Hallo, Gister was ik voor controle bij de vk en had ik een bloeddruk van 140/90 Normaal zit ik rond de 110/75 Ook zaten er wat eiwitten in mijn urine en houdt ik aardig vocht vast. Ze stuurde me door en in het ziekenhuis heb ik een hartregistratie, urine en bloedonderzoek gehad. Mijn bloeddruk bleef hoog, maar de rest was binnen de grenzen en daarom hoef ik aanstaande dinsdag pas weer terug te komen in het ziekenhuis. Maar stel dat mijn bloeddruk stijgt, hoe merk ik dat dan? Of is dat niet gevaarlijk?? Ook heeft de verloskundige van het zh me getoucheerd en gestript (of is dat hetzelfde?) Zij wilde me eerst vandaag terugzien om opnieuw te toucheren, mr de gyn vond dat niet nodig. Ze kon bijna met 2 vingers het hoofdje raken, 1 ging gemakkelijk. Slijmprop ben ik blijkbaar al kwijt geraakt en bm mond was helemaal verweekt. Is de kans nu groter dat ik snel beval? En klopt het dat ik na het strippen wat bloed ben verloren? Nu bijna niet meer, mr gisteravond wel steeds... Groetjes Rozaly
Hallo, Dagelijks strippen heeft inderdaad geen meerwaarde, kun je beter een paar dagen tussen laten zitten en dan opnieuw doen. Dan is er grotere kans op resultaat. Bloedverlies na strippen is normaal, mag niet te teveel zijn, dus als een menstruatie is teveel. En moet je de verloskundige bellen. Toucheren is alleen voelen hoeveel ontsluiting je hebt, strippen is de vliezen loswoelen van de baarmoedermond, met de intentie de bevalling op gang te brengen. Het resultaat van het inwendig onderzoek klinkt goed, de kans dat je spontaan gaat bevallen is groter dan als alles nog dicht zat maar het geeft helaas geen garanties. Mocht jij klachten van hoofdpijn, sterretjes zien, bovenbuikpijn, misselijkheid, niet lekker voelen, moet je bellen. Groetjes Ineke