Mijn schoonzusje en ik zijn vorig jaar in januari bevallen. Haar kindje kwam 3 maanden te vroeg en die van mij 8 dagen te laat. Mijn nichtje heeft gevochten voor haar leventje en ze doet het werkelijk fantastisch. Kruipt, staat, probeert te lopen, noem maar op. Die van mij is een lui dondertje, maar is haar tijd ver vooruit op mentaal vlak. Alleen, het kindje is niet zo mooi. En Camila heeft een heel uitgesproken gezichtje. Veel mensen vinden Camila net een pop. Leuk natuurlijk om te horen, maar ik voel me altijd erg opgelaten als men dat zo duidelijk laat merken wanneer ook mijn schoonzusje er is met haar dochtertje. Haar dochtertje krijgt dan niet alle aandacht die zij verdient. Ze valt dan een beetje in het niet bij Camila. Hoe moet ik dit nou aanpakken? Afgelopen vrijdag was het weer zo ver, nota bene op de verjaardag van dit nichtje! En zojuist krijg ik ook nog eens een verdrietig mailtje van mijn schoonmoeder vanuit Cuba dat ze altijd zo verdrietig wordt als de visite daar iedere keer maar weer reageert van: 'Goh, die van Frank (mijn man) die is echt mooi..' En mijn nichtje noemen ze dan niet. Terwijl haar foto naast die van Camila staat.
Jeetje meid wat vervelend, maar ik ben bang dat jij er niet zoveel aan kan doen... Het is leuk om te horen dat iedereen je dochtertje zo mooi vind, maar ik kan me voorstellen dat dat niet ten koste moet gaan van een ander. Hopelijk hebben andere mensen wel bruikbare tips voor je want ik ben geloof ik niet echt behulpzaam
Weet je wat het is, Manuela? Ik voel me er altijd zo ongemakkelijk door. Met Sinterklaas was er gelukkig niets aan de hand; mijn schoonzusje en haar gezin vierden het bij ons met mijn familie en Godzijdank is mijn familie niet zo. Maar haar vrienden- en kennissenkring is wel zo. Iedere keer weer als we er zijn (het is daar net de zoete inval, de hele dag door komt er van alles aanwaaien).
Ja logisch... maar in feite is dat niet nodig... jij bent natuurlijk niet verantwoordelijk voor de opmerkingen die anderen maken over Camila en niet over je nichtje. Misschien gewoon zelf vaak roepen wat een prachtig kind het is, gaan mensen het wellicht overnemen.
Het voordeel is, ouders vinden hun eigen kindje altijd het mooiste, dus dat zal ook wel voor hen gelden. Misschien hebben ze het zelf niet eens door?
jij kunt er niks aan doen dat anderen mensen niet zo tactisch zijn... Misschien kan je juist goede dingen van jouw nichtje benadrukken? Of bijvoorbeeld zeggen dat je eigen kind een lui dondertje is en dat *vul naam nichtje in* al kan staan en lopen! Of iets van "met alleen mooi zijn redt je het niet in de wereld"? Ik zou zoiets met een knipoog doen, al is het alleen maar om je schoonzusje te steunen. Lijkt me ook moeilijk om bespreekbaar te maken trouwens!
elk kind heeft positieve kanten: het ene kindje is mooi, het andere vlot in ontwikkeling, het ander is weer erg lief en innemend, het andere weer grappig en ondeugend. Er valt ook vast wel iets te noemen over het kindje van je schoonzus. Iedere keer als iemand iets positiefs over (een foto van) jouw kind zegt, vul jij aan met: "Ja, en 'naam nichtje' is/heeft/kan 'positieve eigenschap'! Leuk stel zo samen he?" Zou dat werken?
