he meiden! Eindelijk slaapt Esmée door! Is dat " probleem" verholpen begint 't nieuwe.. Ze kan niet meer zelf in slaap vallen.. Ze slaapt nog 2x op een dag. Ze zet het zodra ze haar bed ziet op een krijsen en gaat absoluut niet slapen. Als ik haar weer mee na beneden neem en we samen op de bank zitten slaapt ze binnen 1 min. Nu ook, ze wilt om 7 uur niet na bed, ligt Nou bij mn vriend op de bank en dut zo langzaam in. We zijn tegen laten huilen. Heeft iemand tips?? Liefs x
naast haar bedje gaan zitten en haar daar in slaap laten vallen en dan elke keer een beetje verder weg gaan zitten en uitleggen dat ze gerust kan gaan slapen dat je niet weggaat? En anders zijn er vast wel boekjes te koop waarin je een kindje kan leren laten slapen zonder te huilen... Ik heb geen idee of het wel lukt om haar niet te laten huilen. En dan heb je nog laten huilen en krijsen/gillen enz enz. Is daar onderscheid in en misschien kun je eens kijken wat daar jullie grenzen in zijn... Ik ben ook tegen laten huilen (in de zin van krijsen en verder) maar even 10minuutjes sputteren/jengelen vind ik anders dan echt krijsen. Ik paste de 10minuten regel toe (maar hij was toen jonger): 10minuten laten gaan, erheen, aai over de bol en zoiets zeggen als ga maar lekker slapen en als hij rustig was weer weg. En dan elke 10minuten weer. De eerste dagen moest ik 4-5x terug maar algauw werd dat minder en op een gegeven moment had hij met 8minuten huilen zelf in slaap gevallen. En toen hij 7maanden was ging hij slapen zonder ook maar 1 kick te geven. En nu zwaait hij zelfs naar me als ik hem weltrusten zeg... Sorry verder geen echte tips voor je. Succes! xx
spelen jullie ook vaak in haar kamertje? Dan kan ze het misschien beter waarderen. En inderdaad, hoe zielig het ook is, toch even laten huilen. Ik liet mijn zoon niet langer dan 5 minuten huilen, maar ik haalde hem absoluut niet uit bed! Steeds weer goed leggen, speentje erin en weltrusten zeggen. Het vereist een hoop geduld, maar wel met goed resultaat. Voor jullie als ouder, maar ook voor de kleine!
Bedankt voor jullie reacties! Er is een wonder gebeurd.. Ik leg Esmée net wakker in bed, stop ze in, kus, aai over haar bol, de laf yoe's (Esmée haar taal ) na elkaar gezegd, zeg tegen haar; lekker slapen, mama is hier naast gaan we morgen weer spelen. Esmée antwoord met Ja en ik Loop weg. Is Nou 10 min. Geleden en het is nog stil! Echt als 't zo makkelijk is, plak me maar achter het behang..
Wat goed! Hopen dat ze dit volblijft houden! Soms blijft het lastig hoor. Wij hebben hier ook periodes dat het inslapen niet lukt en dat het toch bij mama op schoot inslapen wordt. Van de week werd hij om 4:45 van een megapoepbroek die verschoond maar toen ik wegging een groot drama!! Huilen huilen huilen de hele boel bij elkaar schreeuwen. Ja dan ga ik ook terug en neem hem op schoot. Ik kon hem alleen niet terug in bed leggen dus heb daar tot 6:15 gezeten en toen was hij goed in slaap om hem terug te kunnen leggen (beetje jammer dat 10min later mijn wekker ging om te werken had graag ook nog even willen slapen haha) Afgelopen nacht had hij poepbroek die ik hem al slapend kon verschonen en het enige wat hij deed toen ik hem toen weer terug legde was een beetje kreunen.... Hopen dat dit nog veeeel vaker gaat volgen!! xx
echt Bedankt voor de tip. Ze is niet meer wakker geweest. Op dat soort momenten word ik best onzeker, wat is Nou 't beste volgens de boekjes etc. Oh slapend verschonen.. Dat hij er doorheen slaapt zeg! Dat is wel slopend zo vroeg wakker.. Esmée viel dan in ons bed inslaap als ze maar tegen mij aan ligt / lag.. Hopelijk blijft dit nu goed gaan en is 't geen toeval. Echt Bedankt! Xxx
Boekjes? Nee hoor, weggooien die boekjes! Letterlijk ieder kind is anders. Ik ben blij dat ze lekker is gaan slapen!