In gezicht gebeten

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Vlinder84, 27 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hij is een bikkeltje :) met een heel klein hartje. Maar het gaat goed komen. Veel knuffeltijd, veel complimenten dat hij en zijn broer het zo goed aangepakt hebben (broer mama halen en hij zichzelf losgekregen) en natuurlijk een ninja worden <3

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gelukkig maar.

Misschien als je eerst had gevraagd wat er was gebeurd was het anders gelopen. Misschien had je die moeder een klap moeten verkopen, misschien, misschien, misschien...

Ik weet niet hoe ik zou reageren. Misschien hetzelfde, maar adrenaline zal ook een hoop doen op zo'n moment.

3. Vlinder84

Hahaha :D

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Omg..
    Vind het heel naar voor je zoontje.
    Arme wurm.
    En al had je zoontje wat gedaan, het meisje is duidelijk niet geleerd dat bijten niet mag, helemaal niet tot bloedens toe!
    Mijn dochter had en gigantisch probleem gehad als een moeder naar mij toe zou komen met dit verhaal!
    Waarschijnlijk naaf het kind dus letterlijk van zich afbijten..
    Hoop dat jullie weer een beetje van de schrik bekomen zijn

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ik zie in Veel van dit soort speeltuinen ook dit soort volk en het bijbehorende gedrag.... Heel erg vervelend maar voor mij een reden om de kinderen de hele tijd (van afstand) in de gaten te houden. Heel veel kinderen vertonen erg vervelend gedrag omdat er niemand is die op hen Let. Niet vervelend naar jou bedoeld &#128522;

Ook erger ik mij aan het personeel (vaak scholieren) die er alleen is voor de kassa. Erg jammer dat er geen echte toezichthouders zijn bij dit soort gelegenheden.

Wij leren trouwens dat ze zich altijd mogen verweren! Je mag niet slaan/schoppen etc. Maar als iemand jou aanvalt mag je je altijd verdedigen. Zeker als de ander jou vast blijft houden. Leuk om ze naar de juf of ouders te laten komen maar die hebben het meestal niet gezien. Wat moeten die doen? En dan is het hun woord tegen dat van een ander. Weerbaarheid is erg belangrijk (ook ivm pesten). Heel erg goed om je kind op een vechtsporten te doen. Leren ze veel van.

Lijkt mij trouwens een afschuwelijke ervaring voor jullie. Sterkte!

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het zijn geweldige sporten, MAAR inderdaad meer voor het zelfvertrouwen dan om te leren hoe je moet omgaan met bullebakken op straat.

Mijn zoon zit nu 4jaar op judo, en ze zijn volledig gebrainwashed dat ze nooit, maar dan ook NOOIT judo-technieken buiten de mat mogen toepassen.

Hij kan zonder te knipperen een flink groter kind met een harde smak over zich heen gooien en zijn arm breken, en hij weet wat de gevolgen zijn als ie dat bijv op betonnenvloer doet.

Het gaat puur om de discipline en instelling, maar moest lachen om de term 'vechtschool' van TS. Dat zijn ze dus zeker niet &#128517;

7. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ik vind het ronduit asociaal.
    Mijn kind is ook meermaals gebeten op de peuterspeelzaal door een ander kind.
    Wekelijks kwam ze thuis met bijtplekken die vrij heftig waren.
    Ik heb nooit een excuus gehad vanuit de moeder van dit kind, het enige wat uit haar mond kwam was:" mijn kind doet dit echt nooit thuis".
    Ja sorry hoor maar daar gaan mijn ogen van rollen.
    Als je alleen maar heilig over je kind kan praten dan heb je wat mij betreft een blok voor je hoofd.
    Ieder kind kan gekke dingen doen, dat is iets wat ik mezelf heel goed besef, het zou andere ouders sieren als zij dit ook eens wat meer zouden beseffen.
    Als mijn kinderen een ander kind pijn doen zonder dat zij zelf gewond zijn of pijn hebben dan volgt er sowieso een excuus.
    Tuurlijk wil ik weten wat er gebeurd is maar als ik bijtwonden zou zien en ik zou door hebben dat mijn kind dit heeft gedaan dan ga ik er netjes over praten en dan gaat mijn kind zijn excuus aanbieden.

8. Vlinder84

Haha de term vechtschool komt niet van mij hoor :D zo noemt mijn jongste het. Het was heel gaaf! Zeker geen vechtschool maar het zijn geen watjes daar. De jongens vonden het super leuk! &#128525; en ze leren goed afweren maar in dit soort situaties toch ook echt wel terug slaan. En hoewel ik ze dus altijd geleerd heb dit niet te doen, sta ik er nu achter. Niet zelf beginnen. Maar als een kind je pijn doet, jezelf verdedigen en 1 keer waarschuwen. De docent nam ze aan het einde vd les nog even apart en zei: vanaf nu laat je je nooit meer slaan. High five :D

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wat goed!
    Mijn dochter mag ook terug slaan.
    Ik hoorde toen van veel mensen dan weer tja dat is toch ook niet goed en slaan dat kan toch niet een het lost toch niks op.
    Vooral de reactie van mijn schoonzusje schoot bij mij helemaal verkeerd.
    Komt ook omdat ze zo'n type is dat alles beter weet en jou wel even zal vertellen hoe het moet..
    Ik heb haar toen niet al te vriendelijk geantwoord dat het de enige optie is als je kind voor de zoveelste keer thuis komt met het verhaal dat ze geslagen/geknepen/geschopt is.
    Ik zal het zien hoe lang het duurt voor ze haar eigen kind groen licht geeft om terug te slaan geeft.
    Haar oudste zit nog niet eens op school.
    Dochter kwam regelmatig met blauwe plekken thuis.
    Dus ja dan zeg je toch dat als er iemand aan je zit dat ook terug mag doen.
    Het heeft overigens nog wel weer een tijdje geduurd voor ze het ook echt durfde.
    En ja dan ben ik trots dat ze voor zichzelf opgekomen is

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Heftig verhaal Vlinder! Fijn dat de jongens de vechtsport leuk vinden. Ik ben stiekem van de gemene wraakgedachten en hoop van harte dat die dochter haar moeder eens flink in het gezicht gaat bijten. &#128527;&#128584;

Mijn dochter komt regelmatig thuis met het verhaal dat een kindje (meestal hetzelfde jochie dat iedereen duwt en trapt) haar slaat. Van mij mag ze een dreun teruggeven. Maar dat wil ze niet, omdat ze niemand pijn wil doen. &#128528; Ik ga het overigens aankaarten bij het 10 min. gesprek. Ik heb al een paar keer gezien hoe dat jochie op anderen intrapt en hoe hij brult tegen de juf. Als een klasgenootje huilt, dan heeft dat jochie het 9 van de 10 keer gedaan.

Sterkte! Ik hoop dat de verwondingen (zowel intern als extern) goed helen.

Deel Deze Pagina