Lelijk in de luier, mooi in de sluier. Pas maar op, over een paar jaar is je nichtje het mooiste kindje.
ja dit is inderdaad wel vaak iets wat uitkomt. maar blijft natuurlijk een bakerpraatje maar ik denk ook niet dat zeer voor hoeft op te passen. ze vind t juist vervelend dat het zo is. ik denk dat t altijd moeilijk is 2 kindjes rond dezelfde leeftijd en de een is mooier dan de ander. mijn nichtje is een half braziliaantje en was als baby een mooi kindje met veel haartjes en grote bruine ogen ze is nu bijna 3 en nog steeds een mooi kindje ik heb zelf een dochtertje van 9 weken met een bos blonde haartjes en grijs blauwe oogjes ook een mooi kindje en krijg vaak te horen wat een schatje en mooi kindje maar weet zeker dat als ze samen baby waren geweest dat mijn familie ook veel vaker over een donker kindje zouden zeggen wat is ze mooi . komt omdat iedereen licht is bij ons dus een kleurtje is altijd erg leuk. nu is ons meisje de jongste in de familie en zal dat ook wel blijven dus gaat de aandacht naar haar toe.
Hoi, hoi, Lieve reacties allemaal! Ja, dat doe ik al: het benadrukken van alle fantastische dingen die Leilaatje kan. Ik pak haar ook vaak op en geef haar dan later aan een ander, zodat ze dan ook even één op één aandacht krijgt. Dan zie je d'r echt glimmen, zo liefjes! Maar ik vind het zo lullig van die mensen, echt mensen van niveau nul, simpele zielen. En nee, mijn schoonzusje is echt niet dom, die heeft het echt wel in de gaten . Triest. Ik hoop maar dat het idd opgaat van 'lelijk in de luier, maar mooi in de sluier'! De genen heeft ze in ieder geval wel: half latina, half Koerdisch!
hoi hoi wat ik zowiezo niet begrijp is waarom moeten kleine kindjes al mooi zijn waarom moet men het hebben over mooi bij kindjes elk kindje is mooi elk kindje is uniek, ik zou toch eens gewoon hard zeggen dat je heel blij bent met alle opmerkingen naar je dochter toe maar dat je dochter uit meer bestaat dan mooi en zo ook je nichtje ikzelf heb het namelijk ook met mijn kinderen bijna allemaal zijn ze verliefd op angelina lang krullend haar donkerbruine ogen brutaal snoetje en alisjha valt daarbij altijd in het niet met haar korte kroeskoppie ik zie dat het haar kwetst dus heb mensen eerlijk gezegd ik heb 5 kinderen niet 1 en als je dat niet begrijpen kunt daar is het gat van de deur nu houd iedereen rekening met zijn of haar opmerkingen, angelina mag misschien qua uiterlijk een mooier koppie hebben maar qua karakter is het een eerste klas ettertje terwijl alisjha superlief is voor iedereen en altijd meehelpt met van alles dus mooi zijn zit niet alleen aan de buitenkant groetjes nathalie
zo'n kind kan er toch niks aan doe hoe ze eruit ziet? sommige mensen moeten wat meer naar het innerlijk kijken en niet naar uiterlijk. zo zijn mijn heeft mijn man een tweelingbroer. eeneiig. die tweelingbroer en zijn vrouw kregen een zoon, dat kereltje lijkt precies op zijn vader en dus ook op mijn man. een jaar later krijgen wij een zoon, die meer op mij lijkt dan op zijn vader. nou wat mensen daar een commentaar op hadden dat die kinderen niet sprekend op mekaar leken... omdat de vaders 2 druppels water zijn, moeten de kinderen dat ook zijn? gelukkig is dat nu wel voorbij.
Misschien dat de schoonzus in kwestie hier boven staat? Ik begrijp dat haar dochter een moeilijke start heeft gemaakt. Dan zal zij zich wel realiseren waar het werkelijk om draait.
Alle kindjes zijn mooi. Wat mij doet verbazen is hoe je kindje verandert en met welke snelheid Ik zat laatst babyfoto's te kijken van Vera, wat een verschil ! Je bent zelf ook gewoon vergeten dat ze er zo heeft uitgezien. Wondertjes zijn het.