Hier een dochter van 11 en een zoon van 7. Wij hebben, op twee verjaardagen na, altijd het feestje thuis gevierd. Ze wilden allebei een keer naar ballorig, maar toen ze daar eenmaal waren hadden ze al spijt. Met onze dochter hebben we verschillende knutselfeestjes gedaan. We hebben een keer sieradenkistjes versierd, een schemerlampje versieren, teenslippers versieren, vogelhuisjes versieren etc. Verder aanvullen met oudhollandse spelletjes, cakejes versieren, chips, snoep happen etc. Met onze zoon hebben we nu drie keer een feestje gehad. 1x dus naar Ballorig, het jaar daarna een ridderfeest. Compleet met een uitnodiging als flessenpost, ridderspelletjes met speurtocht, schat opgraven in de speeltuin en een riddermaaltijd na afloop ( lees patat, kipkluifjes, mayo en ketchup op een plastic tafelkleed kiepen en dan eten met je handen). Het afgelopen jaar heeft hij een dinofeestje gehad. Uitnodiging was een dino-ei dat ik zelf gemaakt had van een kleine opgeblazen ballon waar de uitnodiging in zat. Om de ballon heb ik klei geplakt. Klei droog, ballon doorprikken en vervolgens de klei verven. Thuis een tas met dino afbeelding geverfd en oudhollandse spelletjes gedaan. Voor dit jaar weet ik het nog niet. Dochter heeft haar laatste jaar op de basisschool, dus dat moet wel speciaal zijn. Omdat ik een eigen bedrijf heb dat kinderfeestjes organiseert en creatieve workshops geeft, verwachten mensen vaak ook wel veel van je. Maar het is toch leuk om te horen dat kinderen zeggen dat ze de feestjes van jou kinderen het leukste vinden en er een heel jaar naar uitkijken! Mijn tip is wel om te kijken naar het kind en het niet te druk te plannen. Geef ze ook ruimte en tijd om gezellig met elkaar te spelen.
Vorig jaar naar binnenspeeltuin geweest waar ze ook konden knutselen en koekjes bakken (ze werd 5) dit jaar gaan we waarschijnlijk ook ergens heen.. alleen nog geen idee waarheen. Thuis zie ik nu niet echt zitten, ben dan bijna 30 weken zwanger en kan nu al bijna niks. Ik lees ff mee
Dochter wordt 7 in juni, we gaan pizza's bakken bij de pizzeria. Afgelopen december werd zoontje 5 gingen we naar ballorig en de keer daarvoor de beide partijtjes van dochter vierde we gewoon thuis
hier binnenkort ook 1ste feestje............. ik denk dat ze 4 max 5 kinderen mag uitnodigen, ik wil zowiezo mokken/bekers gaan beschilderen. taart eten. wat is gemiddelde duur van een feestje, mijn uk word 5
Ik doe meestal de leeftijd van het kind aan kindjes dat uitgenodigd wordt. Dus als hij/zij 5 wordt, dan 5 gasten. Dit met een maximaal van 8. Dat vind ik ruim voldoende. Volgende week woensdag moet ik ergens een kinderfeestje verzorgen. Het meisje wordt 5 en moeders heeft 12 kinderen uitgenodigd!!! Ik vind het prima hoor, ik red me er wel mee (en het brengt geld in het laatje ), maar of het meisje het ook zo leuk vind aan het einde van de middag... Moeders heeft 3 1/2 uur gerekend voor het feest. Vooral bij de jonge kinderen is een feestje van 1 1/2 uur voldoende. Spanningsboog is niet zo groot, dus echte grote knutsels of activiteiten redden ze niet allemaal. Veel kleine activiteitjes en ook vooral een rustmomentje met een chipje of zo is belangrijk.
