem niet;).
    Toen het laatst warm weer was moest ik hem een zak aan doen omdat hij anders ging klimmen,veels te heet was dat,dus nu kan hij gewoon in bed zonder slaapzak!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties ging met 21 maanden over. Hij hoefde niet maar wilde zekf. We hadden het peuterbed toevallig al staan en op een dag besloot hij dat hij erin wilde.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter gaat rond haar 2e verjaardag in een peuterbedje omdat de baby die we volgende maand (Dan al!) verwachten dan in het ledikantje gaat. Valt je zoontje zelf in slaap? Dochter 's middags wel maar 's avonds blijf ik bij haar op de kamer tot ze slaapt. Alleen moeten we er dan wel goed aan denken 't traphekje dicht te doen als ze zelf uit haar bed kan.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier is Emma rond de 18/19 maanden naar een dreumesbed gegaan. Ze kreeg een zusje en we wilden haar op tijd laten wennen aan haar 'grote' bed. Het is gelijk goed gegaan.
    Ik denk dat het wel mee zal vallen met de bezwaren van je moeder.
    Het is juist makkelijk je kindje op tijd te laten wennen.
    Dan heeft je kind ook niet het idee dat hij zijn bedje in moet leveren voor de nieuwe baby.
    Gewoon proberen.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij M met net 2 jaar. Spijt! Want het heeft gezorgd voor drama's met naar bed gaan.

T blijft in zn ledikant tot hij eruit klimt of er niet meer inpast. We hebben voor 25 euro een heel mooi ledikantje gekocht op MP.

10. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier hadden we bij ikea peuterbed gulliver gekocht, met zijsteuntje voor bij het hoofd.
    deze hadden we in de babykamer staan en hij vond dit bed erg interessant, paar keer op voorgelezen, even ingelegen en op een gegeven moment na een week of 2 dacht ik, hij vind het zo interessant ik ga hem op zijn kamer zetten.

dus eerst met een middagslaapje gedaan, wel met zijn slaapzak aan, hij was toen 15 maanden. ging helemaal prima! dus meteen 's avonds weer en eigenlijk is het vanaf het eerste moment goed gegaan. hij slaapt er nu nog steeds in, is 19 maanden en we zijn dus ruim op tijd voor de volgende baby, ledikantje staat alweer omhoog en klaar in de babykamer. hij heeft dus ook niet het idee dat hij eruit moest omdat er iemand anders in moet.

zonder slaapzak gaat het hier nog niet, maar zo gauw de zak aan gaat weet hij gewoon dat hij moet slapen. hij gaat er ook niet uit en ligt 's ochtends netjes te wachten, hij gaat soms wel zitten wachten maar verder dan zitten komt hij niet.

ik vond trouwens een 1persoonsbed nog erg groot voor 15 maanden, dus vandaar eerst een peuterbedje. en die van gulliver heeft aan 3 kanten nog een opstaande rand en dan een uitvalbeveliging, dus eigenlijk nog steeds een overal randjes ;) vond ik veiliger.

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée slaapt sinds 18 maanden in het grote bed.. en gaat super goed! :D

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hell no... pas met 3,5 jaar of 4.
    Eerder niet, heb echt geen zin in dat gezeur van steeds uit bed komen etc.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier binnenkort. Heb paar weken geleden een bedje besteld maar moet er maar eens achteraan waar die blijft.
    En dan kan ze kiezen of ze in het ledikantje wil blijven slapen of op haar nieuwe kamer in een nieuw bed.
    Baby komt in een co-sleeper bij ons op de kamer, dat bedje staat er al en ze weet dat dat het bedje voor de baby is.
    Waarschijnlijk gaat de baby vanaf 6 maanden overdag in het ledikantje op de babykamer slapen, tegen die tijd slaapt zij vast wel op haar nieuwe kamer en is het bedje over.

14. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
  15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha lief zeg!

Ik denk dat ik eerst eens ga proberen de zijkant van het bedje af te halen. Die is zo terug geplaatst als dat niet goed gaat. En als het wel loopt dan halen we een groot bed, idd een tijdje beide op het kamertje zodat hij kan kiezen en dan hopelijk over op het grote bedje.

Bedankt voor jullie reacties, leuk om al die (heel verschillende) ervaringen te lezen!

16. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Zoon ligt sinds zaterdag in 'groot bed'. We waren op vakantie en wij dachten een babybedje erbij gevraagd te hebben. Die kregen we, maar daar ging zoonlief uit proberen te klimmen. Met een campingbedje vonden wij dat nogal eng.

Eenmaal thuis... zoon ging maandag met middagslaap weer in eigen ledikant. Wat een gevecht!!! Hebben er maandagavond ook een kant uitgehaald. Hij is er maandagavond 3 keer uitgeweest. Daarna niet meer. Hij slaapt weer zonder mopperen (dat mopperen doet hij al maanden). En dat hij te vroeg is overgegaan, euh tja, dat is onze keuze.

Het ledikant gaat niet weg. Babyzusje's kamer wordt vandaag geleverd. Hadden gedacht dat zoon langer met alle kanten van ledikant zou liggen...

17. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    ik heb de kids dicht op elkaar (17 maanden ertussen)
    Mijn idee was ook dat ik haar tegen die tijd (1,3 jaar) op haar nieuwe kamer ging leggen met een peuterbed....
    MIjn moeder vondt het ook echt "not done" maar is onze eigen keuze maar.....mijn dochter zag dit absoluut niet zitten! ze had/heeft de veiligheid van een ledikantje echt nodig.
    Ze wordt over een maand 2 jaar maar ik zie haar het eerste jaar nog niet in slapen.
    Het bedje staat op haar kamer, opgemaakt en wel maar wil er nog niet in. Heeft er 2 keer in de middag in geslaapt maar ze valt er steeds uit...:$

conclusie : kijk wat je kindje wil. Ik heb toen een ledikantje op marktplaats gekocht en ze slaapt er nog heerlijk in :p

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid was bijna of net drie toen ze naar een één persoons-bed is overgegaan. Daarvoor lag ze nog in haar ledikantje, we hebben nooit een peuterbed gehad. Maar ik kan me voorstellen dat je die overstap sneller maakt als je het ledikantje nodig hebt voor een tweede kindje en dat was hier helaas niet aan de orde.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

colin wou zelf niet in een ledikant met maar 3 kanten slapen,wij wouden ook ledikant doorschuiven , nu hebben we dan ledikantje voor shannon zelf gekocht. , dus die is ruim na zijn 2 e verjaardag naar een peuterbed gegaan (28 a 29 mnd denk)toen wou hij dat wel en nu slaapt hij in een 1 persoons omdat het matras te dun werd, nu is het geen punt en hij blijft ook altijd in bed.

Shannon word een ander verhaal, die hou ik zo lang mogelijk in haar ledikant, dat is wel een spoker:p namelijk. daarna 1 kant eraf (gelukkig is ze redelijk klein en dat past dus nog wel even) en daarna waarschijnlijk gelijk over naar een 1 pers. of wel peuterbedje dat zien we wel, maar wil haar eigenlijk tot 3 jaar ofzo in het ledikant hebben, met of zonder zijkanten dan wel beschermrandje ervoor . Mevrouw draaid nogal in haar bed en die gaat geheid uit een peuterbed rollen.. :D

20. Storm

Storm Niet meer actief

Hier zijn beide jongens net deze week verhuist naar een groot bed. De oudste is ruim 2,5 de jongste net een jaar. Maar het is een bedstee en waar de oudste deurtjes heeft (die steevast dicht moeten), heeft de jongste een hekwerk, zodat hij er niet uit kan vallen maar wel iets kan zien.

Hoewel de oudste nog prima in zijn ledikantje sliep hoor. Het was voor het slapen en klimmen en klauteren nog niet nodig geweest, maar om nou voor nr 3 nog een ledikantje aan te schaffen, leek me een beetje te veel van het goede.
    De jongste zou het denk ik niet gered hebben tot z'n 2de. Dat is een gigantische creatieve klauterkont. Die was er vast ook uitgeklommen op wat voor manier dan ook. De oudste heeft daar eigenlijk nooit een poging toe ondernomen. Die houdt ook echt van die geborgenheid die het ledikantje biedt, want ook nu in zijn nieuwe bed, ik had echt niet verwacht dat hij met de deurtjes dicht zou slapen. Maar echt wel dus.

Dus voor de poll:

ouder dan 30 maanden en tussen de 12 en 18 maand :D. Maar ik heb ouder dan 30 maanden ingevuld.

Deel Deze Pagina