Heb toch even een vraagje hierzo onze dochtertje nu inminddels 4.5 jaar is zover ik weet altijd verkouden de psz vond al dat ze altijd zo verkouden was en nu op school dus minstens vanaf dat ze twee jaar is.. Nou dus een poosje terug met 10 min gesprek op school begon dus de juf er ook over .. Continue verkouden maar ook dat ze slecht praat en daar bedoel ik dan mee ze zegt de s/z f/v en nog een letter niet goed bij woorden die beginnen met die letters ( spelen = pelen , step = tep , vis = pis , fietsen - piessen ) kijk wij zijn continue bij haar dus ja wij weten wat ze bedoelt een vreemde maakt er weer wat anders van .. laats ok school iris wou fietsen en vroeg dat aan de juf die dacht dat ze zei pissen de juf boof wat pissen mag je niet zeggen het is plassen gevolg iris boos juf nog eens zeggen .. Iris in tranen .. maar goed wij dus laatst naar de ha geweest eerste keer nou is verkoudheidje ( wel heel erg lang minstens 2 jaar ) maar gaat over het wordt warmer en we konden weg .. Week later weer terug gegdana want het bleef gewoon klaar .. Hij wou een neusspray voorschrijven maar hij keek niet even in haar keeltje dus gevraagt je schrijft wel voor maar kijkt niet even .. En dus toch maar gekeken en ze waren wat te lang .. Nu heeft hij ons dus weer een neusspray voorgeschreven die je dus ook gewoon bij een kruidvat kan halen en dit moeten we 2 maal daags geven .. Maar nu heb ik dus echt een idee van we zijn weer weg gestuurd met iets wat toch niet werkt en waarom niet we geven Iris al vaak neusspray want ja wat moet je anders als ze verkouden is het werkt gewoon niet .. Nu dus mijn vraagje hoe ging dat bij julli werdt je gelijk door gestuurd naar kno of ook neuspray of wat anders ????? Iris zit ook nu bij de logopedie is ze nu ook 2 keer geweest en ook die merkt gewoon het kwijlen vooral dus bij die letter die ze dus totaal niet zegt .. hopelijk hebben jullie iets van tips want onze huisarts grrrr .. we werden met onze jongste ook van het kastje naar de muur gestuurd terwijl er dus echt wel wat was vandaar even een klein beetje bezorgheid dat we nu niet weer van het kastje naar de muur worden gestuurd
over lang amandelen weet ik niet bij haar, ze zijn wel wat groot. Maar weet niet beter dan dat ik dat vroeger ook had. Ze praat ook niet zo goed en gaat naar logopedie. Hier is het ook spelen=pelen, sleutel=leutel, ect. Maar met logopedie heeft ze de letters wel leren beheersen maar nu nog in de praktijk brengen..het moet ee ngewoonte worden. Succes ermee! Wij krijgen bij logopedie wel hele goed oefeningen mee.
Hier ook logopedie en daar is ze nu 2 keer geweest .. ook hebben we wat oefeningentjes mee .. Alleen wat de logopedie ook opviel is dat ze heel erg veel kwijlt . die letters doen en ze is ook erg moe en vontinu verkouden
Mijn dochter van 4 is in Januari geopereerd aan haar keel- en neusamandelen. Ze praatte ook niet goed, sliep slecht, was iedere keer verkouden, at haar bord nooit leeg, had iedere keer keelpijn als ze ging eten. Toen naar de HA geweest en die keek in haar keel en zag dat de amandelen overactief bezig waren. Zijn dus doorgestuurd naar de kno, en die keek ook in haar keel en vond dat het zo snel mogelijk weg gehaald moest worden. Sinds ze geopereerd is, is ze veel vrolijker! Eet haar bord leeg, slaapt goed, praat véél beter, en geen keelpijn meer en sindsdien niet meer verkouden geweest! Die operatie is dus voor haar heel goed geweest!
Ow ja en de meest voorkomende symptoom voor opgezette keel- en neusamandelen is dat de meeste kindjes dan een hele vieze adem hebben. Je kan tandenpoetsen wat je wilt, maar die vieze geur blijft terug komen. Had mijn dochter ook.
Mijn zoontje had hele grote amandelen. ook altijd verkouden, kwijlde best wel en snurkte. Ook at hij heel slecht en had ook problemen met sommige klanken uit te srpeken. Ik ben heel vaakbij de ha geweest. ook hij stuurde mij niet door. De logopediste vond dat ik toch nog een keer terug moest, maar werd weer met een "ze zijn wel groot maar niet ontstoken" terug naar huis gegstuurd. Toen heeft de logo een brief geschreven dat zij het wel nodig vond dat een kno arts er naar keek. Toen werd ik wel door gestuurd De kno arts vond ze veeeel te groot. Vorige week zijn ze eruit gehaald.
owkeee hier is Iris ook steeds zo moe van school verder kwijlt ze ook erg lijkt wel meer terug te komen .. Eten doet ze slecht continu verkouden je wordt er soms niet goed van