Hi dames, Ik ga strakjes over een paar weken weer aan het werk. En mijn kleintje slaapt heerlijk door! zijn laatste flesje krijgt die om 23.00 uur, maar slaapt uit tot een uur of 9 of 10. Nu ik straks weer aan het werk ga, moet ik vroeg op, dus ik zou het liefst hebben dat die wat eerder gaat slapen en wat eerder gaat wakker worden. Ik heb dus vorige week gepobeerd om een uurtje eerder te laten slapen en kijken hoe dit gaat. Nou die kleine raakte helemaal uit zijn ritme, ineens werd die om 3 uur wakker en daarna weer om half 7. Heeft iemand tips hoe ik die ritme kan veranderen bij hem?
ik denk dat je dat best stap voor stap kan doen, dus niet in 1 dag. Maar beginnen met bijtijds wakker maken. Dus rond 8 uur ofzo. Niet meteen 6 uur. Als hij om 8.00 uur een flesje krijgt zul je zien dat het ritme dan vanzelf ook wat aanpast, daar zal wel een paar daagjes overheen gaan.
Ik ga iets zeggen wat je waarschijnlijk niet leuk vindt; hier was er echt nooit aan te sleutelen. Ik heb dus altijd maar gewoon haar ritme gevolgt (en nog steeds) Ik begrijp dat dat moeilijker is als je werkt, maar wat ik dan zou proberen is kijken of hij niet 's avonds vroeger moe is, als je hem 's ochtends wakker maakt. Als je straks gaat werken, moet hij neem ik aan ook eerder uit bed? Maar verder zou ik niet al teveel proberen te sleutelen, hij slaapt echt heel goed en het zou zonde zijn als je dat verpest.
ja dat dacht ik dus ook, als ik hem eerder wakker maak, zal die ook eerder gaan slapen. Ik ga proberen om elke week 10 min. eerder te laten slapen, maar dan icm eerder opstaan ook. thanks voor jullie advies dames.
Ik zou me vooral focussen op het op tijd op staan 's ochtends. Ik denk dat hij dan vanzelf zijn ritme daarop aan gaat passen en dus 's avonds gewoon eerder ook moe wordt. Ook zoals Tulip dan zegt, zal zijn laatste voeding vroeger vallen. Waarschijnlijk lukt het op die manier wel. Succes!
ik heb wel op een gegeven moment de wekker gezet voor mezelf...elke dag 8 uur ipv 9/10 ....door mijn gerommel wer die ook wakker...en nu wordt ie standaard elke dag 0730 wakker en staan we op...hij slaapt in principe ook elke dag om 1930