Hoi mama's Ik hoor continue dat mijn zoontje zo groot en fors is! Hij was bij de geboorte 4590 gram en 52 cm, niet klein dus! Vandaag was hij 7780 gram en 64 cm! Er zijn zelfs mensen die schatten dat hij al 6 maand is terwijl hij nog 3 maand moet worden! Is dit nu echt zo overdreven of zijn er meer mama's met een forse baby? En trok dit later weer bij toen ze eenmaal gingen lopen? Hoop op jullie reactie Liefs Jeluna
Mijn zoontje was bij de geboorte 4020gr em 50cm en is nu met bijna 7 maand 8600 gr en 66,5 cm. Dus ja vergeleken met mijn zoontje is je kindje wat groter. Maar wat dan nog? Het gaat erom dat hij gezond is en lekker in z'n vel zit. Zolang je hem niet veel te veel eten geeft is er toch niks aan de hand lijkt me? Ik word altijd een beetje moe van dat andere mensen denken te kunnen zeggen dat je kind te zwaar is, helemaal als ze nog zo klein zijn. Gewoon lekker van genieten, en naar mijn mening is een forse baby met heerlijke spek armpjes en beentjes toch veel lekkerder dan zo'n scharminkeltje
tja mij zoontje was met ruim 5 maanden net zo lang als die van jou en zelfs nog wat lichter. nu ligt hij qua lengte wel iets onder de lijn, maar zn gewicht is wel goed. maar dat komt vast wel goed als ze gaan lopen en meer gaan bewegen. stijn ging na 3 maanden ook minder hard groeien (daarvoor een kilo per maand). ze worden dan ook een stuk beweeglijker.
Ja hij heeft goeie spekarmpjes en beentjes maar ziet er echt niet overdreven dik uit! Wordt er alleen soms zo moe van, eerst vragen mensen hoe oud is hij? en daarna volgt direct zo dat is al een beste baby! Net of ik hem teveel geef, hij krijgt gewoon 5 x 180+6
Kan me voorstellen dat het heel vervelend is, al die opmerkingen! Om je hopelijk een beetje gerust te stellen: zoontje van een Turkse kennis van ons was echt een boeddha als baby (hij kreeg dan ook suiker door zijn melk en allemaal van dat soort ellende, maar dat terzijde) maar toen ik hem vorig jaar zomer weer zag was ie echt zó veranderd! helemaal normaal postuur omdat hij was gaan kruipen en lopen. En die was dus echt té dik als baby omdat ie gewoon veel te veel te eten kreeg. Ik zal even foto's plaatsen ter illustratie
Ik vind dit overigens wel teveel voor een baby van 2 maanden, want je moet er rekening mee houden dat je nu al op maximuum kunstvoeding zit en dus nooit meer kunt ophogen oid. Maar dat terzijde, je kindje was heel groot bij de geboorte, en hij groeit wel meer dan 1 kilo per maand (meeste kv kindjes groeien in het begin ong kilo per maand), maar hij is gewoon lekker groot en flink, waarschijnlijk trekt dat wel bij.
jee Eylem, zo zie je maar weer dat het wel kan veranderen als ze eenmaal kruipen/lopen! Bedankt voor de foto's
Sven kreeg dit ook al op die leeftijd hoor. Een grotere baby is over het algemeen minder snel verzadigd. En op een gegeven moment zal de avondfles eraf gaan (onze zoon liet die automatisch rond twee maanden leeftijd) en daardoor kon ik de 5 x 180 verdelen over 4 flessen. Ik geef trouwens ook forte in combinatie met nutriton om in te dikken. Met 3 mnd ben ik begonnen met rijstebloem en met 3,5 maand met bijvoeding. Eerst fruit en toen groente. Hij had gewoon snel weer honger. Hij weeg nu ongeveer 7,5 kilo en ik denk dat hij qua lengte nu 70 cm is.
Ow wat ik nog wou zeggen: Mijn neefje was bij de geboorte bijna 5 kilo en dit is naarmate hij ouder werd bijgetrokken. Hij heeft wel altijd in de bovenlijn gezeten. Maar dik was hij echt niet.
mijn zoontje was 7785gr en 64,5cm bij tegen 3 maanden. het eten wordt dan n probleem tussen 3 en 4 maanden. maar goed het is wel vol te houden vind ik. hij mocht van KA ook ietsje meer krijgen dan max. na 4 en na 6 maanden eten ze ook andere dingen. als hij op deze groeilijn blijft zitten dan wordt hij ietsje langer dan 190cm en tegen 100kg. op leeftijd 21. vr een jongen is dat niet raar, voor mij niet omdat ik zelf ook 180cm ben. en helemaal niet dik. maar goed er zijn heel veel babies die net zo groot waren bij deze leeftijd (3 maanden)maar nu veel kleiner zijn dan mijn zoontje. als de ouders groot zijn dan krijgen ze ook vaak grote kinderen.maak je geen zorgen!
Mijn boy is nu 9 maandjes en heeft maat 92 Is ver boven de 10 kg en was een maand geleden 72 cm Hij is ook een grote baby lijkt qua bouw op een kindje van ander half Ook boven de gemiddelde lijn maar maak me totaal geen zorgen En hij had ook veel honger,moest zelfs op een gegeven moment boven de 180cc geven was toen 240+cc aan het geven Gelukkig werd hij 4mndjes en kon ik hem fruit en groentehapjes geven... Nu heeft hij 2 flessen met 180cc+20cc extra ook met rijstebloem De rest eet hij gezellig mee
Lisa is een maandje ouder en is nu zo'n 7,5 kg en zal ook wel zo'n 64 cm zijn, dus een beetje hetzelfde, maar dan dus een maandje later . Dus ik vind met nog geen 3 maanden deze lengte en gewicht wel groot, maar meestal trekt het bij als ze meer gaan bewegen. En of hij teveel krijgt, tja, als hij honger heeft en je geeft niet meer dan maximaal is toegestaan, lijkt het me prima, een kindje met honger is ook niets. Lisa krijgt 6x160ml (borstvoeding) en we willen proberen de late voeding een uurtje eerder te geven en dan ongeveer 100/120ml, maar waarschijnlijk redt ze het dan wel tot de volgende voeding. Ik merk dat ze in 1 maand tijd flink dikker is geworden, ik heb het idee dat we haar een beetje overvoeren en aangezien ze alles via de sonde krijgt, gaat dat overvoeren nogal makkelijk.
Ik mocht trouwens nu al beginnen met groentehapjes, omdat hij al zo groot is. Maar vindt dit zelf wel heel vroeg, misschien dat ik volgende week eens een hapje probeer. Wat vinden jullie?
Leuk heh al die reacties van je omgeving Ik kreeg het ook bij beide kids te horen. Mila heeft bij de kinderarts een onderstreepte "hollands welvaren" in het dossier staan. Luca was met 3 maanden 7030 gr en 63 cm. Mila was met 3 maanden 6355 gr en 62 cm. Ze zijn beide nog steeds 'te groot' en 'te zwaar' voor hun leeftijd, maar de verhouding is perfect.
Een kindje dat groot is heeft echt niet eerder bijvoeding nodig, als hij verder tevreden is. Het is en blijft een jonge baby. Ik zou dan eerder met rijstebloem beginnen als hij meer honger gaat krijgen. Lisa krijgt nu al ongeveer een maand 6x160ml en krijgt niet meer honger ofzo, dus ze heeft niets extra's nodig nog.
Ik begon met 3,5 maand, hij keek toen ook echt het eten uit de mond. Wat vind jezelf? Is hij er aan toe? Of heeft hij totaal nog geen omkijken naar iets anders dan een fles?
Ja dat leek me ook wat logischer, maar de arts van het consultatiebureau wou graag dat hij iets met een lepel ging eten. Misschien de pap met een lepeltje gaan geven omdat hij zijn flessen zo snel leegdrinkt en zo dus wat langer bezig is met zijn voeding