Hallo, Ik wilde hier graag even mijn vraag kwijt in hoop dat ander hun ervaringen willen delen! Mijn zoontje van 7 weken is toen hij 3 weken was bij de osteopaat geweest. Deze zag hem steeds zijn eten wegslikken en dacht aan verborgen reflux. Heb er toen verders nog niet veel mee gedaan en het nog een aantal dagen aangekeken. En indedaad ik zag hem ook steeds vaker zijn eten wegslikken (ook na 2 uur na zijn voeding nog). Ik ben toen nutriton aan zijn voeding toe gaan voegen. Het wegslikken van zijn voeding nadien leek verdwenen... Maar toen kreeg hij steeds meer last van een moeilijke stoelgang. Bij de huisarts geweest. Die heeft lactulose (2ml) voorgeschreven, maar gaf het advies om af te bouwen met de nutriton (wat de stoelgang ook kan hinderen). Ook leek hij steeds meer last van krampjes te krijgen. De lactulose heb ik 4 dagen gebruikt, maar zonder veel effect te zien. Dus daarom ben ik nu de nutriton maar aan het afbouwen. Gister heeft hij weer voor het eerst zijn flesjes gedronken zonder nutriton. Dit leek tot vanmorgen goed te gaan. Maar nu een dik uur geleden heeft hij zijn flesje gehad en ligt nog steeds zijn voeding weg te slikken en er komt ook nog wat uit. Moet ik dit als normaal zien? Ik moet zeggen dat hij nu nog geen last lijkt te hebben van het terugkomen van zijn eten (maar ja hij gebruik ook pas een dag geen nutriton). Wat is wijsheid? De situatie zo maar even aanzien en de afbouw van de nutriton doorzetten? Of weer beginnen met de nutriton? (waar hij dus waarshijnlijk weer last van obstipatie en krampjes van krijgt...). Of heeft iemand nog andere tips...??? Hij krijgt overigens Nutrilon Omneo voor zijn flesvoeding
overstappen op nutrilon a.r.! hier exact hetzelfde en ja hoor we hebben nog een verborgen refluxje. colin had verborgen en projectiel spugen reflux. Maar Shannon heeft alleen verborgen reflux en het klinkt alsof jouw kleine het ook heeft. Bespreek het ook even met je ha, die moet het wel weten.. Hier ook moeite met ontlasting en krampen daarom omneo ook gegeven, nu a.r. en rara haar ontlasting is ineens geel en regelmatig, wat dus beter is. Het verschil met johannesbroodpitmeel en nutrilon a.r. is dat er naast al anders verwerkte johannesbroodpitmeel ook een andere verzadiging is waardoor het beter verdagen word. Shannon heeft geen kramp of moeite meer gehad nadat we A.R. zijn gaan genbruiken. In 1 x over gestapt trouwens. Je hebt WEL een PAP speen nodig (1,2,3 speen!!) en dan op 1 anders komt het er te moeilijk uit.
Bedankt voor je snelle reactie, Ben je op aanrade van de huisarts de AR gaan gebruiken? Weet niet of ik dan beter even tot maandag aan kan zien en dan langs de huisarts kan gaan...
ja ben wel naar de huisarts geweest. die gaf aan dat als ze ouder zou zijn geweest hij misschien ook medicatie zou voorschrijven, maar omdat xe net5 kg is en prematuur dus nog klein, wou hij dat nog niet doen. en toen kwam ik zelf met a.r. hij heeft opgezocht en zei. ja probeer dat eerst. en ze doet het tot nu toe zo goed erop dat ze geen medicatie nodig heeft. jee kan maandag afwachtren, maar veel huisarten zijn niet op de hoogte van allerlei voeding..dus je kan ook een bus kopen evt. net wat jou gevoel zegt.
Hallo, in de Nutrilon AR zit toch Johannesbroodpitmeel? Dit is namelijk Nutriton... Onze dochter heeft verborgen reflux en kon niet tegen Nutriton. Ze kreeg hier mega spuitluiers van en viel af. Wij zijn hier overgestapt naar Enfamil AR. Hier doet ze het erg goed op. Ze spuugt nog steeds mondjes, maar heeft er aanzienlijk minder last van! Enfamil is voeding die 12x indikt in het maagje wanneer het in aanraking komt met het maagzuur. Misschien de moeite waard om te bespreken met de huisarts? Succes!
klopt maar de johannesbroodpitmeel in a.r. is anders bewerkt en daardoor reageren kindjes er vaak anders op en in a.r. zit een formule die zorgt dat het in de maag een andere vertering geeft. enfamil kan inderdaad ook, maar deze moet op recept hier(besteltijd) en a.r. is zo te koop. vandaar eerst a.r. en dat werkt prima. shannon raakte ook verstopt van de nutriton en jouw meisje ging ervan aan de racepoep. kleine van ts raakt er ook verstopt van, dus daar zit ook nog verschikl in . maar ts ik zou het in ieder geval meenemen dat het albei kan.
