In eigen bedje slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Mave, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ons dochtertje is dysmatuur geboren. Meteen al wilde ze liever bij ons slapen dan in haar eigen bedje (co-sleeper). Ons is verteld dat dat kan en klopt, omdat ze zo klein was en dus nog iets 'in te halen' had van de buik. Veel huid op huid contact zoekt.
    Ze slaapt nu 's nachts in haar eigen bedje en overdag bij ons in de draagdoek. 's Nachts gaat het moeizaam, slaapt erg kort. Overdag alleen in de draagdoek.
    We willen, en moeten ook met ook op het einde van mijn verlof over een maand, haar leren in haar bedje te slapen. Maar hoe?

Wat we al hebben gedaan:
    -stof/lap met geur van mij op haar matrasje
    -inbakeren of niet (helpt niet)
    -slaapzak of deken (proberen we nu nog, maar lijkt in doorslapen geen verschil)
    -badje vlak van te voren of niet
    -hand op haar buikje zodat ze voelt dat er iemand dichtbij is
    -wagenbak ipv co-sleeper

In de box, wipstoel etc. gaat het ook maar kort. We bieden dit wel meerdere malen per dag kort aan, zodat ze het leert. Het lijkt alsof ze alles wat geen afbakening aan haar voorzijde heeft, niet fijn vindt. Dus dicht tegen je aan liggen wel.

Zijn er tips die we kunnen inzetten om haar te leren in haar bedje te slapen? Haar tot overstuur toe laten huilen past niet bij ons, even laten huilen om iets te proberen en haar er aan te laten wennen, wel.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk dat je niet van haar moet verwachten dat ze ineens een paar uur achter elkaar in haar bedje slaapt, maar er er heel langzaam aan zal moeten wennen. Probeer een ritueel in te bouwen. Baby's van deze leeftijd slapen nog niet lang achter elkaar. Geen drie uur of zo. Hoe gaat het met de voe ding?

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina