Keukenkastjes verven

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoiled, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Wij hebben zo'n standaard keuken in ons huis. Nu zou ik de keukenkastjes een beetje willen oppimpen door ze opnieuw te verven en andere handvatten erop te zetten.

Wat voor verf kan ik het beste hiervoor gebruiken? En is t lastig om dit goed te doen. Heb nl niet veel ervaring met verven:)

2. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Misschien is deze verf iets:
    » – Keukens

Er is een apart topic voor Annie Sloan verf hier in de lounge, misschien dat daar ervaringen/tips te vinden zijn.

3. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    type verf hangt erg af van het materiaal van de kastjes, laat je goed voorlichten. en belangrijke tip, zorg dat de verf mega-kras bestendig is, dat heb je in de keuken (eigen ervaring) heel hard nodig!

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb het wel eens gewoon met lak gedaan. Dat ging prima. Liever 2 dunne lagen dan 1 dikke, gebruik een verfroller en een klein kwastje voor de hoekjes waar je moeilijk bij kan. Staand laten drogen zorgt voor minder stof.

5. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    leuk idee! Btw met plakplastic is het ook erg leuk te pimpen!

6. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt voor jullie tips. Ga even meer inlezen voordat ik eraan begin.

7. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Voordat je gaat verven moet je eerst licht opschuren met heeeeel fijn schuurpapier of een schuursponsje, stof afnemen met een doek met water en ammonia en dan met een primer eroverheen, desnoods een spuitbus primer van de Action anders klapt de verf er steeds af.
    Daarna verven met een rollertje, geeft het mooiste resultaat.
    Succes!

8. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    Toevallig ben ik na veel wikken en wegen net vanmorgen begonnen met het schilderen.Schilderen is wel een hoop werk maar ze zeggen dat dat mooier is dan met plakplastic.

Hier kunststof deurtjes dus nu alles afgewassen met st marc(speciaal om te ontvetten omdat een keuken een vette plek is) en de deurtjes er af geschroefd.De eerste drie zitten nu in de primer op terpetine basis...Het gaat een hels karwei worden maar ik zie al uit naar het resultaat over een maand ofzo.

Er zijn veel site's te vinden via google.Het belangrijkste is dat je weet wat voor een materiaal het is zodat je de goede verf pakt!

heel veel klusplezier!!!

Deel Deze Pagina