Om 23.00u krijgt Elena haar laatste voeding. Als we haar dan in haar bedje willen leggen en zelf willen gaan slapen begint ze iedere avond te huilen. Ze huilt meestal niet enorm hard.Soms zeurt ze 2 minuutjes en valt dan vanzelf in slaap.Maar soms begint ze harder te huilen en haal ik haar maar uit haar bedje om haar wat te troosten.Ik heb haar 1 keer wat langer laten huilen(5 min) maar ze begon zo hysterisch te worden dat ze blauw rond haar mondje zag Sinsdien durf ik haar niet meer laten huilen.) Het is niet zo dat ze veel huilt,ze is een heel rustig en vrolijk meisje maar heeft s'avonds echt haar huiluurtje.(tot 12 uur ' s nachts ) Als ik haar in haar park leg 's avonds huilt ze niet.Of toch meestal niet (ze ligt nu tot haar laatste flesje bij ons in de woonkamer in haar park) Nu dacht ik haar wat meer gewoon te laten worden aan haar bedje. Ik dacht dan om half 8 s'avonds haar badje te geven en dan na haar badje haar in haar bedje te leggen. Maar nu mijn vraag: Beseft een baby van 3 weken wel dat het tijd is om te gaan slapen? Kan je dat nu al beginnen leren dat 20.00 u bedtijd is en dat ze in haar bedje moet slapen? En als ze dan begint te huilen moet ik ze dan uit haar bed nemen en haar troosten of haar toch even laten huilen? En kun je baby's van 3 weken al verwennen door ze teveel op ne nemen? Ik heb zoveel vragen maar iedereen zegt iets anders
ik zat toendertijd met dezelfde vraag als jij acht uur bedtijd punt. aleen liep het ook hier altijd in het honderd mijn dochtertje heeft pas sinds afgelopen zaterdag een beetje ritme gekregen wat slapen betreft dit komt omdat ik sinds dat ze om de vier uur de fles krijgt een vast patroon probeer te krijgen nu heb ik het zover dat ze om 5 uur de fles krijgt daarna in bad en ik zet haar dan in het wipstoeltje voor de tv( ja de tv haha) hierdoor blijft ze wakker en doet ze alleen krote slaapjes van een paar minuutjes dan krijgt ze om 9 uur de laaste fles en slaapt ze door tot 5 uur... zo hebben papa en mama ook nog wat aan de avond
Ik denk niet dat een baby van 3 weken al ritme is aan te leren, maar ik zou het gewoon proberen. Wil het niet kun je er toch altijd mee stoppen? Toen Tymen 3 weken was bracht ik hem tussen 21 uur en 22 uur naar boven (hij sliep toen nog bij ons op de kamer), afhankelijk van hoe laat hij voeding moest. Vaak wilde hij dan ook niet slapen, en ik vond het ook heel moeilijk hem te laten huilen. Vaak namen we hem dan toch weer bij ons beneden. Hij wilde dan alleen maar rondgesjouwd worden. Vanaf 7 weken heb ik de knop omgezet. Hij ging toen 's avonds naar zijn kamertje. Ik ben toen begonnen met vaste rituelen, zoals badje, pyama en slaapzak aan enz. Ik heb een week lang door moeten zetten, maar toen was het klaar. Ik heb toen met huilen de tien minuten regel ingevoerd. Eerst tien minuten laten huilen, dan kijken, speentje geven, luier controleren, aai over de bol, maar liever niet uit bedje halen en dan weer weg gaan. Weer tien minuten laten huilen enz. Natuurlijk ging ik er wel eerder heen als ik hoorde dat er wat was (als hij heel paniekerig ging huilen). Het is een heel verhaal, maar misschien heb je er wat aan. Het is gewoon een kwestie van proberen. Jullie moeten nog aan elkaar wennen en een ritme vinden. Geef het de tijd, het komt wel! Succes ermee!
Ben dus niet alleen Zal wat gaan experimenteren. Soms huilt ze zichzelf in slaap maar dan huilt ze op een andere manier en durf ik haar ook eens laten huilen,maar als ze zo paniekerig word...
Je bent echt niet alleen. Die eerste weken zijn de moeilijkste omdat je dan nog een nieuw ritme moet vinden en moet wennen aan elkaar. En idd, als ze paniekerig wordt niet laten huilen hoor. Dan lekker gaan troosten tot ze rustig is en dan weer terug leggen. Zo doe ik het tenminste.
Bij ons was dat echt nog niet te doen in die eerste weken. Alleen na zijn nachtvoeding lukte het om hem in zijn eigen bed te leggen, maar dan was hij al in slaap van het voeden. Alle andere keren gaf hij het echt niet op. Pas vanaf een week of 6-7 kon ik het wat vaker proberen. (Zie ook mijn antwoord bij "veel wakker".)
Wij zijn nu ook begonnen met het eerder in haar bedje leggen. Eerst ging ze pas na de laatste voeding, en dan natuurlijk brullen, brullen brullen... Nu gaat het steeds beter eigenlijk. En dus gaat ze steeds vroeger.
Wij hebben daan vanaf dat hij flesvoeding kreeg om 1830 naar bed gebracht. hij was het er in het begin niet mee eens maar standaard zorgde we ervoor dat hij in bad geweest was en we keken hoe we uitkwamen met zijn fles voor zijn voor het slapen gaan fles kreeg en stelde die hoeveelheid af. nu heeft het het rideltje door en zelfs rtoen ij in het ziekenhuis lag kwam hem om 18.15 huilen om zijn fles haha. maar ja zijn ridel klopte niet omdat hij niet in bad was geweest dus de eerste dag sliep hij pas toen hij doorhad dat hij niet in bad ging. de 2e dag zijn standaard ridel gedaan en ta da hij sliep om 18.30 precies diie zusters hadden echt zoiets van hoezo een strak structuurtje thuis haha
Esmee sliep pas vanaf dat ze 2 maanden was 's avonds, we probeerden het wel elke avond maar ze belandde altijd in de kinderwagen beneden. Ineens had ze het door en nu slaapt ze zonder tegen te sputteren vanaf 20 uur en we moeten haar om 23 uur wakker maken voor de fles. Ik zou zeggen gewoon blijven proberen, ze krijgen het vanzelf wel door!
Als ik dit lees ben ik wel blij dat we ze toch overdag ook in hun bedje laten liggen. Ze hebben er dus helemaal geen moeite mee om na hun voeding weer naar bed te gaan, zal het dan toch met een soort gewenning te maken hebben ook al zijn ze nog zo jong? Het is hier andersom trouwens. Wil ik ze eens een keertje na de voeding in de box leggen is het binnen 5 minuten huilen
In badje doen voor het slapen is een goeie optie, worden ze lekker moe van. Overal lees je dat je een baby tot een half jaar niet kunt verwenne, misschien heeft ze wel last van krampjes, gewoon lekker mee tutten. Tjsa ik weet ook niet of baby's die slaap tijden snappen. Maar zal wel-Steven word tussen de middag na 2,5 uur wakker, en s'nachts slaapt hij door tot de volgende dag.Meestal als baby's nog zo klein zijn, dan slapen eten en drinken en plassen en poepen ze, en dat gaat maar door En ik deed Steven alleen de 1e weken beneden in de kinderwagen, gezellig dichtbij, maar daarna naar bedje is veel rustiger voor ze.Geen gerinkel vd telefoon of een hondje dat gaat blaffen enz.