Hier nog lang niet aan de beurt maar wel een aantal leuke ideetjes van vroeger. Bij mn man thuis werden alle cadeautjes verstopt en mocht de jarige die gaan zoeken met de aanwijzingen van warm/koud. Bij ons stond snoephappen altijd op het programma: Tijltje met water op tafel en daarin verpakte snoepjes die je alleen met je mond eruit mocht pakken.snoep is op thema aan te passen. Ketting rijgen met ronde chips en snoep/dropveters Spijkerpoepen,pannenkoeken zelf versieren,knutselen,en een thema taart is vaak ook leuk(mijn moeder heeft al een een drakentaart gemaakt bijv) Bij een vriendin thuis is ook een keer een miniplaybackshow gehouden en dan moest je ook verkleed komen. Als ze wat ouder zijn als eten gourmetten met makkelijke dingetjes. En hier ook prinsessen/heksen/piraten/dino thema's gehad. Kan niet wachten
dat is niet zo moeilijk.. wij gaan ook naar Balorig wanneer mijn oudste 5 wordt. Hij heeft 2 vriendjes van school en 2 vriendjes (kids van mijn vriendinnen) die vriendinnen komen ook en zij hebben elk nog 1 kind. Ik heb zelf ook nog 2 kinderen en die gaan allemaal mee. Voordeel is dat mijn vriendinnen mij kunnen helpen op de kinderen passen. Elk nadeel heb zijn voordeel haha
Hier zijn de meeste feestjes gewoon thuis gevierd. Bij de meiden vaak geknutseld en ook wel eens cupcakes versierd en een high tea georganiseerd. Toen mijn 2e 5 jaar werd heb ik een poppenfeestje georganiseerd. Alle meiden hadden hun pop bij zich. Ik had een soort consultatieburo boekje gemaakt, en de poppen werden gemeten, gewogen en kregen een prik. Verder stonden er ook nog leuke kleurplaatjes in. Ik had kleine poppenslabjes genaaid en ze laten versieren met textielstiften. 't Was een groot succes! Voor mijn zoontje vond ik het wat moeilijker, omdat die ivm zijn ADHD-PDDNOS het zelf gewoon erg lastig vond om zijn feestje te vieren. Hij heeft een visfeestje gehouden, wat door de plaatselijke viswinkel georganiseerd werd. Ik ben ook wel een aantal keer naar een zwembad/speeltuin geweest, gewoon omdat ik een keertje geen zin had in die heisa thuis maar daar maken we geen gewoonte van.
We willen ook iets thuis gaan doen. Van 14.00-16.00u zoiets. Of zou dat te kort zijn? En dan iets van cakejes/koekjes versieren o.i.d. Bekertje ranja erbij. Hopelijk ligt er dan sneeuw, dan kunnen ze sleeën. Maar verder zijn die 4-5 jarigen niet liever gewoon aan het spelen? Vind het echt moeilijk. Moet het echt iets met een thema zijn? Er worden 4 meisjes en 2 jongetjes uitgenodigd. En laat je ze de uitnodigingen op school uitdelen? Krijg je dan geen scheve gezichten bij de andere kindjes?
maar dan heb je al minimaal 3 volwassenen en kindjes die om die reden meegaan...van tesske begreep ik dat dochter gewoon 9 kindjes heeft uitgenodigd
Volgende week wordt onze dochter 7, we nemen op haar kinderfeestje de kinderen meteen uit school mee (woensdagmiddag) Thuis eten we een broodje knakworst, pakken de cadeautjes uit en dan gaan we naar de bakker hierachter om koekjes te bakken in de echte bakkerij, een stukje slagroomtaart eten en de koekjes te versieren. Daarna brengen we ze weer naar huis. Mijn zoontje wordt in maart 5. Dit wordt een indianenfeestje bij ons thuis. Speurtocht buiten bij redelijk weer en anders maar binnen. Daarna patatjes en saus los op de tafel, lekker 'vies' eten. Komt vast helemaal goed
feestje hier duurde van 12.20 (gekke tijd, maar ze gingen uit school mee op woensdag tot 15.30 was echt lang zat.
Toen hij 5 jaar werd hebben we het rustig aan gedaan, omdat ik toen hoogzwanger was (met ernstige bekkeninstabiliteit), toen hebben we een taartje gegeten, kadootjes uitgepakt, naar een leuke speeltuin in een dorp verderop gereden, daar heerlijk uitgeraasd en toen thuis frietjes gegeten. Toen hij 6 werd heb ik een drakenspeurtocht uitgezet. Was echt een groot succes. Eerst poffertjes gegeten (had ze uit school namelijk meteen meegenomen).Had een brief geschreven uit naam van Dirk de Draak, die zijn toverstenen was verloren (glanzende, glazen stenen van de action) in allerlei speeltuinen in het dorp. Ik had deze verstopt in de speeltuinen, net voordat we de kids uit school gingen halen. In 1 speeltuin stond een kist met pakjes drinken en zakjes chips klaar. Toen uiteindelijk alle toverstenen gevonden waren, weer terug naar huis gegaan, daar stond de drakenschatkist klaar met een bedankbrief van de draak. Toen nog een ijsje gegeten en alle kinderen kregen een toversteen mee naar huis. Vonden ze helemaal geweldig. Nu wil mijn zoontje weer een speurtochtfeestje als hij 7 wordt, dus mag ik weer creatief gaan zijn haha. Wel erg leuk om voor te bereiden. Duurt nog 5 maanden, dus heb nog ff.
