Onze dochter is nu pas 8 dagen oud maar eigenlijk heeft ze sinds het begin af aan gehuild in dr eigen wiegje. Vooral 's nachts is het echt drama. Ze kan van 10 's avonds tot 8 's morgens wakker liggen. Pas als ze naast ons ligt houdt het huilen op. Natuurlijk kunnen wij dit niet volhouden op deze manier. Maar hoe leren wij het haar aan dat ze in dr eigen bedje moet slapen? We hebben al vanalles geprobeerd; het bedje lekker voorverwarmen, een ander bedje (reiswieg en ledikant ipv dr eigen wieg), haar wiegje direct naast mij leggen zodat ik haar met mn pink zoet kan houden. Wie o wie heeft voor ons de tip? Moet ik haar gewoon een keer een uur door laten huilen totdat ze in slaap valt? Of is dat een beetje zielig?
waarschijnlijk heeft ze gewoon mama honger zo een kleintje kent alleen maar jou en zit nu in zo een grote wereld. ik zou haar bij me namen dat hadden ze mij in het ziekenhuis aangeraden omdat Erenay ook zo was.
Ik zou haar zeker niet laten huilen hoor, ze is nog zo klein.. Mijn dochter deed dit ook heel erg en ik heb nachten met haar op mijn buik gelegen, toen pas was ze stil. Op een gegeven moment bij me genomen en pas als ze diep in slaap was in bedje gelegd. Soms sliep ze zo een paar uur en soms werd ze weer wakker. Dan maar weer bij me Ze is te klein om haar te verwennen, dat 'kan' pas vanaf een maand of 6. Je hebt dus alle tijd om haar lekker bij je te pakken en haar langzaam te laten wennen aan de grote wereld en het grote bedje
Idd gewoon bij je nemen, ze is gewoon nog zo klein! 9 maanden is ze dag en nacht bij je geweest, dag en nacht heeft ze je hart horen kloppen, altijd lekker warm geweest dicht bij iemand die ze het meest vertouwd. Plots ineens word je geboren, alles wat je daarvoor kende is ineens weg. Plots heb je ook ineens honger, allemaal geluiden die je nog niet kent, en dan als klap op de vuurpijl word je ook nog eens weg van dat wat je wel kende - die warmte van mama, dat wiegen, het geluid van het hart van mama - gelegd in je eigen kille bedje, geen geluid, geen beweging. Het is gewoon super wennen voor haar ineens! Komt vanzelf goed hoor! Lekker bij je nemen, als je borstvoeding geeft, haar misschien even aanleggen, fijn voor beide en ook nog eens voor je productie! Enne verder, nog van harte gefeliciteerd met je dochter! Liefs, Hanneke!
het kind is pas acht dagen oud, dan moet je haar niet laten huilen joh. gewoon lekker bij je nemen. Pas wel op met in slaap vallen he!
Wij kregen ook nog de tip van de kraamverzorgende om eventueel als je ze bij je in bed wil nemen, om dan het matrasje helemaal uit het wiegje te halen en dit dan bovenaan jullie bed gewoon op te maken zeg maar. Zodat de kleine wel bij jullie ligt, maar wel in z'n eigen bedje, voor de veiligheid. Dan heb je zelf ook wat rust. Wij hebben overigens de eerste weken ook lang met haar opgezeten, bij ons begon het gebrul vaak rond een uur of 8 s avonds tot een uur of 3 , 4 snachts, maar langzaamaan werd dat steeds minder. Inmiddels slaapt ze rond half 10 in en dan tot half 7 , sinds een week of 2 alweer ongeveer. Wat je nu meemaakt is echt slopend. Gelukkig had hier mijn man de 1e 3 weken na de bevalling vrij, dat scheelde enorm, anders had hij het niet volgehouden waarschijnlijk, en ik zelf ook niet.
Die tip kregen wij ook, maar dan met het aankleedkussen van de commode, zit ook een opstaande rand aan, dan weet je zeker dat je kindje niet naar jou rolt en jij niet naar je kindje. En inderdaad, gewoon lekker bij je nemen, wiegje op jullie kamer naast het bed (als het past). Hebben wij ook de eerste paar weken gedaan, werkte super. Ze moest gewoon mama horen, dan was het goed. Succes!
bedankt voor de antwoorden Dat door laten huilen heb ik geen een keer gedaan hoor. Ik kon het echt niet over mijn hart verkrijgen. Helaas zijn er familieleden die zulke tips geven. Maar gelukkig heb ik het eventjes nagevraagd hierzo. Ik heb dr lekker bij me genomen inderdaad. Zo warm tegen me aan valt ze als een blok in slaap. Ik hoop dat ik het slapen in eigen bedje binnenkort steeds verder uit kan breiden. Maar tot dan dus maar eventjes slapeloze nachten haha.
Aankleed kussen werkt hier ook.... En nu slaapt ze lekker in haar eigen bedje.. Ik had een geluk.. zomer vakantie en familie in de buurt.. en het gekke was.. me zussen namen haar dan vast en sliep ze ook zo.. toch een zelfde hart slag... dan kon ik even slapen....