Vanaf wanneer sliep jullie kleine op zijn/ haar eigen slaapkamer. Onze dochter wordt komende zaterdag 6 weken en manlief wil haar dan op haar eigen slaapkamer laten slapen.
2 weken, vroeg maar zo noodzakelijk. We sliepen beide gewoon niet door al die geluiden en mijn vriend nog slechter dan ik. Vond het ook heerlijk weer de slaapkamer terug te hebben Eerste nacht wat spannend maar went snel.
Onze zoon vanaf 3 weken. Ik werd wakker van elk geluidje dat hij maakte. Daarnaast ging mijn man drie weken na de geboorte weer werken en omdat ik borstvoeding gaf en ik dus de enige was die hem de nachtvoeding kon geven vond ik het niet nodig dat mijn man 's nachts wakker werd. Er staat een fijne stoel op zijn kamer en daar ging ik dan voeden. Vanaf de eerste nacht ging het prima op zijn eigen kamer. Daarvoor hadden we het wiegje overdag al naar zijn kamer verplaatst zodat hij kon wennen.
De oudste met 4 maanden, de middelste met 5 maanden. En de jongste blijft ook voorlopig bij ons, die is morgen 6 weken.
bij de eerste vanaf het begin, omdat er geen plek was voor een cosleeper of wiegje op onze kamer. De tweede sliep met ca. 6 weken op zijn eigen kamer. ging prima, maar dat is een redelijk makkelijk slapend mannetje (tot nu toe) oja en je kunt bijv. je babyfoon naast je bed neerzetten als je bang bent je kindje niet goed te horen. Wij hadden in het begin alle deuren open, waardoor je toch nog wel iets hoort dat was voor mij als mama wel fijn, manlief maakte het niet zoveel uit!
5 mnd. Toen werd hij van elk geluid wakker en was t drama snachts. Ging zonder problemen! Ik wilde t eerder echt niet. Ook ovm de borstvoeding.
Hier na 3 weken. Daarna nog wel regelmatig bij ons in bed op het aankleedkussen, we hadden alleen een ledikantje, dus soms kon hij de slaap daar niet vatten. Vanaf 3 maanden sliep hij altijd in z'n eigen kamertje geloof ik.
Vanaf dag 2 en dat zal bij de tweede ook weer zo zijn. Als het goed voelt gewoon doen en anders lekker nog even bij jullie op de kamer.
Mijn jongste is 13 mnd en die slaapt nog bij ons. Oudste met 6 mnd maar tot een jaar elke nacht terug bij ons. Daarna een paar keer per week.
Ik zie dat het hier bij iedereen behoorlijk wisselt. Lijkt me aan de andere kant ook wel fijn om onze slaapkamer terug te krijgen. Ik ben bang dat ik niet wakker wordt, ondanks de babyfoon. En vind het ook fijn dat als ik nu wakker word zo in haar bedje kan kijken. Heb er nu spijt van dat we geen babyfoon met camera hebben aangeschaft, leek me toen niet noodzakelijk.
Ons eerste kindje sliep na 5 weken op haar eigen kamer. Ik heb haar toen midden in de nacht op haar eigen kamer gelegd. Gek werd ik van haar geluidjes, ik sliep nauwelijks nog! Ons tweede kindje vanaf 3 weken. De babyfoon staat op m'n nachtkastje en ik word er echt wakker van. Hij staat wel op de meest gevoelige stand zodat ik hem echt goed kan horen. Deuren zijn hier gewoon dicht trouwens. Bang voor wiegendood ben ik niet, hij ligt op een aerosleep, ledikantje kort opgemaakt en beebje strak ingestopt. Verder geen knuffels oid in bed. Wat doen jullie overdag? Er loopt ook een eigenwijze peuter van 3 rond hier... ons zoontje van nu 5 weken slaapt nog beneden in de wandelwagen, maar ik vraag me af of ik hem niet beter boven kan leggen
Kan me niet voorstellen dat je dan niet wakker wordt. Hier nooit babyfoon op onze slaapkamer gehad. Beeldbabyfoon ook nooit gehad, zie er de meerwaarde niet van. Ik zou er alleen maar zenuwachtig van worden en telkens op kijken. Dochter sliep vanaf 7 weken overdag op eigen kamer, vanaf 4 maanden de nachten.
Het plan was vanaf dag 1 na thuiskomst uit het zkh. Maar het was zo heerlijk in het zkh geweest om hem bij me te hebben, dat ik dat thuis ook nog wilde. Dus daarna een week in de kinderwagenbak. We gingen aan elkaar wennen en na ongeveer een week ging hij voor het eerst in zijn eigen bedje. Het is nogal een kreunkontje, dus zo sliepen we beiden wat beter. Mijn oudste twee lagen vanaf dag 1 in eigen bedje en dat ging ook prima. Ik zou zeggen, gewoon doen wat je prettig vindt en bij jullie past.