En ik moet vandaag naar het CB! Wat zal ik doen?,iig vandaag nog niet vaccineren,eerst meer info.... www.whale.to/vaccines.html www.nvkp.nl Kijk nou toch wat ze in onze kinderen spuiten, ik ben zwaar bezorgd! Iris.
iris, er zijn mensen die volgens hun geloof geen vacinaties willen/mogen ik weet niet wat jou achtergrond is, maar toch zou ik gewoon voor die vacinatie gaan meis. het scheeld zoveel elend als ze ingeënt zijn. en weet je eigenlijk moet je niet al te veel nadenken over wat ze toegedient krijgen als we alles weten zouden we altijd geïsoleerd zitten in ons huisje en zouden we nooit meer iets eten/drinken of ondernemen... hoeveel kinderen zijn er al voor jou kleintje ingeënt? en hoeveel zijn er daar beroerd vanaf gekomen? je moet natuurlijk zelf weten het is jou keus daar kan ik niet over beslissen, maar ik zou gewoon gaan succes iig groetjes mandy
Ik zou ook voor de vaccinatie gaan. Ze zijn niet voor niets in het leven geroepen. Ook zijn de gevallen, waarbij het mis gaat, zo minimaal. Ik denk dat het risico groter is om een ziekte te krijgen, dan dat het mis gaat met de vaccinatie.
Zijn niet een aantal vaccins verplicht dan? Morgen krijgt m'n dochtertje ook de nodige inentingen, toch liever enkele spuitjes dan dat ze op latere leeftijd ziektes krijgt.
Ik heb ervoor gekozen om Julia pas met 5 maanden te laten vaccineren. Het allerliefste zou ik wachten tot 1,5 jaar, maar dat vind ik een te groot risico. Het voordeel van later vaccineren is dat het immuunsysteem wat verder is ontwikkeld en de kans op reacties kleiner is. Het heeft dus absoluut niets met geloof te maken in mijn geval, maar meer dat ze toch een lichaamsvreemde stof inspuiten die in enkele gevallen ernstige ziekten kan veroorzaken. Ik heb me laten vertellen dat veel artsen hun kinderen wel pas met 1,5 of 2-jarige leeftijd laten enten.
Mrijn, ik heb 3 kinderen en ik heb niet 1 van die 3 ziek gehad na vactinatie. maar een beetje hangerig na vactinatie is niet erg dat hoort er gewoon bij. in mijn omgeving heb nog nooit gehoord dat er iemand maga ziek is geworden maar goed het is en blijft jou keus natuurlijk mano, je bent niet verplicht om je kind te vacineren ze vragen zelfs in 1 van de eerste bezoeken aan het CB of je het wel of niet wilt...
het is inderdaad niet verplicht.. bij de aanmelding of intro gesprek vroegen ze het aan mij... maa rik zal het zeker laten doen liever even klein beetje ziek na een prikje dan zonder prikje een ziekte krijgen die ik had kunnen voorkomen met die prikjes.. maar het is toch eigen keus en inderdaad denk er goed overna misschien handig om voor jezelf de voordelen en nadelen op een papiertje te schrijven en dan kijken wat je wilt
Ik herken het gevoel heeeel goed. Heb ook een tijdje mn twijfels gehad bij vaccineren. Ook omdat ik een folder in mn handen gedrukt had gekregen van de vereniging kritisch prikken waarin staat dat er een kankerverwekkende stof in de vaccinaties zit, formaldehyde. Deze stof is in sommige landen al verboden in de vaccinaties. Verder was ik bezorgd over het immuunsysteem van mijn zoontje. Je hoort ook wel tegenstanders die zeggen dat sommige chronische ziektes en allergieen/astma door de vaccinaties komen. Ik heb het afgelopen vrijdag met de arts op het CB over mijn zorgen gehad en zij zei het volgende. Zij werkte ook op de Veluwe waar vanwege het geloof meer kinderen niet gevaccineerd worden. Zij zag daar geen verschil in het voorkomen van allergieen en astma dan in gebieden waar wel zowat alle kinderen gevaccineerd worden. Verder zei ze dat we niet weten waardoor het komt dat zoveel mensen kanker krijgen. Er zit maar een klein beetje van de stof formaldehyde in de vaccinaties. We worden sowieso steeds ouder en de kans op kanker schijnt dan groter te worden (hoe ouder...). Het kan ook komen door de milieuvervuiling en wie weet wat we nog meer binnenkrijgen via ons voedsel en andere producten? Het risico dat je kindje een ziekte krijgt zoals polio e.d. is wel klein maar het zijn toch ernstige ziektes die (nog steeds) voorkomen. Ik was door haar uitleg wel ietsjes gerustgesteld. Maar ook ik blijf het eng vinden. Het is inderdaad maar goed dat we niet weten wat we allemaal binnenkrijgen want dan zouden we inderdaad niets meer durven...niet meer durven eten, drinken, niet meer naar buiten durven, niets meer durven op te smeren wat betreft huidproducten etc. etc.
ik heb voornamelijk twijfels bij de MBRenting. die heeft mijn zoontje (toevallig, hij was tot 2x toe ziek als de enting gepland stond) nogsteeds niet gehad (nu 16,5mnd oud) en ik blijf maar twijfelen bij deze enting Het is de enige in de reeks die voor NL niet word aangeraden door de WHO
Ik snap nooit zo goed waar die angst en twijfel vandaan komt wat betreft de vaccinaties? Tuurlijk, er zullen een paar nare stoffen in die spuiten zitten, maar alles zal vast goed op elkaar afgsteld zijn. Er is op medisch gebied zoveel ontwikkeling gemaakt, en ze zullen onze kindjes toch niet expres blootstellen aan levensgevaarlijke stoffen? Ze hebben juist een goed doel. Dit is trouwens geen aanval hoor, maar meer nieuwsgierigheid naar jullie kant van het verhaal.
Hier heb ik ook mijn twijfels over en gelukkig heb ik nog een hele tijd om eruit te komen of ik deze spuit laat geven of niet. Ik ben uiteraard niet bang voor een beetje een hangerig kind na de enting, maar bv voor een vorm van autisme die in zeldzame gevallen wordt veroorzaakt door de entstof (dit is bewezen alleen is het maar zo'n zeldzaam bijverschijnsel dat het risico wordt genomen). De entstof in een van de spuiten wordt gekweekt bij apen en is een levende entstof. De ander is synthetisch en die zorgt niet voor problemen. Dat de KA van het CB pro enten is, lijkt me logisch. Die wordt nu eenmaal betaald oor het CB en mag dus geen eigen mening meer hebben. Als je een KA uit een ziekenhuis spreekt, zal het verhaal wellicht anders zijn. Ik ben absoluut niet tegen enten hoor,maar ik denk dat het geen kwaad kan om niet altijd klakkeloos het beleid van het cb te volgen, maar je eigen pad te kiezen.
Ik zou ook voor de vaccinatie gaan. Het komt weinig voor dat een kind er ernstig ziek van wordt. Ik vind het persoonlijk toch een lekkerder gevoel als mijn kind is gevaccineerd.
Hoi, Ik ben een grote voorstander voor vaccineren zowel als moeder maar ook beroepsmatig. ( ik vaccineer zelf kinderen vanaf 4 jaar en veel kinderen die nieuw in Nederland zijn). Wij komen nog heel veel kindjes tegen die niet gevaccineerd zijn ivm geloofsovertuiging maar later willen de ouders toch. De eventuele bijwerkingen werken bij mij niet op tegen de voordelen van het vaccineren, de BMR staat er wel om bekend dat deze het "gemeenst"is doordat de vloeistof wat stroperiger is. Maar zeker voor de meisjes heel belanrijk, zijn ze ingeent tegen de Rode Hond en dat is heel belagrijk als ze later zwanger willen worden. Ik vind wel dat als er kinderen zijn die iets "mankeren" of een beperking hebben ( dit kan lichamelijk of geestelijk zijn ) dat daar extra voorlichting enz. voor moet zijn, ivm medicijnen etc. gelukkig is dit er wel vaak. Maar is je kindje "gezond"dan zou ik gewoon zeggen vaccineren, maar wie ben ik Toch vind ik dat je als ouders het laatste woord hebt wat een ander ook vind... Suc6 met het maken van je keuze.... gr Veer
In de VS bestaat de veronderstelling dat kinderen werkelijk autisme krijgen na deze inenting. Autisme is een stoornis waarmee je geboren wordt, dit kan je niet oplopen tijdens je leven! Verandering in gedrag na de enting heeft niks te maken met Autisme, en wordt je kind gedignosticeerd op een stoornis binnen autistisch spectrum dan is dit aangeboren!
