Ik ben blij dat mijn dochter de waterpokken heeft gehad. Hoe later hoe erger, en ze loopt nu geen risico meer bij een zwangerschap. Nu is dit meteen de enige ziekte die ze gehad heeft. Welke andere ziektes zijn "goed" om maar gehad te hebben, en liefst als het nog kleine kinderen zijn? Ik ga mijn dochter nu niet bewust laten besmetten hoor, maar ik ben wel benieuwd bij welke ziekte ik eigenlijk ook wel een beetje blij kan zijn.
Die van mij mag de waterpokken wel krijgen hoor. ze heersen ook op de psz dus kom maar op hahha ooo en met de zwangerschap ben ik er niet bang voor hoor. daar zit alleen maar risico aan als de moeder ze nog niet gehad heeft
5e en 6e ziekte; eigenlijk alles wat zeer besmettelijk is en je in principe maar één keer krijgt (zijn er nog meer van die 'kinderziektes'?). Achteraf kun je er dan blij om zijn dat ze het maar gehad hebben, al is het wel zielig op het moment dat ze ziek zijn. Ik ga er van uit dat de waterpokken mijn dochter al te vroeg hebben getroffen (ze was net 4 mnd oud en had ook niet meer dan iets van 20 pokjes, totaal geen last gehad) en dat zij dus nog wel een keertje aan de beurt komt. Voor zoonlief ben ik dan wel blij dat hij ze wel helemaal heeft doorgemaakt, hij zal het vast niet nog een keer krijgen.
Dat bedoel ik dus. Als zij nu de pokken gehad heeft, loopt ze geen gevaar meer tijdens haar eigen zwangerschap.
Ik heb geprobeerd de oudste waterpokken te laten krijgen voor zijn broertje werd geboren. Helaas is dat niet gelukt dus ze moeten allebei er nog doorheen
hier helaas nog geen waterpokken gehad en ik vindt dat dus ook niks! Dus dit is idd een ziekte die ze moeten krijgen vindt ik..maar ze zeggen ook dat het niet erg is om ziek te zijn zo bouw ja antistoffen op toch? Toen de oudste naar de psz ging werd ze toch vaker ziek...maar dan heb ik dat liever dan op de basisschool.
ook hier hebben ze net de waterpokken gehad en ik was erblij ze hebben ze allebeide wel erg extreem gehad echt overal in mond oren kontje etc. er zijn nog vele plekjes te zien vooral in het haar nog veel korstjes die ontstoken/etterig zijn geweest waarschijnlijk hebben ze er een virusje bij gehad. maar goed ik was er blij mee, ik heb ze toch gehad vroeger
waterpokken, ik heb ze zelf niet gehad en heb mij tijdens mn zwangerschap daar best zorgen om gemaakt. Ze heeft ze helaas nog niet gehad. Ik heb zelf de 6e ziekte helaas al 2 keer gehad, dus dat gaat niet op als je het al eens gehad hebt. En dat is jammer, want ik ben er als volwassene doodziek van geweest.
hier krijgen ze als het goed is geen waterpokken in dld worden ze ervoor ingeent ook wel handig dus want ik vond het vreselijk als klein meisje die jeuk.... 5e en 6e ziekte ach dat zijn van die dingen die kunnen ze ook zo ff tussendoor krijgen zonder dat je het echt merkt met miss 1 of 2 vlekjes dus daar heeft onze meid al wat van gehad denk ik. welke precies weet ik neit maar maak mer daar niet druk om ook niet of ze hetn u wle of niet moet krijgen.
alle ziektes die erger worden met het ouder worden. Ik heb nog steeds geen waterpokken gehad (tim wel al).
Ach al heb je het gehad dan is nog geen garantie dat je het niet weer krijgt ik heb 3 keer waterpokken gehad en 2 keer CNV virus heel wat gevaarlijker in je zwangerschap waterpokken is vooral erg in laatste paar weken zeg maar. Ik heb liever helemaal niet dat ze iets krijgen maar sommige dingen horen er toch een beetje bij....
uuhhmm mijn dochter van 2 en een half heeft niks gehad . geen waterpokken en geen 5 en 6e ziekte !!! mijn vriend heeft overgens ook nog nooit waterpokken gehad .
Waterpokken. Dan hebben ze het maar gehad. En de littekens gaan makkelijker weg bij jonge kinderen dan als je ouder bent de jonge huid kan dat nog redelijk goed opvangen. pfeiffer hoe jonger hoe beter. ( dat zij de ha ooit eens.) of het klopt dat weet ik niet natuurlijk. 5 6 ziekte voor de rest. ??? Het liefst heb je natuurlijk geen zieke kindjes maar als ze het toch moeten krijgen of door maken dan maar zo jong mogelijk.
Haha.. Kom maar langs.. Ik woon toevallig in de buurt. Tevreden met 20 uur tot 9 uur?? Maar alleen als jouw dochters niet besmettelijk zijn.. Verder on topic; Onze dochter van ruim 3 heeft nog geen kinderziektes gehad, ik weet ook niet of ik er echt op zit te wachten..
ik heb ooit eens van een arts gehoord dat de ziekte van Pfeiffer bij kleine kinderen zich openbaart als een verkoudheid die niet gelijkt gelinkt zal worden als pfeiffer, dus die kunnen ze ook maar beter zo jong mogelijk krijgen.
Bubbel, ik kom ook bij jou op de koffie ! On topic, hier hebben we de 5e ziekte gehad en ze zit nu onder de vlekjes op haar benen. Dus wat dat nou weer is? Niet op haar buik en ruggetje en op haar armen alleen een verdwaalde. Dus ik weet nog niet of ik dat nuttig vind (om nou te zeggen dat ik er blij mee ben vind ik een beetje zielig voor haar ).