nou het staat al in me titel beschreven.. Alysia huilt echt onwijs snel. Als iets net mg als iets niet lukt hup dan zetze kracht en gaat de sirene af bij dr.. gillen dan huilen niet normaal. Dit is al een hele tijd zo, ze huilt zo onwijs snel.. zal dat gewoon haar karakter zijn of? doe ik wat fout? heb ook al geprobeert het te negeren hielp niet, positeive dingen belonen die ik altijd.. maar ik weet soms niet meer wat ze nou wil, en waarom ze zo snel huilt.. me ma zei pas ook nog ze huilt erg snel zeg.. wat kan ik eraan doen? verder is ze heel lief hoor maar soms... oh oh oh
Het zal wel een fase zijn denk ik... maar is ze altijd wel een beetje een driftkikkertje geweest? Eva in ieder geval, ze weet heel goed wat ze wil, en wat ze dus NIET wil . Ik negeer het maar en leidt haar af met iets wat ze wel leuk vindt. En gefeliciteerd trouwens! Hopelijk gaat het nu wel goed!
haha jaah echt een pittige tante schijnt me vriend vroeger ook te zijn geweest dus zal ze he wel van hem hebben maar afleiden ook geprobeerd werkt ook niet.. nu maar hopen dat de fase snel voorbij is
Afleiden werkt hier ook niet altijd hoor. Maar negeren wel . Ik verheug me ook echt op de peuterpuberteit .
Er zijn kinderen daar zit gewoon heel veel pit in. Maar je hebt ook kans dat ze straks, als ze goed kan praten, zich beter verbaal kan uiten, en dan die boze buien niet meer nodig heeft.
Een pittige tante dus! Id. afleiden met iets leuk en niet meegaan in het negatieve.. positief gedrag belonen en negatief gedrag negeren.. Maar dat deed je al las ik.. Ben ook bang voor wat er bij ons nog allemaal komen gaat!
Denk idd ook dat je een pittige tante hebt Ik heb wel een keer een cursus gevolgd (peuter, lief maar lastig) en daarin werd een driftbui beschreven als het niet goed kunnen uiten van wat ze willen... En (niet om je bang te maken) verdwijnen de driftbuien pas echt als ze goed kunnen praten en zich dus ook echt duidelijk kunnen maken. Zou wel met en met steeds minder worden Toi toi toi! (hier trouwens nog 1 die langzaam begint met de driftbuien, moet nog afkloppen! Pas 2 keer voorgekomen!)
okee ja praten doet ze bijna nog niet alles is die die die verder zegt ze nog niet veel.. zal inderdaad daar dan van komen.. nou nu maar wachten tot ze goed gaat praten dan
Heel herkenbaar hoor, Daan (bijna 19 maanden) kan af en toe ook erg driftig zijn. Als iets niet lukt, als hij zijn zin niet krijgt, als iets niet snel genoeg gaat naar zijn zijn of simpelweg als wij hem niet lijken te begrijpen (of willen begrijpen ). Negeren is inderdaad het beste, en anders afleiden. Hoort bij de leeftijd. Veel sterkte en veel geduld met de dwarse dreumes! Groetjes, Wendy
Die van mij is is veel kleiner, maar nu kan ze al aardig driftig worden, vooral als ik wat van haar afpak. Het is helemaal feest als ik mijn mobiel terug wil. Wordt echt woedend. Zo noemen we haar vaak Candela (vuur) i.p.v. Camila. Cubaans temperamentje! Gelukkig is het vrij snel weer over. Wordt wat als ze groter wordt.... Sterkte!
zou het de leeftijd zijn... mijn oudste(bijna 19mnd) heeft het ook opeens weer heel erg. enerzijds heeft hij veel temperament, anderzijds merk ik ook dat hoewel hij heel veel begint te begrijpen, er ook veel situaties zijn die hij nét even niet begrijpt en dan zet hij het ook direct op een brullen. tegenwoordig zeggen we dan in die situaties steeds hetzelfde zinnetje waarin we heel kort uitleggen waarom iets is (zijn bij ons vaak dagelijks terugkerende situaties waarin hij op tilt slaat), en we merken dat na verloop van tijd hij wel rustiger word omdat hij lijkt te begrijpen wat er volgen gaat e.d. nu hij steeds beter vertellen kan/kan uitdrukken wat hij wil of niet wil, gaan heel veel situaties ook beter. als hij nu op het eind van de dag hysterisch blijft krijsen, en we vragen wil je naar bed? dan zegt hij ook vaak JAJAJAAA, en dat meent hij dan ook echt. als we hem dan in bed liggen is hij helemaal blij dat wij hem uit de drukte van de dag gehaald hebben en hij echt tot rust kan komen zonder allerlei indrukken. zo geeft hij nu ook zelf aan wanneer hij drinken wil, en welk speelgoed hij wil. voorkomt weer wat driftbuien. maar het blijft een gifkikkertje denk ook niet dat dat er helemaal uit zal gaan
Elena is jonger (14 maanden) maar ook zij heeft vreselijke driftbuien. Ook een zeer temperamtvolle dame, heeft ze van haar mama Vooral het luiers verschonen is een regelrechte ramp. Ik moet haar echt in de houdgreep verschonen en dan gilt ze echt moord en brand. Soms kan het zo erg worden dat ze met haar hoofd op de grond gaat bonken. Het gaat me echt aan het hart, maar ik probeer het zoveel mogelijk te negeren en haar af te leiden. Volgens mij is er verder ook niets aan te doen. In ieder geval heel veel sterkte!