Zaterdag waren we gezellig in een indoor speeltuin. Onze zoons van 8 en bijna 5 waren zelf aan het spelen terwijl wij aan de koffie zaten. Ineens komt de oudste in paniek naar ons toe: een meisje was zijn broertje aan het bijten en liet niet los. Ik rende erheen en hij had zich net los gekregen. Zijn gezicht was bebloed, vooral rond zijn oog. Hij had krassen en tandafdrukken op zijn hele gezicht en een bijtwond op zijn onderarm. Ik pakte hem op en vroeg wat er was gebeurd. Hij kon het niet vertellen door de paniek, was vreselijk aan het huilen. Zijn broer vertelde dat hij samen met dat meisje aan het springen was op de trampoline. Toen waren ze tegen elkaar opgebotst en flipte ze. Ze zal ook een jaar of 4 a 5 zijn geweest, ze was iets groter dan onze zoon (hij is een kleintje voor zijn leeftijd). Mijn oudste wees haar aan, ze was blij aan het springen op de trampoline, niks aan de hand. Ik vroeg haar waar haar mama was, want ik wilde even met haar bespreken wat er gebeurd was. Normaal laat ik het ze zelf uitzoeken, maar deze verwondingen waren dusdanig dat ik vond dat haar moeder het moest weten. Ik was of deed trouwens niet boos tegen het kind, zij had het vast niet zo bedoeld. Dacht ik nog naïef bovendien is het niet aan mij om andermans kind te corrigeren. Afijn, ze zou naar haar moeder toegaan en ik bracht de jongste bij mijn man. Daarna zag ik het meisje bij haar moeder staan dus liep er even heen. Plots was het meisje gaan 'huilen' en ik hoorde haar tegen haar moeder zeggen dat een jongetje haar pijn had gedaan. Dat is of een leugen of het is gebeurd in die 2 minuten dat ik mijn zoon naar papa bracht. Dus ik zei: ik weet niet precies wat er gebeurd was, want ik was er niet bij, maar ze heeft mijn zoon net tot bloedens toe in zijn gezicht gebeten. Meteen kop op arrogant en ze blaft: ja daar zal ze wel een reden voor hebben gehad! Wat heeft jouw zoon gedaan?! Oei :x wat volgde was een discussie waarbij zij volhield dat het zijn eigen schuld was en dat haar kind zoiets nooit zomaar zou doen. Echt ik stond op ontploffen maar bleef netjes. We waren immers omringd door kinderen. Vervolgens komt er een man (niet haar man, maar ze hadden een kinderfeestje waar ze bij hoorden) voor me staan, dreigend: dat ik weg moest wezen want anders. Ja dan heb je aan mij de verkeerde! Ik heb gezegd dat ik hoop dat haar kind toch nog goed terecht komt maar dat ik weinig hoop had met zulke aso's. (het bekende hoog geblondeerd, tattoo's type) Niet netjes, helemaal niet! Maar je had mijn zoons gezicht en verdriet moeten zien. En dat meisje dat daar emotieloos stond, bah. Ik ben met mijn zoon naar de balie gegaan om zijn gezicht schoon te maken en heb de hap gebeld ivm de open bijtwond. Kort daarna gingen ze weg. Ook omdat mijn man erbij was gekomen bij de balie en die liep ook richting de man die mij bedreigde. Niet om hem aan te spreken maar om een barrière te vormen tussen hem en zoon en mij. Hij is normaal heel stil en rustig maar sloeg ook op tilt na wat er gebeurd was. Pffff nou ja, ik moest het even kwijt geloof ik. We hebben daar een abbo en er is nooit zoiets dergelijks gebeurd. Ik ben er nog helemaal naar van en mijn zoon heeft het er steeds over dat hij naar mama wilde maar dat ze hem vast hield en zoveel pijn deed
Nou ja zeg! Wat ontzettend naar voor jullie allemaal! Wat een schrik zeg. Dat verwacht je toch ook niet. En dan de reactie.... dat had zeker anders gemogen. Dikke knuffel voor jullie en hopelijk valt het met de bijt wonden mee.
