En onze oudste reageert ontzettend heftig op muggenbulten. Ik loop zijn kamer altijd na, maar vannacht zat er dus zo'n vieze gluiperd en die heeft hem flink toegetakeld. Op zijn hoofd zitten er al 5, en op zijn benen ook 3. Nu groeien die bulten direct uit tot gigantische gezwellen waar hij helemaal gek van wordt. Het is een allergie, en ik heb van de HA vorig jaar desloratadine gekregen, en die gebruik ik als het erg heftig is ( zoals vandaag ). Daarnaast smeer ik VSM op de bulten. Zijn er mama's met goede tips, wat je er nog meer op kan smeren? Voor het slapen in smeren is geen goed idee, dat vindt hij verschrikkelijk en kan hij niet slapen
een citroenplant op de kamer zetten? Dat schijnen muggen niet fijn te vinden. Mijn dochter heeft ook een heftige reactie erop, vooral de 2e dag zijn ze mega groot en ze blijven minimaal een week zitten. Ik heb vorig jaar op curacao een speciale lotion gekocht waarmee je je kindje in kan smeren, ter preventie. Misschien is er zoiets ook wel in nederland?
Horren? Ideaal, nooit last van muggen of andere vieze insecten. Kost wat (als je goede neemt) maar wel een investering waard.
We hebben een hor voor het dakraam ( velux ), deze is er door heen gepiept toen de deur open ging ofzo. Klamboe heeft hij gehad, maar naarmate hij ouder werd ging dat niet meer zo goed met slapen ( hij raakte er in verstrikt ). Kan het allicht weer proberen. Manneke zijn halve hoofd is inmiddels opgezet * zucht * Iemand nog goede tips wb het er op smeren? Weet dat je bepaalde middelen niet mag smeren bij kinderen, maar welke mogen wél en zijn goed?