Sinds dat mijn man werkeloos thuis zit ben ik fulltime gaan werken. Ik draai veel overuren waardoor ik vaak 50 uur of meer werk. Maar ik voel me zo enorm opgejaagd en gestrest. Tijd voor mezelf heb ik bijna niet omdat ik onregelmatige diensten draai en als ik vrij ben ik met de kindjes of het huishouden bezig ben. Ik word wakker en ga werken kom thuis ruim op en ga slapen. Tussendoor de was de boodschappen etc etc etc. Vanmorgen was de druppel Ik had mijn bril per ongeluk op rijk hoogte van mijn zoon laten liggen en mijn man ging er vanmorgen voor hem uit. Ik word wakker bril kapot. En ja dat is mijn eigen fout. Wat ik alleen niet snap mijn man heeft de hele tijd op de bank naast mijn bril gezeten had hij hem niet af kunnen pakken? Of zelf even weg kunnen leggen? Vervolgens krijg ik te horen eigen schuld ( ja klopt ) had je hem maar weg moeten leggen ( klopt ook ) Maar mn hersenen maken momenteel overuren door mn werk en alle dingen van thuis die ik moet onthouden/doen. Dat ook ik wel eens wat kan vergeten. Het huis is 1 grote puinhoop overal echt overal ligt speelgoed nu ben ik dus vrij en kan ik dus gaan opruimen en schoonmaken terwijl ik mijn dag eigenlijk anders ingedeeld had. Ik was vannacht pas om 3 uur thuis en ben er maar vroeg uitgegaan in de hoop dat ik dan vanmiddag toch nog even wat voor mezelf kan doen en mijn zoontje kan knuffelen. Aangezien ik hem ook bijna niet zie. Dus ik geef mezelf maar een gigantische schop onder mijnderrière en ga het huis maar aan kant maken. Eigenlijk geen idee wat ik met dit topic wil gewoon even mijn hart luchten denk ik.
Ten eerste: respect dat je zoveel werkt nu!! Ten tweede: waarom moet jij die gigantische puinhoop nu op je vrije dag opruimen dan? Wat doet je man, nu hij werkloos thuis zit? Als ik jou was, zou ik echt de hele dag aan je zoontje besteden en leuke dingen met hem doen! Zoals jij beschrijft, doe je het huishouden ook nog grotendeels.
Oke wat ik niet snap is dat je vriend dus thuis zit en dat jij de huishouden nog moet doen. En de boodschappen. Hij heeft een schop nodig niet jij kom op meid spring uit je slof en laat hem maar zien dat hij best wel de huishouden kan doen misschien is het dan niet netjes zo als jij dat doet maar dat geeft niet. Jij hebt ook rust in je bol nodig om ook een leuke mama te zijn. Hier zit ik in het zelfde straks als het gaat lopen maar thuis hoef ik dan niets te doen alleen buiten het huis (boodschappen etc)
Is jouw man 8 uur per dag bezig met solliciteren? Nee? Nou dan mag hij het huishouden en de boodschappen doen toch? Ik zou eens samen een mooie dagplanning gaan maken. Een uurtje of 2 per dag solliciteren enz.. en een uur of 2 (minimaal) huishoudelijke taken. Misschien voor iedere dag opschrijven wat er gedaan moet worden zodat hij weet wat de bedoeling is. Het huishouden is net een soort baan waarbij je ingewerkt moet worden..
Klopt dat doe ik ook. Hij zegt dat hij er niet aan toe komt en dat als hij wat opruimt onze zoon er weer een puinhoop van maakt. Maar als je het zo laat liggen word het alleen maar meer. En ik erger me er mateloos aan ( of is het irriteer) krijg vanmiddag visite hij ligt nu weer te slapen want hij is zo moe dus tja iemand moet het opruimen toch?
ZoalsLioness al zegt, jij verdient geen schop onder je kont maar je man! Desnoods met lijstje wat hij allemaal moet doen.
