Hoi hoi, Mijn zoontje heeft redressiehelmpje sinds 2 maanden geleden. Maar de laatste 2 dagen, stinkt die naar zweet...een beetje zuur zeg maar. Hoe kan ik dit oplossen? Ken iemand dit? Ik maak de helm regelmatig schoon met een beetje alcohol (Advies van de Livit) Alvast bedankt.
oh eeeeeecht? welke billendoekje gebruik je? Maar had je ook hetzelfde probleem? Ik wil niet dat mijn zoon z'n hoofd de hele tijd stinkt naar zweet. Wanneer maak je de helm schoon met dat doekje? En talkpoeder? mag dat? of dat is juist het probleem? Ik heb het een keer gestrooid (sorry voor mijn nederlands).
Mijn zoon heeft het ook gehad. Het klopt dat het stinkt, dat is normaal. Gewoon elke dag schoonmaken met Dettol.
Hier ook eentje met een 'stink' helmpje! Maakt hem iedere dag schoon en leg hem daarna een kwartiertje in de koelkast. (tip opgedaan bij http://redressiehelmtherapie.yourbb.nl/ ) De geur is dan wel even weg. Denk dat je het toch niet helemaal tegen kan houden. Talkpoeder mag ook, maar niet met een geurtje dacht ik
als je een vriezer hebt die groot genoeg is dan vriezer (dood alle bacterieen die de luchtjes veroorzaken) wel eerst schoonmaken met dettol ofzo..
maar hij bleef altijd wel ruiken, de geur was pas echt even weg als er weer een schaal uit ging. ( was ik even vergeten te melden, is al weer 5 maanden geleden dat wij de helm aan de wilgen hingen)
bedankt voor jullie reacties....ik had hem net met billendoekje schoongemaakt.....het ruikt wel beter...maar ik zie het wel morgenochtend. Ik ga sowieso elke dag hem schoonmaken met alcohol en dan misschien in de vriezer (lekker koel zeg) bbbrrrrr
Met Dettol doekjes kan je bij de apotheek of kruidvat enz. halen. Het helpt de geur te verminderen, maar het komt de de volgende dag wel terug. Wat je ook doet de geur komt terug. Omdat de helm hele dag op zijn hoofd ligt.
liviy zei dat we met iets grofs, zoals washandje en dettoloplossing schoon moeten maken. dat gaat prima... En zn bol ook schoonmaken dan natuurlijk, maar wij hebben de helm pas een paar daagjes, dus echt stinken doet ie nog niet...