Zal ik morgen de HA bellen of toch niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door horselover, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Mijn meisje is maandag ziek geworden , Koorts en verkouden en heel erg hoesten.
    Ze heeft nou nog koorts, wel lager dan gister, de temp was vandaag 38,8 en gister in de 39.
    Ze hoest nog enorm, word hysterisch als ik dr op dr rugje leg in bed.
    Ze slaapt al een aantal dagen overdag bij mij in de armen.
    Snachts slaapt ze bijna niet, word steeds helemaal over stuur wakker en wil niet op de buik en niet op de rug liggen.

Maar goed het hoort allemaal bij ziek zijn natuurlijk!
    Maar ze hoest nog enorm! Wilde vandaag bijna niets eten en drinken.
    Vanmorgen ging het aardig oke! Fles pap gehad.
    Verder heeft ze vandaag gehad: 1,5 flesje (zo'n miniflesje) sap over de hele dag.
    2 hapjes brood, 2 hapjes warm eten en een half danoontje.
    Ze heeft enorm veel groene snot en is dus nog erg half!

Ik hen zoiets als ze morgen nog koorts heeft, zal ik dan de HA bellen?
    Want dat is dan de 6e dag koorts.

Wil even jullie mening vragen..
    Ze is erg verkouden, dus zal een virus zijn, alleen ik wil dus absoluut niet dat het omslaat in een longontsteking ofzo!
    Omdat ik ook ergens las dat kindjes met maagzuurremmers er veel vatbaarder voor zijn.
    2 dagen geleden heeft de HA heeeeel snel even in dr oortjes gekeken, ik had zelf een afspraak en hij had geen tijd meer, maar heb toch even gevraagd of hij in dr oortjes wilde kijken.
    Maar hij zag zo niets schrikbarends..
    Maaar ja ze hebben eerder een FIKSE oorontsteking over het hoofd gezien en daardoor belande ze in het ZH.
    Dus heb er niet zoveel vertrouwen in.

Ik wil ook weten of ik mij misschien te snel zorgen maak, en dat dit gewoon hoort bij het ''ziek /verkouden zijn''

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Mij werd altijd aangeraden om, als je kindje meer dan 3 dagen koorts heeft, de dokter te raadplegen. Bijna een hele week koorts is wel lang.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou zeker even bellen voor een afspraak, want het weekend staat immers ook voor de deur!
    Zeker omdat dit al dag 6 is, dus zeker even doen.
    Dat niet liggen kan zeker oorpijn zijn hoor.

Wat hier goed helpt tegen de pijnlijke keel is daro tijmsiroop, dat is ook goed voor de luchtwegen, en het verzacht

4. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    hoe is het nu?

Bij twaijfel gewoon bellen, moederinstinct is het beste instinct!

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

gewoon bellen! is idd al lange tijd dat je kind al koorts heeft! heel veel beterschap

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Morgen gelijk ff bellen en laten nakijken. Het hoeft niet perse meteen iets te zijn, maar 6 dagen koorts is wel lang. Ik zit hier ook met een kleintje met verhoging en af en toe koorts en als zij morgen nog zo is ga ik ook bellen. Volg je gevoel! Als jij twijfelt, gelijk bellen. Sterkte en beterschap!

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Je vraagt dus of je de huisartsenpost moet bellen, niet de huisarts neem ik aan?
    Ik zou bellen als ik jou was. Als je kindje al zes dagen koorts heeft en zoals jij het beschrijft gewoon niet in orde lijkt te zijn, zou ik daar zeker even goed naar willen laten kijken. En dan niet maandag pas.

8. Misswoody

Misswoody Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind zeker niet dat je je teveel zorgen maakt. Na 6 dagen koorts en weinig eetlust is het helemaal niet gek om de ha te bellen.

Mijn zoontje heeft sinds zondag ook steeds afwisselend koorts, verhoging en een normale temperatuur. Ook hoest hij, is hij erg snotterig en ook zijn eetlust wisselt. Vanmiddag ben ik met hem bij de ha geweest en waarschijnlijk is het een infectie van de bovenste luchtwegen. De ha heeft een neusspray voorgeschreven en als het na het weekend niet beter gaat moeten we terugkomen.

Volg je (moeder)gevoel, dat is altijd goed.
    Beterschap met je meisje!

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Meiden bedankt voor de reacties!
    Ze is steeds wakker, slaapt dan weer even en word weer helemaal overstuur wakker.Zo gaat het al de hele week.
    Zie alweer op tegen de de nacht!

