Skottelbraai? Wel/ Niet? Welke?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Joopi, 16 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joopi

Joopi Lid

7 dec 2015
    32
    0
    0
    St. Juttemis
    Ik ben mij al een tijdje aan het orienteren op een Skottelbraai. Ik vind het er zo handig en gezellig uitzien op de camping. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Vandaar dat ik wil vragen naar jullie ervaringen.
    Wie heeft er eentje, welke heb je, wat is een absolute must aan accessoires en wat ervaar je als overbodig? Kortom.....wie wil z'n ervaringen delen? Je helpt mij er ontzettend mee!
    Alvast bedankt!

2. Mamavanlois

Mamavanlois Actief lid

10 apr 2014
    313
    9
    18
    Drenthe
    Ik zeg doen!!! het is zo ontzettend leuk om op te koken. Wij gaan dit jaar niet kamperen maar hebben hem inmiddels al weer twee x aangestoken. Wij hebben degene op de foto incl accesoires. Kost wat maar heb je ook wat!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,4 KB
      Weergaven:
      7
  3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
  4. Joopi

Joopi Lid

7 dec 2015
    32
    0
    0
    St. Juttemis
    Oke! Tnx! Dat klinkt heel positief. Dit zijn ook de twee modellen waar ik naar zit te kijken. Nu lees ik op internet dat mensen de paella pan erbij hebben en dat dit een absolute must is. Hebben jullie dat ook?

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Bij de kleine versie zit een wok. Ik zou niet weten wat ik met een paellapan op de camping zou moeten. De enige paella die ik daar op mijn campingtafel zou zetten, zou een Knorr wereldgericht zijn :)

Ik denk dat het er aan ligt wat jij voor gerechten maakt op vakantie, hou je van roerbakken? Kook je voor 8 personen?
    Wij zijn met zijn 3en, bbqen erg vaak (+geb aardappel of iets, en sla) en maak verder éénpansgerechten (oa wereldgerechten) of pasta's.
    We koken en bakken eieren erop en grillen gamba's. De wokis ook te gebruiken als deksel en dan kan je een ovengerecht eronder maken. Dus voor mij zou een grote paellapan overbodig zijn.

6. Joopi

Joopi Lid

7 dec 2015
    32
    0
    0
    St. Juttemis
    :):) Duidelijk! Wij zijn met zn vieren. Zou de Safari dan ook kunnen? Ik vind het nogal een voordeel dat hij iets kleiner is namelijk.
    Wat voor gasfles heb je eronder?

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik ben anti-gasfles, dus wij hebben de versie met de 'gasbommetjes' eronder.
    (Er is bij ons ooit een gasfles in de fik gevlogen, fabricagefoutje... Gelukkig waren de gamba's net klaar)

8. p1982

p1982 Niet meer actief

we zijn met zijn 4 en en kiezen toch voor de grotere

9. Joopi

Joopi Lid

7 dec 2015
    32
    0
    0
    St. Juttemis
    Gasbommetjes? Ojee, wat zijn dat?

Toch wel de grotere p1982? Heb jij ook de versie die de mamavanlouis ook heeft? Hoe doe jij dat met gas?

10. p1982

p1982 Niet meer actief

jazelfde als mamavanlouis

grote gasfles ervoor zetten

11. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij doen zo'n beetje al deze dingen in de paella pan. Hij heeft een hele goede anti-aanbaklaag en is daardoor heel fijn met bakken maar zeker ook met afwassen.

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij willen ook graag zo'n paellapan. Niet voor paella, maar voor het bakken van pannenkoeken, gebakken aardappels, pastasaus, etc. Lijkt me een heel stuk makkelijker schoonmaken an de skottel en niet al het vocht zakt naar het midden (wel handig met pannenkoeken bakken ;) )

Deel Deze Pagina