hoeveel drinken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rosao, 29 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Ik heb een kindje van bijna 4 weken en vroeg me eea af met betrekking tot de voedingen. Ik geef afgekolfde borstvoeding en het valt me op dat ie de laatste paar dagen veel meer is gaan drinken. Soms bijna 190 cc per voeding. Hij zit nu op 6 voedingen en komt totaal op 700/800 cc per dag. Is dat nou normaal?

Thnx, Rosa

2. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hoi,

Proficiat met de geboorte van je ZOONTJE!
    Dit ligt ook aan het gewicht van je kindje. Je kunt als richtlijn 150cc per kilo aanhouden. Dus als je kindje bijvoorbeeld 4 kilo is. Dan tel je 4 x 150: 600 cc voeding per 24 uur. Dit verdeel je dan over het aantal voedingen.

Groetjes Anouk

3. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    het is borstvoeding he?
    dan maakt het geloof ik niet zo heel veel uit wat mij 2 jaar geleden is verteld.
    vanwege dat ze zelf bepalen wat ze drinken enzo
    anders moet jet het consultatie bureau even vragen

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het is idd borstvoeding wat ie krijgt. Ik schat dat ie nu 4,5 kg is, wij hebben ook die richtlijn van 150cc per kg gekregen, maar daar gaat ie nu dus ruim overheen. Had ook het idee dat het met borstvoeding niet zo heel veel uitmaakt, maar ik ging me wel verbazen over dat ie zo veel drinkt. Ik moet volgende week voor het eerst naar het CB, dan zal ik het ook eens vragen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.865
    113
    Met borstvoeding maakt het niet uit hoor, met flesvoeding moet je een liter in de gaten houden.

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    met borstvoeding maakt het niet zoveel uit.
    een baby mag zoveel daarin drinken als dat ze nodig hebben.
    fles voeding is wel ongeveer hetzelfde maar toch ook niet.

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hier ook zon hongerlap, dronk gemakkleijk flessen van 200CC weg. het maakt inderdaad niet uit hoeveel hij drinkt. je ziet immers ook niet wat hij drinkt als je hem aanlegt. misschien gaat het drinken wel te snel, en is een kleinere speen een idee. dan moet hij wat meer moeite doen. Drinken aan de borst kost grote kracht, en via een fles is toch een stuk gemakkelijker. ik weet nog dat Dano soms huilde na de fles, dat bleek gewoon buikpijn te zijn. Het is ook wel een hele plens melk in een keer.
    Misschien heeft hij erg veel zuigbehoefte. Ik gaf dano na de fles ook nog weleens een speentje.

Deel Deze Pagina