Ons mannetje is 7maanden en slaapt nog niet door. Hij heeft het wel een paar keer gedaan, toen hij ongeveer 5 maanden was, maar dat waren gelukstreffers denk ik. Ik geef nog bv, en ik vind het onzin om mijn man 's nachts wakker te maken voor de voedingen (van evt. afgekolfde melk) omdat ik dan alsnog zou moeten kolven. Ik doe dit nu dus al 7 maanden gemiddeld 3 keer per nacht en ookal doe ik het met heel veel liefde, een keertje (of zeg maar gerust een paar keer) een nacht doorslapen zou ik wel erg lekker vinden en ik merk ook aan mezelf dat het me best wel begint op te breken nu. De afgelopen 2 avonden heb ik geprobeerd om ons zoontje als laatste voeding een flesje kv te geven. Volgens een vriendin zou dit moeten werken. Nou, hier dus niet. Mn mannetje wilde gewoon 3 x bij mij drinken 's nachts. Pyjamapapjes heb ik ook over gelezen maar daar ben ik niet zo'n voorstander van. Zijn er nog meer tips & tricks? Want nogmaals, ik doe het met liefde voor hem en vind het heel fijn om nog lekker te knuffelen 's nachts, maar als ik dit patroon een beetje zou kunnen doorbreken, of misschien terug zou kunnen brengen naar 1 keer per nacht, zou dat heel erg fijn zijn. Ik bedenk me net dat het misschien wel handig is om dit erbij te vertellen: Hij slaapt overdag in de ochtend meestal een uurtje, in de middag wat langer zo'n 2 uur. Dan na het avondeten een half uurtje en daarna is hij weer klaarwakker en wil hij absoluut niet slapen voor half 10, dan krijgt hij zijn laatste voeding. Ik heb dit al geprobeerd dat te vervroegen maar dat krijg ik echt niet voor elkaar, hij raakt dan helemaal overstuur.
Wat eet en drinkt hij overdag? Dan kan je kijken of het honger is, of gewoon een emotionele behoefte. Dat het met kv beter zou moeten gaan is trouwens onzin. Mijn dochter sliep op kv ook niet door op die leeftijd
Ik gaf kv en heb ook alles geprobeerd om mijn zoon te laten doorslapen. Het hele assortiment aan pyamapapjes, rijstebloem, etc etc heb ik geprobeerd. Ik heb zelfs eens (toen was ie al 1 jaar) (uit pure wanhoop) zo'n siroop gekocht bij de drogist, wat de slaap zou moeten bevorderen. NIKS hielp. Ben het op een gegeven moment maar gaan accepteren. En gaf op een gegeven moment water uit een flesje. Dat ie dus minder aan echte voedingen ging wennen. Uiteindelijk denk ik dat ie gewoon behoefte had aan geborgenheid. En omdat ik daar gehoor aan gaf waren we allemaal weer snel in bed. Ik had toen nooit gedacht dat ik dit ooit zou gaan zeggen; maar mijn zoon is gaan doorslapen! Helemaal uit zichzelf. Zonder enige aanpassing onzerzijds. Het heeft een maand of 15 geduurd. En nog steeds wordt ie snachts nog wel eens wakker. Maar hij is nu op een leeftijd (bijna 2) dat ik kan zeggen dat het nog nacht is en dat ie lekker verder moet tukken.
Je kunt zo iets niet oplossen met kv of pap. Het is geen honger als hij genoeg eet overdag. Hij wil gewoon bij zijn mama zijn volgens mij. Als je het niet meer wilt zul je het moeten doorbreken of gewoon mee gaan totdat hij zelf mee stopt. En als je hem beetje water heeft 1 van de 3 keer, kijk of hij dat accepteerd en dan weer gaat slapen.
Het idee achter die kv is dat eten en knuffelen dan meer los van elkaar komen te staan. Flesvoeding is nu eenmaal minder intiem dan borstvoeding. Dan zou jij, of beter nog je man, 's nachts ook een fles moeten geven. Als het alleen honger is zal hij dat accepteren, als hij geborgenheid zoekt niet.