Ik vind het ook een beetje een nare gedachte, die lichaamsvreemde stoffen, maar zie ook in dat als mijn mannetje ziek zou worden, ik er alles aan wil doen dat ie beter wordt. En dan krijgt hij ook van alles toegediend wat niet lichaamseigen is. Ik wil hem in ieder geval een ziekenhuisopname besparen, dus voorkomen is beter. Helaas leven we in een wereld waarin je immuunsysteem een handje moet worden geholpen, maar we zijn er ook aan gewend geraakt. We leven langer, kunnen nare ziektes te lijf, zelfs organen transplanteren. Mijn zoontje heeft totaal geen last van zijn vaccinaties. BMR moet hij nog krijgen en daar zie ik wel tegenop. Maar ja, nogmaals, ziek worden en met medicatie de boel te lijf aan, vind ik vervelender. Succes met je keuze.
Het is zo te zien hier in België verschillend, hier is het poliovaccin verplicht en deze wordt het eerst bij 2 maanden gegeven.
Mijn dochtertje heeft veel geslapen na de vaccinatie en dat was het. Nu wordt ze nog door mijn borstvoeding gesterkt, dus vind ik het nu een goed moment. En ze zullen wel over nagedacht hebben over het beste tijdstip, daar vertrouw ik wel op. En het is dankzij deze vaccinaties dat veel ziektes nu niet veel meer voorkomen, zoals polio. Worden ze niet ingeent dan kunnen ze akelige dingen oplopen van mensen die ook niet zijn gevaccineerd om bovenstaande redenen, uit andere landen komen of religieuse redenen. Door al het internationale vliegreizen die we met z'n allen maken zijn al die enge ziektes dichterbij dan je denkt. Liever een dagje slapen dan ongeneeslijk beschadigd, dat zou ik mezelf nooit vergeven. Je komt toch af en toe buiten. Wie weet wat de andere klanten in de supermarkt onder de leden hebben zonder het zelf te weten. Misschien hebben die net dat pak melk ook even in handen gehad en pak jij daarna je baby weer. Maar dat is hoe ik er over denk.
Hallo, In de gebieden waar ivm het geloof niet wordt gevaccineerd komen veel kinderziekten voor. Ik heb dan altijd zoiets van...wat doe je je kind aan als je je kind niet laat vaccineren! Het is misschien erg hard gezegd, maar ik vind het fysieke mishandeling! Er zullen ongetwijveld stofjes in de vaccins zitten die risico's met zich mee KUNNEN brengen. Maar kijk om je heen...tegenwoordig kun je niks eten, drinken of ondernemen zonder dat het risico's met zich meebrengt. Want tegenwoordig is alles kankerverwekkend...koffie, melk...je kunt het zo gek niet bedenken... Heel kort door de bocht gezegd. Ik heb liever dat Tamara een prikje krijgt en een dagje wat hangerig is, dan dat ze 1 van de ziekten krijgt. Ik kan het me dan ook niet voorstellen dat er mensen zijn die hun kinderen bewust en moedwillig niet laten vaccineren. Het zal je toch maar gebeuren dat je je kind niet laat vaccineren en je kind 1 van de ziekten krijgt...dan kun je jezelf toch wel voor je kop slaan. Ik zou gek worden van het schuldgevoel in ieder geval. Maar goed, dit allemaal is mijn mening. Iedereen moet maar doen waar hj/zij zich prettig bij voelt. Liefs Elly.
Ik heb ook mijn twijfels.... Maar ik heb mijn kind wel ingeent. Ik heb, tijdens mijn werk, verschillende mensen gezien die door hun ouders niet ingeent zijn tegen bijv. polio. Ik kan jullie vertellen dat die aanblik niet prettig is. Zo'n ziekte wil ik mijn kind besparen. Wat de formaldehyde betreft...ja... klopt dat de stof bij veelvuldig blootstelling kanker KAN veroorzaken. Maar dat is met zoveel dingen, wat dacht je van het boorzuur en kwikverbindingen die vroeger in oogdruppels zaten.... Het is een moeilijke keuze. Ik heb 1 keer gehoord dat een kind door een inenting ( ik weet niet meer welke) opgenomen is in het ziekenhuis. Aan de andere kant, als mijn kind de bof zou krijgen doordat ik hem niet heb laten vaccineren, dan zou ik mij eeuwig schuldig voelen.
Ik heb ook mijn twijfels, maar ben wel begonnen met enten. In ieder geval vind ik het belangrijk informatie in te winnen en niet zomaar klakkeloos aannemen wat heb CB verteld. Julia moet nog 1 enting van de eerste serie, maar ik ben wel van plan om voor elke enting afzondelijk te bekijken of ik wil dat ze die krijgt. Mijn ouders hebben mij niet laten enten vanweg hun geloofsovertuiging. Ik ben nooit heel ziek geweest maar ik vind het wel een vervelend idee. Tijdens mijn zwangerschap was ik bijv niet ingeent tegen rode hond.