Idd, ik had heel anders gereageerd als ze gewoon gevraagd had wat er was gebeurd. Of ook maar enige zorg richting mijn zoontje had getoond. Nu was het gewoon zo asociaal en egoïstisch, bah bedankt voor je lieve woorden trouwens
Wat erg! Sta je te trillen op je benen... Zoontje weer ok? Over indoorspeeltuinen, wij hebben kantoor naast een Monkey Town en wat ik allemaal zie gebeuren daar.... Men flikkert luiers uit de auto op de parking. Auto's zien blauw van de rook met een paffende vader/moeder achter het stuur en kindjes achterin. En het type mensen, veel jogging pakken/ peuken en tattoo's. Jammer voor mijn kinderen maar ik ga er nooit over de drempel, wat een klootjesvolk komt daar gemiddeld genomen.
Jeetje wat heftig en wat kookt mijn bloed tijdens het lezen van dit bericht. Ik vind dat je heel rustig bent gebleven, ik had echt door het lint gegaan. Zelf merk ik de laatste tijd ook dat veel ouders niet op hun kinderen letten of alles maar prima vinden zolang hun kinderen maar geen pijn hebben. Zo was ik zelf gisteren aan het zwemmen en waren er 2 jongens van ik vermoed een jaar of 5 en 8 in het baby badje aan het gooien met ballen, soms ook bewust op baby's. Kon duidelijk merken dat alle papa's en mama's geergerd waren en paps en mams van die kinderen bleken gewoon voor mijn neus aan de rand van het babybadje te zitten en lagen compleet in een deuk toen een van de zoons weer eens een bal op een baby gooide. Vind het stukje: maar dat ik weinig hoop had met zulke aso's. (het bekende hoog geblondeerd, tattoo's type) alleen iets te bevooroordeeld... niet iedereen die geblondeerd haar heeft en tattoo's is asociaal natuurlijk.
Nee klopt hoor! Het was meer om aan te geven hoe deze mensen eruit zagen niet dat mensen die er zo uitzien aso zijn. Maar van dat babybadje, jemig. Ik snap dat ook echt niet. Ik haal mijn kinderen weg bij zulke badjes. Die zijn voor kleine kindjes! Wat een aso's zulke ouders. is daar toen iets van gezegd?
Ik stond idd te trillen op mijn benen. Ik ben helemaal niet agressief, maar toen kwam echt mijn boze puber er bijna uit om te knokken of beter gezegd: de moederleeuw. Van mijn kinderen blijf je af! Al had ik ook zo gereageerd als het een ander kind was geweest. Als ik zoiets zie gebeuren dan zou ik echt niet geheel rustig kunnen blijven. Normaal is het bij deze indoor speeltuin heel rustig. In de stad kom ik idd niet, wat een viezigheid, drukte, chaos en aso's daar. Maar dit is een kleine, schone speelplek waar toch 'ander' volk komt normaal.
Een kind van 4-5 jaar dat (zo) bijt !? Wow, lijkt me iets bepaald niet goed gegaan in de opvoeding, of er is iets met dat meisje, maar dan zou ik verwachten dat ouders daar veel beter op letten, wetende dat hun kind zo kan reageren. Wat erg om dan zo'n mond terug te krijgen, ik sta een beetje paf. Echt niet normaal... En verdrietig voor je zoontje, ik denk dat mijn kinderen ook een hele tijd van de leg zouden zijn geweest...
Wauw wat heftig zeg. Sowieso het gedrag van het meisje, in het gezicht bijten op die leeftijd... Maar dan ook nog de reactie van de moeder.. Hoe gaat het nu met je zoontje?
Ik had politie gebeld en aangifte gedaan van mishandeling en bedreiging als ze zo gereageerd had. Wat een trut.
Ik heb toen zelf tegen een van de jongens gezegd (nadat ik een bal op mij kreeg) dat ze niet op mensen moesten gooien. Toen de bal vervolgens richting mijn dochter kwam, heb ik de bal een flink eind de andere kant (in het grote bad) geworpen. Uiteindelijk kreeg ik de bal express tegen mij rug, toen heb ik de bal gepakt en die op zijn hoofd gegooid en toen gezegd: zie je hoe vervelend het is om een bal op je te krijgen?! Jongetje heeft geen woord meer uitgebracht en ik heb geen ballen meer onze richting gehad. Beetje jammer dat ik er zelf iets aan moest doen en niet de ouders. Hoe gaat het nu met je zoontje?