Wat doet rijstebloem dan? Als dat zo is, dat hij geborgenheid zoekt en bij mama wil zijn, wil ik hem dat eigenlijk ook niet 'afpakken' want blijkbaar heeft hij dat dan nodig.. Hij krijgt overdag 4 a 5 keer bv, ik kolf nornaal gesproken tussen de 150 en 200ml per keer dus dat drinkt hij er dan ook ongeveer uit. Daarnaast krijgt hij sinds kort broodkorstjes, en vanaf 4 maanden krijgt hij gepureerd fruit 1 keer per dag (wordt nu wel steeds iets meer) en verse groente als wij avondeten. Honger zou het dus dnek ik niet echt kunnen zijn? Maar toch drinkt hij 's nachts wel gewoon goed de borst leeg, welliswaar aan 1 kant want dan valt hij in slaap, de volgende voeding krijgt hij dan de andere en vanaf 's ochtends drinkt hij weer aan 2 kanten
Rijstebloem voegt extra calorieën toe. Soms vult dat meer. Soms geeft het gewoon krampen. Kan nog steeds zijn dat je kindje honger heeft hoor. Mijn dochter at op die leeftijd meer. Maar dat is gewoon een bodemloos vat, dus het hoeft niet bij jouw kindje zo te zijn
Mijn ventje is nu net 10 mnd en begint nu sinds kort eindelijk zijn nachten wat langer te maken. Dus hou hoop, zou ik zeggen Ik geef ook bv en heb ook uit 'wanhoop' kv geprobeerd, deed hier ook niets. Overigens kunnen veel vrouwen bij 7 mnd echt wel een keer een nacht doorslapen zonder kolven hoor. Ik heb al meerdere malen op zolder geslapen dat mijn man een flesje gaf zodat ik eens een paar uur achter elkaar kon slapen (oordoppen zijn dan wel aan te bevelen ) Succes!
Onze puk had met 10 maanden nog de neiging om 2x te komen. Ben toen gewoon gaan rekken. Dus wel bij me nemen en troosten maar niet gelijk voeden, iedere dag 10-15 min later proberen. Vaak speentje als ondersteuning zodat hij kon sabbelen. Hij acceptereerde dat niet altijd maar wende er wel aan en schoof mee op. Zelfde truc gedaan met de ochtendvoeding, van 2 naar 4u gerekt. Kostte ff 2 weken maar och...ik werd toch al vaak wakker dus die 2 weken konden er best bij. En met 15 mnd sliep hij ineens van de ene op de andere dag door! Sterkte, ook al doe je t met liefde valt t toch niet altijd mee
En als je wisselt voor hij in slaap valt? En dan desnoods weer als hij weer in slaap lijkt te vallen? Hier scheelt dat wel. Ben dan iets langer bezig maar hij slaapt wel langer daarna.
Humtum, dat trucje ga ik dan ook maar eens proberen. Moet zeggen dat het nu de laatste tijd echt allemaal op de automatische piloot gaat en dat ik automatisch gewoon ga zitten en hem aanleg, half slapend nog. Moet dat dus even doorbreken en proberen of knuffelen helpt. Een speentje vindt hij helaas helemaal niks dus daar kan ik het niet mee proberen. Tralalala; die kunstvoeding heb ik vandaag ook maar achterwege gelaten en heb gewoon bv gegeven. Als het toch niets uithaalt.. op zolder slapen is wel iets om een keer te proberen, wordt wel lastig omdat ik inderdaad bij het kleinste geluidje van onze zoon al naast het bed sta en mijn man gewoon lekker doorsnurkt hahah @vrouwtje ja dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik het vervelend vond om hem wakker te maken als hij weer zo lekker in slaap was gevallen, maar ook dat ga ik maar eens proberen, nadat ik heb geprobeerd of het met alleen knuffelen ook goed is
Slapen jullie bij elkaar of apart? Ik ben geen bv kenner wat dit soort nachten betreft maar wie weet geeft samen slapen (co sleeper of bed) de oplossing? Dan voelt hij jouw geborgenheid steeds en zoekt hij niet 3 momenten op? Dan zou 1 voedi g liggend misschien genoeg zijn?