@Yenolah: ja dat meende ik idd ook dat je dan moest bellen.Maar de dagen vliegen voorbij, en aangezien dr nichtjes dit ook hebben gehad , had ik zoiets dat zal wel bij dit virus horen???Maar het duurt nou wel lang vind ik.
    En die hadden verder niet dat ze niet konden slapen, ja 1 nacht.

@ikke: bedankt voor de tip! Ga het morgen direct halen!

@Gepke: het is nog steeds hetzelfde helaas! Zo zielig voor he tmeisje!

@ellen: thanx

@Cathie: thanx, en jij ook beterschap met de kleine!

@danabelle: hier hebben de huisartsen nog gewoon dienst, ze doen dat samen met 3 huisartsen.Dus als mijn eigen er niet is dan heeft 1 van d andere 2 dorpen dienst.
    Gisternacht ging het aardig , dus ik had gehoopt dat het de goede kant op zou gaan.
    maar je zou toch zeggen dat het nou toch wel weer beter zal moeten gaan, en niet slechter met eten ed.

@misswoody! : jij ook beterschap met je kleintje! wat fijn dat je er wat voor hebt gekregen!

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Oja het is trouwens zo dat ze maandag en dinsdag verhoging had.
    38 graden.
    Maar het ging met de dag omhoog.
    Gister had ze steeds in de 39 en vandaag rond de 38,8.

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik vind dit wel heel erg lang duren en ook vrij hoge koorts aan een stuk. Dat hoesten en die hysterie daarbij geven in mijn ogen aan dat er echt wel iets is hoor. Bellen, of nog beter: gaan! Je wilt toch gewoon dat je meisje beter wordt? Dan wil je ook zekerheid. Beter uitsluiten dan te lang met iets doorlopen.

Succes en beterschap!

12. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ja ik ga er morgen ook op staan dat ze haar even na kijken.
    Want ik weet hoe mijn HA is!
    Hij wilde ons toen ook niet laten komen , nadat ze een hele avond + nacht aan 1 stuk door had gekrijst!!
    Maar heb toen nogmaals gebeld en gezegd dat ik langs wilde komen!
    Nou ja dat MOEST dan maar..

Ga dus morgen zeggen dat ze haar maar even na kijken, eerder ben ik niet gerust!

13. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    ik zou gewoon bellen, bter een keer te vaak, dan een keer te weinig.

Erg zielig voor je meisje zeg. Ik hoop dat je toch een beetje kan slapen. En je meisje ook. En morgen niet te lang wachten gewoon een afspraak eisen! We betalen genoeg aan ziekenfonds

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Goed zo! Succes hoor!

15. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    FF update:

Vannacht heeft ze gelukkig goed geslapen!
    Ze is nu al een stukkie vrolijker, en haar temp is 38,1 dus die zakt ook.
    Wel wil ze nog niet eten. Vanmorgen wel pap gehad , maar verder niet./
    Maar ze drinkt gelukkig wel weer goed tot nu toe.
    Dus ik denk dat ik als het zo door gaat de HA niet bel

16. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hier zegt de Ha dat ik moet bellen als de temp. langer als 3 dagen hoger is 38 dat ik dan moet bellen om uit te sluiten dat het een bacterie is ipv een virus.
    VAnaf 38.0 noemen ze het hier al koorts, daaronder is verhoging.

Ik zal wel even bellen en voor de zekerheid laten kijken, want s'morgens is de koorts vaak laag en tegen de avond loopt het vaak weer op.

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

gewoon bellen meis laat niks en niemand je tegen houden hoor. je arts krijgt er dik voor betaald dus hij mag dan ook wel wat werk leveren.

ik heb mn huisarts nu zal zovaak gezien...pfff nog ff en ik noem em bij zn voornaam. bij twijfel gewoon bellen al blijkt dat je mischien voor niks bent geweest..ben jij iig gerust gesteld maar 6 dagen koorts is te lang hoor. en idd overdag zakt het allemaal maar tegen de avond is het weer feest.

heel veel beterschap voor je kleine meid. dat ze gauw beter mag worden.

18. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    bedankt meiden voor jullie reacties!

Ze heeft alweer 38,8.
    Ik heb om half 4 de HA gebeld en die zei dat we maar even langs moesten komen.
    We moeten er 5 uur zijn!

Jullie horen het nog!

19. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Offtopic: Lenny wat een mooie namen heeft je kindje!

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wilde idd aangeven dat je gewoon moet bellen hoor, moedergevoel is altijd het beste.. Succes bij de HA.. Wat een rare trouwens.. dat je moet doordouwen voor een afspraak.. Gelukkig hier een HA die heeeel makkelijk is.. Succes en beterschap!

Deel Deze Pagina