Wij hadden een soortgelijke situatie met ons meisje.. Ze slikte uren na de voeding nog melk weg, maar ook spuugde ze heel erg veel. Nutriton gebruikt, maar kreeg ze krampjes van en kon slecht poepen hierdoor. Zijn op advies van de kinderarts overgestapt op Friso comfort (kreeg eerst Nutrilon), krampjes waren direct over, ze had ineens 2-4 poepluiers per dag, spugen is een stuk minder geworden (en werd nog minder toen ze meer vaste voeding kreeg, en wat minder flessen). Hier komt er geen nutrilon meer in huis iig! Nutriton gebruiken we af en toe nog een keer als ze een potje groente of fruit krijgt, dat moeten we ook indikken (ook op advies KA). Maak 't meestal zelf en dat gaat wel goed.
hihi zo word ts wel wijzer met 3 verschillende merken.. voeding voor spugen heet bij: friso comfort nutrilon a.r. kruidvat comfort ah comfort en welk merk je gebruikt is natuurlijk je eigen keuze. elke standaard voeding is natuurlijk anders als een speciale voeding, dus als een kindje verkeerd reageerd op de standaard van een bepaald merk betekend dat niet dat hij ook verkeerd reageerd op een speciale voeding van dat merk of een ander merk. friso smaakt iets milder als nutrilon over het algemeen, dat kan dus ook betekenen dat je kindje de ene of de andere lekkerder vind. In kruidvat voeding zit de meeste ijzer, vit.d en vit. k. Wij gaan met ed tijd hier ook op over, zittennu op nutrilon omdat ze dat gewend is vanuit het ziekenhuis en we al aardig verschillende voedingen hebben moeten geven, dus we houden haar nu even op 1 formule.
Haha, word er inderdaad niet gemakkelijker op om een keuze te maken... Maarja vroeg ook om jullie ervaringen/meningen! Vanmiddag heeft hij zijn voeding er weer aardig in gehouden en nadien ook niet zoveel meer geslikt... Wel is hij erg huilerig. Maar ja dat hoort er op z'n tijd ook bij hé! Ik denk dat ik zo ie zo maar even tot maandag afwacht inderdaad. Want ben niet zo'n voorstander om steeds/zomaar van voeding te veranderen. Ze zeggen dat ze daar erg veel last van kunnen hebben die kleintjes!
Ik zou het weekend even aankijken en anders naar de ha gaan en medicatie voor reflux bespreken. Want anders blijf je er straks te lang mee lopen, is ook zo sneu. Succes!
Wanneer huilde jullie kindjes vooral als ze last van de reflux hadden? Ik heb nu al een uur een huilend mannetje op m'n schoot na zijn voeding. Hij is nu dus echt moeilijk te troosten en huilt ook best hard vind ik...
Bij ons was dat voornamelijk tijdens het drinken. Een paar slokken en dan ging ze weer ontzettend krijsen... troosten en dan begon het weer van voren af aan... Erg sneu. Na een aantal weken waren we het zo ontzettend zat en vonden we het voornamelijk érg zielig voor haar. We zijn toen 's ochtends vroeg naar de Eerste Hulp gegaan. Vanuit daar is ze meteen opgenomen voor uiteindelijk twee weken. Haar slokdarm was al aangetast!! Ze heeft toen meteen medicatie gekregen (Motilium en Nexium). Dit hielp goed. Inmiddels heeft ze geen medicatie meer! Ik zou maandag alles eens goed bespreken! Laat je moedergevoelens spreken, dat zit vaak wel goed. Succes!
Hier kon mijn dochter niet tegen nutriton, ging enorm aan de race ervan. Maar van de Nutrilon AR had ze geen last. Dus er moet wel iets anders zijn daaraan. Het klinkt mij idd ook als verborgen reflux. Mijn dochter had dat ook, was onder controle met de combinatie nutrilon AR en zantac. Mijn zoontje lijkt zowiezo ook verborgen reflux te hebben maar het komt er ook steeds vaker met behoorlijke golven uit. Dus denk ook gewoon reflux.. Gebruik nu friso comfort. Voeding bevalt in principe goed, weinig krampjes.. Maar echt effect met het spugen/omhoog komen merk ik niet echt, dat wordt alleen erger. Maar ja, met standaard voeding had dit nog erger geweest waarschijnlijk.