Wat doet je man? Op zijn luie reet hangen. Zo komt het over. Zoek het uit hij moet echt wat gaan doen ipv op zijn gat zitten. Hij mag jou verdorie wel eens ff respecteren dat je alles doet om voor een inkomen te zorgen!!!!
Hij doet wel wat hoor het is niet dat hij de hele dag niks doet. Maar grotendeels wel. Solliciteren doet hij als onze zoon op bed ligt dan heeft hij daar de tijd voor. En als hij opruimt dan is het ook alleen opruimen (dus niet stofzuigen oid ) Hij kookt bijna elke avond ik kook als ik vrij ben of late dienst heb. Maar nu vraag ik dus al 3 dagen of hij wilt opruimen en toen ik thuis kwam was het dus niet gedaan. En ik heb geen zin om te smeken of hij ajb wat in huis wilt doen.
Ja dat moet ik inderdaad doen, nadeel is alleen we lopen door mijn ongunstige uren beetje langs elkaar heen. Hij slaapt als ik thuis ben en ik slaap als hij wakker is. Zoals nu bijvoorbeeld.
Wel doen. Ik vind dat je hem een beetje pampert. Want je accepteert het maar. Terwijl jij op je vrije dag nu hartstikke veel moet doen.
Dat klopt ook hoor. Maar als ik het niet doe dan doet hij het namelijk ook niet. ( en ja dat heb ik al geprobeerd door 2 wk niks te doen )
Vervelend. Echt een goed geslrek aangaan. Dit kan zo niet langer. Dadelijk zit jij ziek thuis en zijn jullie een stuk verder van huis.
Het valt mij steeds meer op wanneer de man thuis, dat de vrouw zich altijd moet haasten... Hier heb ik een vrouwelijke collega, waarvan de man thuis zit. Nou ja, zij brengt ´s morgens in 7 haasten hun zoon naar de opvang, zit op het werk vol in stress omdat ze op tijd weer weg moet om haar zoon op te halen, om daarna haar zoon naar zijn naschoolse activiteit te brengen. Dan haasten naar huis voor het huishouden... Toen ik vroeg of haar man dit niet kon doen, kreeg ik als antwoord dat ze blij mocht zijn dat hij al eens de stofzuiger in de hand nam. Daarbij voegde ze eraan toe dat haar man een macho is en dat ze hem niet kan veranderen en dat ze er maar moet mee leven...
Nja ik hoef me niet te haasten. Maar ik moet zoveel doen terwijl ik soms 10 uur op een dag werk. En als ik wat vraag is het gewoon te veel. (voorbeeld bril ) als ik zie dat mijn man zijn portemonnee heeft laten slingeren ruim ik hem even op zodat mijn zoon er niet aan kan komen. Hij niet hij gaat er van uit dat hij er vanaf blijft. Als mijn zoon er een speelgoedbom van gemaakt heeft ruimen we het samen even op hij niet hij laat het liggen en denkt geloof ik dat de kaboutertjes het wel doen. Serieus het is dat ik me rot schaam wat een t*ring bende het is anders had ik gerust een foto geplaatst hoe het er momenteel uit ziet
Ziet hij het niet? En een bende met speelgoed is het niet eens tijd om de kind(eren) te leren opruimen voor het middag dutje en voor het avond eten. Hier is het een ritueel voor slapen opruimen en ze snapt het echt wel hebben het haar moeten leren maar ze doet het wel.
Ohh dat kan hij wel hoor! ( tenminste mij helpt hij altijd met opruimen )En het is niet alleen speelgoed hoor ook nog andere zooi die niet van de kinderen zijn. ( en ook niet van mij )
Oh en toen ik net vroeg waarom hij niet opgeruimd had zei hij: Ja er staat een strijkplank in de woonkamer.( moest gisteren voor werk mn blouse ff strijken ) Uhhh jaaa dan klap je hem in en zet je hem even terug kleine moeite toch?