Ja dat bedacht ik mij later ook. Maar volgens mij doet de politie daar niks mee en dan trek ik wel mijn zoontje erin mee. Ik vraag me nu ook af of ik mijn kinderen had moeten leren zichzelf te verdedigen. Ik heb ze altijd gezegd niet terug te slaan maar naar ons toe komen. Dat deed de oudste dus ook netjes. Terwijl hij haar wat mij betreft van zijn broertje af had mogen slaan. De kleinste zei dat hij het wel geprobeerd had maar dat ze te sterk was. Ik ga vanmiddag langs de sportschool met ze voor iets van judo. Al is het maar voor hun zelfvertrouwen. Hij is sneller geagiteerd dan normaal en wil weer bij ons slapen. Dat mag allemaal maar we willen er wel iets mee zodat dit niet meer gebeurd.
Gelijk heb je! Wat ontzettend brutaal zeg. Sommige ouders hebben geen idee wat ze aan het doen zijn... Met zoontje gaat het wel. Hij is wat sneller overstuur en durft niet alleen te slapen. Dus hij mag bij ons. De oudste heeft het er af en toe over. Hij stond met tranen in zijn ogen. Terwijl ze echt wel eens ruzie hebben. Maar dit vond hij zó erg. De jongste heeft een studiedag dus veel knuffeltijd samen.
Jeetje dat een kind überhaupt bijt, en dan zelfs zo. En dan nog de reactie van die moeder. Vind het knap dat je zo rustig bent gebleven. Wat zielig voor je zoontje. Hopelijk kan hij het snel een beetje vergeten. Lekker veel knuffelen inderdaad!
Jemig, wat een aso's, kan me voorstellen dat je nogal boos werd, zou ik ook zijn. En met 4-5 jaar zo bijten is toch ook niet normaal zeg. Al had jouw zoon wat gedaan, als moeder wil je dan toch weten wat er gebeurd is als hij onder het bloed zit i.p.v. Zo'n kind gewoon weg te sturen. In de dierentuin eens gehad dat 2 broertjes van 7 en 9 jaar ofzo buiten bij het speeltuintje keihard stenen en eikels tegen kleine kinderen smeten. De moeder zat ernaast en zei er helemaal niets van, ze bleef gewoon toekijken, terwijl ze zat te paffen. Ik heb ze gezegd dat ze normaal moesten doen en niet met dingen moesten gaan gooien en dat ze nog niet jarig waren als mijn kinderen geraakt werden door zo'n steen. Moeder luisterde mee, zei niets, rookte haar peuk op en vertrok weer. Bizar hoor, sommige ouders kan het geen moer schelen wat hun kinderen doen.
Bah wat een nare situatie zeg! Ik vind dat je heel rustig bent gebleven, misschien wel te rustig voor zo'n soort volk. Ik zou denk ik aangifte hebben gedaan. Ook omdat zo'n 'pitbullbijt' voor zo'n klein meisje echt geen normaal gedrag is. Die grote kinderen in babybadjes heb ik ook weleens gezien. We hebben hier in de buurt twee binnenspeeltuinen, een megagrote waar je niet wil zijn op zaterdagmiddag en een kleinere, 'beschaafde'. Onze jongste was die eerste keer in de grote speeltuin nog geen 2, dus ik zat met haar in dat babygedeelte. Waren er ook van die jochies van een jaar of 8 die keihard met ballen gooiden. Zogenaamd naar elkaar, maar ondertussen. Na twee keer heb ik er iets van gezegd, de schooljuf komt dan naar boven denk ik en zijn ze afgedropen.
Net met hem naar de 'vechtschool' gefietst. Hij deed zelf het woord en liet zijn wonden zien. Degene die erover ging (taekwondo) belt vanmiddag voor een proefles. Ze komen bij elkaar in de groep dus dat is fijn. Hij heeft er helemaal zin in om sterke spieren te krijgen 😍 Ik bedacht mij net dat hij morgen zijn allereerste schoolfoto heeft lekker dan
En de verhalen die ik van jullie lees. Echt dat zou dus echt niet in hun hoofd opkomen! Vooral de oudste niet, die is zo braaf. Misschien wel te braaf.