Nou gisteravond nog een onrustig avondje gehad. Heeft tot een uur of half 10 veel gehuild en is uiteindelijk wel in slaap gevallen in zijn bedje. Annacht heb ik hem verschillende malen horen (ver)slikken. Hij heeft wel zijn voeding van 5 uur gewoon op, maar na de voeding was het ook even huilen, wat hij 's nachts nooit deed. Hem nog extra lang rechtop gehouden en toen hij slaperig was te bed gelegd. Hij heeft toen maar tot half 7/7 uur geslapen en toen begon het gehuil en geslik weer... Heb bij mij op schoot genomen, waar hij gelijk boerde en er een weer wat eten mee kwam. Hij is toen nog een kwartiertje omrustig geweest met slikken en huilen waarna hij bij mij in slaap is gevallen. Toen had ik hem weer voorzichtig in zijn bedje gelegd, maar na een half uur precier hetzelfde verhaal. Nu ligt hij dus nog op mijn schoot te slapen. Zo lijkt het voor hem het beste te gaan... maar wat moeten we nou? Deze zondag zo maar uitzitten? Of voor vandaag weer de nutriton erbij doen en obstipatie en krampjes maar voor lieft nemen? Of vandaag nog aan andere voeding zien te komen??? ik weet ut ff nie meer! Is nl zo zielig voor 't manneke!
sorry heb maar kort gelezen, maar wat zielig voor je mannetje! Het lijkt echte reflux, en dat doet goed pijn. Ik zou contact opnemen met de HAP, kun je altijd zeggen dat het ineens erger geworden is. Wij gebruiken nutriton en nexium. Zet ook het bed aan de achterkant iets hoger (niet te, anders zakt hij scheef naar onder), dat helpt ook nog.
Als het omhoog blijft komen voor een lange tijd kan het zuur de slokdarm aantasten en dat doet nog meer pijn. Volgens mij kan je wel speciale voeding bij De noodwoningen krijgen voor reflux of anders misschien vandaag nog even met nutriton erdoor en morgen de HA bellen. Hier krijgt Liam voor zijn relflux nutrilon AR en medicijnen zantac die het maagzuur neutraliseerd ( er komt af en toe nog wel eens voeding omhoog maar het doet geen zeer en slikt het ook weer door) Friso comfort heeft Liam ook gehad aangezien hij van AR verstopt raakte met Friso comfort was dit over maar kreeg toen teveel spuitluiers en ben het gaan mengen en op een gegeven moment zonder problemen over op nutrilon AR. Liam kan nu met 7 maanden niet zonder medicijnen of verdikte voeding want spuugd alles uit. We kunnen hem zelfs geen thee, water of rovicee geven.
ik hoop dat je een beter dag je hebt gehad en evt. naar hap bent geweest anbders morgen z.s.m. afspraak maken. Voor je kleine is de reflux pijnlijker dus ik zou dan nu bij gebrek aan andersw wel nutriton gebruiken. zo duidelijk verborgen reflux, dus laat je gevoel goed merken.Als hij zo'n last heeft na 1 dag is het zonder medicatie waarschijnlijk niet te doen. als het zo heftig is word het steeds erger, dus dan zou je over een tijdje aan de medicatie moeten.
Hoi, Hier ben ik weer even na een erg vervelend dagje! Vanmorgen de eeste voeding inderdaad met jbpm gegeven, want vond het zo zielig om te zien hoe het eten omhoog komt en dat vervolgens pijn doet (althans nadien was het steeds huilen). Dat leek al wel een stuk te helpen! Zijn eten bleef er weer in, gelukkig! Dat was weer een beetje een verademing. Alleen is hij heel de dag huilerig gebleven. Steeds maar kort slapen, proberen zijn vuistje in zijn mond te stoppen, bellen blazen, "klak-gluiden" maken. Weet niet of dit ook allemaal aanwijzingen zijn? Maar morgen idd maar even langs de huisarts denk. Vind het zo zielig voor ons ventje, dat je jezelf ook gelijk zo ellendig voelt!
bellen blazen is misselijk. klak jep.. zou het vreemd vinden als hij het niet heeft. Succes morgen, ook eisen dat je morgen echt al terecht kan en geen 2 weken wachten voor een eventuele ka hoor. dan gewoon de ehbo binnen stormen s avonds.