Mijn zoon wilde graag een verjaardags diner geven en dat hebben we gedaan. De eerste keer met een 2 kindjes uit zijn klas, patat en snacks op mooie borden en het sap uit champagne glazen. De tweede keer met een meisje uit zijn klas en haar zusje (speelt hij vaak mee) pannenkoeken bakken (uitdaging voor mama want 1 van de meisjes heeft een lactose intolerantie).
Mijn oudste is net 5 jaar. Ze heeft vriendinnen uitgenodigd en die worden vrijdag om 14 uur in Ballorig verwacht. Feestje duurt tot 17 uur. Ze gaan uiteraard springen, rennen en klauteren maar ook poffertjes eten en een speurtocht houden waar ze hopelijk een schatkist vinden (met toverstafjes en zakjes snoep). Eventueel kunnen ze ook geschminkt worden. Was wel moeilijk voor haar om het bij 5 vriendinnen te houden. Ze had liever meer uitgenodigd. Maar vind 5 wel goed genoeg. Volgend jaar 6, dan 7 en.dan max 8 kindjes. De uitnodigingen hebben we in de kerstvakantie samen rondgebracht. Aan snoephappen heb ik zelf goede herinneringen. Zo ook aan koekhappen, ezeltje prik en speurtochten Xxx
leuke ideeen allemaal! Als iedereen zijn feestje heeft gegeven , ben dan ook benieuwd hoe het was gegaan en hoe je het anders beter had kunnen doen, ik ga eerst even voor mijn dochter van bijna 5 jaar goed voorbereiden al weet je dat het anders gaat lopen.
voor een 5 jarig is een feestje van 2 uur toch genoeg?? ik wil het gewoon thuis vieren, intotaal 5 kindjes. ik dacht aan eerst kadootjes uitpakken. cakjes versieren en drinken. bekers/mokken verven. chips rijgen aan een snoep ketting. wat nog meer, geen idee hoelang ze er mee bezig zijn. als het droog is, kan ik ze nog wel de tuin in sturen om daar uit te leven
Ik ga altijd naar een binnenspeeltuin. Mijn zus rijdt dan met haar auto en dan totaal 8 kinderen Inc onze eigenste. Breng ze naderhand naar huis. Geen rotzooi, geen gedoe, vermaken zichzelf. We eten en drinken daar . Ben zo rond de 100 tot 125 euro kwijt . We zijn geweest bij pukkemuk, vossenberg, en haasje over Bij mijn mogen ze dus 4 kindjes uitnodigen van school. Mijn zus heeft er zelf 2 ( gelukkig naast neef en nicht ook goede vrienden met mijn kinderen) en dan mijn zoontje rn dat zijn er dus totaal 8
voor mij nog niet aan de orde maar ik help mijn zus elk jaar met haar kinderfeestjes. Vorig jaar met de oudste toen ze 8 werd een zwem feestje gehouden. Zus heeft eigen zwembad in tuin dus dat was makkelijk. bij de 7 naar de dierentuin geweest daar konden we een speurtocht doen waar ze vragen moesten beantwoorden en kregen een cadeau, toen ze 6 werd naar de boerderij geweest, vragen stellen en lekker in het hooi spelen. erg leuk. Bij de middelste hebben we een bakkers feestje gehouden. eerst zelf de schorten en de muts versieren. Daarna lekker samen koekjes maken die moeders en ik dan in de oven deden. Daarna in ieder zijn eigen bakje voor mee naar huis. Ondertussen dat wij de koekjes aan het bakken waren zijn ze lekker gaan spelen. oud hollandse spelen, lepel met ei, zaklopen, spekhappen, snoep uit waterbak happen. Wat hebben ze genoten.