Hoi! Ik heb met mijn zoon hetzelfde gehad. En toen hij 8 maanden was vond ik het genoeg. Het kon geen honger zijn want overdag at hij echt voldoende. Ik ben er snachts gewoon mee gestopt om hem bv te geven en hou altijd een flesje water paraat. Ik haal hem niet uit zijn bed als hij snachts huilt want dan ruikt hij mij te veel en wil hij bv. We deden de 5 min. methode en na 2 nachten was het klaar en sliep hij door. Heel af en toe is hij snachts nog wel eens wakker. Ik check dan bij hem of alles oke is (geen koorts, niet ziek of iets?) en geef een aai over zijn bol en ga weer weg.
Ik vind 7 mnd geen gekke leeftijd om nog niet door te slapen. Eigenlijk is het juist heel normaal. Wel vermoeiend dat wel. Misschien is min beeld vertekend. Van onze hele vriendengroep zijn er maar enkele kindjes die voor het eerste jaar door sliepen. E rest toch echt niet. Mijn jongste 13 mnd en mijn oudste bijna 4 slapen beiden niet door s nachts.
Wat houdt de 5 min methode in? We zijn nu een aantal nachten verder en ik ben echt gesloopt. We hebben van alles geprobeerd: mijn man eruit en geprobeerd te troosten, niet goed genoeg. mjn man geprobeerd hem wat water te geven, hij viel echt aan op het flesje en merkte na 2 slokken dat het geen melk was, nou toen was het feest helemaal compleet, hij werd echt boos. Uiteindelijk toch maar zelf gegaan en drinken gegeven nadat ik had geprobeerd hem te troosten, dat lukte ook niet. Afgelopen nacht begon goed, geen slaapje na het eten dus om 21.00 moe en naar bed. Om 12 uur wakker gemaakt voor laatste voeding, goed gedronken maar om half 2 werd hij alweer wakker. Geprobeerd te troosten, viel hij even bij me in slaap maar zodra ik hem in bed legde was het weer gillen en schreeuwen.. dus weer drinken gegeven en vanaf dat moment ben ik er bijna om het uur uit geweest voor hem. Pff, kapot
De 5 minuten methode betekent dat je elke 5 minuten terug gaat om te troosten, maar dat je hem niet uit bed haalt. In jouw geval heeft dat niet zoveel nut denk ik, omdat je kind echt honger heeft. De methode is meer bedoeld om een kind te leren weer zelfstandig in slaap te vallen, maar dan moet je wel zeker weten dat er niet iets anders aan de hand is. Heb je al eens geprobeerd om bij de eerste keer dat hij komt 's nachts een papfles te geven? Misschien doet hij daar wat langer mee.
mijn zoontje is 6.5 maand en komt ook nog 2x ´snachts voor voeding (en soms nog een x "gewoon" wakker). ben ook erg moe. ik probeer nu eerder naar bed te gaan. niet alle avonden, want anders zie ik mijn man nooit. ik hoop dat het vanzelf minder wordt... heb papfles geprobeerd maar hielp hier ook niet. wat rocketscience zegt is wel een idee, maar ik vind mijn zoontje daar nog te jong voor... overdag toch vaker voeden? knuffelen? dragen? zodat hij echt extra geborgenheid voelt? ik weet het niet hoor. roep ook maar wat. sterkte van een lotgenoot
zorg dat het geen gewoonte meer is, met deze termijn is het gewoonte geworden. Ik gebruikte het boek van Tracy Hogg, de babyfluisteraar lost alle problemen op *niet spiritueel*, vrouw heeft 25 jaar ervaring, ideaal.
Ik zou hem niet wakker maken om 12.00 uur voor een voeding. Zelf ook om 9 uur naar bed en kijken hoe laat hij zich meldt. Heb je toch vast een paar uur te pakken. Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje met mijn dochter van 6 1/2 maand, ik heb de oplossing niet helaas.. Wel weet ik uit ervaring met mijn 2 oudsten dat er echt een moment komt dat ze door gaan slapen