in februari/maart 2014 voor het eerst naar de gyn

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pandora, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mag ik hier meepraten? Heb 13 maart een afspraak bij de gynaecoloog. Wij zijn sinds mei 2013 gestopt met de pil en heb hele korte cyclussen en heel weinig eisprongen. De laatste 2 maanden zijn mijn cyclussen wel langer, maar heb toch een verwijzing gekregen om eens verder te kijken.
    Ik begrijp dat sommige al testen hebben of spermatest voor de mannen? Hebben jullie al een intake gesprek gehad? Ik Google bewust niet meer want word er alleen maar onzeker van.
    Hebben jullie nog bepaalde vragen die je zou adviseren te stellen aan de arts?

2. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    He casey,

Ik ben ook ik mei 2013 gestopt met de pil! Ik heb deze maand voor het eerst heel consequent ovulatietestjes gedaan en vandaag een duidelijke positieve gehad. Nu is 10 maart denk ik mijn NOD, die dag moet ik ook maar de gyn. Mijn man mag 3 maart een potje inleveren, we hebben geen intake oid gehad..

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Welkom casey

wij hebben 21 maart de intake
    gerichte vragen heb ik nog niet...dat komt in de loop van de onderzoeken wel

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi casey, dat is weer het andere uiterste, vaak hoor je hier dat meiden juist een lange cyclus hebben ;) en tegenwoordig is dat vaak uiteindelijk pcos. Wat t bij jou is, geen idee, heb er geen ervaring mee maar hoop dat je gauw duidelijkheid hebt. Je zal eerst wel een inwendig onderzoek en/of een bloedtest krijgen om je hormoon waarden te bekijken.. Bij mij is m'n vriend nog nergens bij betrokken omdat ze eerst willen weten hoe het bij mij in elkaar steekt..

5. SoProud

SoProud Lid

4 jan 2014
    26
    1
    1
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik sluit me graag bij jullie aan. Zal (proberen)in het kort mijn geschiedenis te vertellen. Op mijn 15e begonnen met de pil vanwege onregelmatige cyclus. In januari 2011 gestopt en in mei 2011 zwanger geraakt van ons eerste kindje. Van jan tot mei geen eisprong gehad maar na die 4 maanden dus wel meteen zwanger met als resultaat een prachtig mannetje, nu 2 jaar oud!

In september 2013 weer gestopt met de pil, we willen graag een brusje!! Ook nu weer na bijna 4 maanden een eisprong maar-helaas- niet zwanger geraakt. Al die tijd dacht ik dat het met ontpillen te maken had maar nu mijn cyclus alweer 3 maanden duurt een verwijzing naar de gyn gekregen.

Vanmorgen eerste afspraak bij de gyn gehad. Hij nam een vragenlijstje met me door en verbazend genoeg moest ik overal ja op antwoorden.
    geen eisprong- klopt
    overbeharing- klopt
    haaruitval- klopt
    vette huid/puistjes- klopt
    overgewicht- klopt
    Alle symptomen zijn echter in mindere mate aanwezig dus ben hier nooit voor naar een huisarts geweest. Op de echo waren veel eiblaasjes te zien dus ik heb overduidelijk PCOS :(
    De gyn schat wel in dat wanneer we gaan behandelen ik snel zwanger zal raken. Omdat we al een kind hebben wordt er geen onderzoek gedaan naar mijn eileiders en een 'zaad/eicelmatch'. Wel moet ik vandaag en over 3 weken bloedprikken en moet manlief een potje inleveren. Gyn verwacht geen problemen met zijn zaadkwaliteit maar wil alles uitsluiten. Op 24 maart hebben we weer een afspraak. De uitslagen zijn dan binnen en wordt er besproken hoe nu verder.

Ik moet van de gyn stoppen met tempen en vooral niet gaan speuren Google ;)

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi so Proud, spannend weer dus!
    Maar t scheelt idd dat je al een kleintje hebt ;) dan weet je dat t niet helemaal mis zal zijn.. Haha..
    Pcos heb ik ook waarschijnlijk en daarnaast hebben tegenwoordig 60% van de jonge vrouwen het heb ik gehoord. Het is goed te behandelen in de meeste gevallen dus t komt vast goed!
    Ik ben vandaag na 194 dagen als het goed is ongesteld geworden! Het is alleen net als vorige keren wel weinig nog dus even kijken of t wel echt bloed wordt en doorbreekt. Morgen afspraak bij de ha voor m'n medicijnen en om te vragen of ze urgentie kunnen zetten voor die mri scan want t duurt allemaal zo lang...

7. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Ok. Net voor 't eerst bij de gyn geweest. Op mijn brief stond dat ik een afspraak had met mevrouw weetikveel maar toen ik aan de beurt was bleek ik ineens een man te hebben! Hiiij deed een inwendige echo en ging ook nog voelen. Ben sinds gisteren ongesteld en vond het echt mega genant :-s
    Heb alleen seks gehad met mijn man, ben niet zo heel comfortabel naakt denk ik.. meh. Anyway, alles wat hij zag was goed, hij zei nog wel dat ik 'veel eitjes aan de oppervlakte' had ofzo maar ik weet niet goed wat dat precies betekent.. meteen na de afspraak op een andere afdeling nog bloed laten prikken om op hormonen te testen, mag ik donderdag voor uitslag bellen..

8. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Net terug van de kinderwens kliniek. Nu alleen een gesprek gehad en moet op cyclusdag 4,5 of 6 terug komen voor een inwendige echo. Dan ook meteen bloedprikken en gaat mijn vriend zijn zaad inleveren. Over 6 weken de uitslag en het plan van behandelen. Stiekem hoop ik zó dat het allemaal niet nodig is.

Picasso91 heb je de uitslag al?

9. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Nee, had blijkbaar maandag een afspraak om voor de uitslag te bellen moeten maken. Nu gaan ze me morgen terugbellen met de uitslag maar wel pas eind van de middag... heel irritant want was stiekem toch wel btje zenuwachtig.

10. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Ik werd vanmiddag gebeld door de assistente van de gyn met de uitslag van de bloedtest. Schildklier, testosteron en oestrogeen allemaal dikke prima. Inwendige echo was ook al goed maandag. Nu dus alleen nog de spermatest van mn man afwachten, die uitslag krijgen we komende maandag... ik denk dat ik die dag ook begin met ovutesten en tarwekiemolie. Moet morgen hele dag werken en s avonds vertrekken we naar mijn ouders tot maandagochtend dus eerder wordt lastig..

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok Picasso, wel prima uitslag dus.. Hoe is jouw cyclus verder? Hopelijk is ook t zaad van je man in orde! Hier voorlopig nog geen onderzoek, wachtende op mri scan wat niet opschiet.. Tot die tijd slik ik medicijnen voor m'n schildklier iig en voor prolactine die ook wat hoog was (nu zijn de waarden goed).

12. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Picasso, fijn te weten dat alles bij jou goed is. Hoor je dan maandag wat het plan is voor jullie?

Meis, staat er nog geen datum voor MRI? Wat hopen ze er op te kunnen zien?

13. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Mijn cyclus schommelt tussen de 28 en de 32 dagen. De laatste twee keer was mijn ongi echt opvallend mild. Maar anderhalve dag veelbloed en daarna kon ik het gewoon met een inlegkruisje af.. normaal gebruik ik zes dagen tampons. En ik had genoeg aan 2x twee paracetamol terwijl ik normaal drie dagen lang om de drie uur ibuprofen en paracetamol moet combineren..

Als de test van mijn man goed is gaan we gewoon zelf door met proberen, als het mis is kunnen we alvast een afspraak voor de fertiknliniek maken voor over twee maanden (dan zijn we een jaar bezig, eerder mocht niet)

14. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok dat is wel een goede cyclus dus, even afwachten wat er uit t onderzoek komt!
    Ze hopen op die mri te kunnen zien of er ergens een probleem is in de hypofyse (wat alle hormonen regelt). Dit omdat m'n testosteron gehalte te hoog is (wat ook kan duiden op pcos), m'n schildklier traag en prolactine iets verhoogd. Al heeft dat laatste waarschijnlijk te maken gehad met de schildklier zeiden ze omdat dit vaak met elkaar in verband staat. De medicijnen voor schildklier en prolactine hebben de waarden flink laten dalen dus dat is prima. Maar testosteron is nog te hoog en op de echo van de schildklier zagen ze wat kleine bultjes. Dit was niet erg maar de ha zei daarna dat ze daarom dacht dat ik geen cyclus meer had en dat t nu wel beter zou kunnen worden ivm de medicijnen. Heb wel na 194 dagen eindelijk weer menstruatie gehad! Hoop nu echt dat t weer goed blijft gaan al heb ik er een hard hoofd in want was vroeger ook nooit super regelmatig geloof uk voor ik aan de pil ging. Dus denk ook wel aan pcos..

15. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    spannend! Hopen dat de MRI duidelijkheid biedt. Wel fijn dat je weer ongi werd, hopelijk gaat dat vaker gebeuren.

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Nog nieuwtjes meiden?

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Hier nog geen nieuws
    a.s. vrijdag eerste afspraak bij de gyn

Begin het nu wel erg spannend te vinden

moet hier nog even bij lezen
    Ben de afgelopen weken enorm druk geweest...dus ben niet meer op zp geweest

18. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Pandora, hoe is het gister gegaan?

Hoe is het met de andere meiden?

Hier is het begin van menstruatie, heb dinsdag een afspraak voor echo, bloed en onderzoek voor mijn vriend. Heb pas 24 april een afspraak voor de uitslag, ga dinsdagpproberen te regelen dat dat wat eerder komt, anders zit ik een maand te wachten.

19. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh spannend Pandora, hoe is t gegaan?
    Casey, ja een maand wachten is wel lang :( hopelijk kunnen ze je eerder de uitslagen geven! Ook spannend voor je vriend he, onderzoek?
    Hier heb ik 4 weken geleden na een half jaar niks, eindelijk weer menstruatie gehad! Pff dat werd tijd. Nu zit ik morgen alweer op 28 dagen van deZe cyclus dus ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren.. Hoop iig dat ie niet weer lang wordt en dat ik ergens volgende week weer ongesteld wordt.. Zo niet is t flink balen :-/.. Wacht nog steeds op een mri scan dus verder nog niet echt duidelijkheid of een behandelplan ofzo..

20. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Hoi meiden, praten jullie nog op dit forum?

Deel Deze Pagina