in het algemeen, wat bedacht jij voor een kinderfeestje?

Discussie in 'De lounge' gestart door jmm, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    o ik hou zo van feestjes bedenken! echt wat een voorpret elke keer weer! voor dochter nu een winnie the pooh feest, een berenfeest en de komende is een tekenfeestje. ze bedenkt elke keer het thema zelf en dan ga ik los met ideetjes die we samen bespreken.
    voor zoon zn eerste feestje (5 jaar) in december gehad, een brandweerfeest. gewoon in december buiten het dak van het tuinhuisje gaan blussen, dat was ook erg leuk (en kleine rookmachine geleend, net echt!)

ik vind het een sport zo goedkoop mogelijk hele leuke dingen te verzinnen en dat lukt eigenlijk iedere keer weer.
    ze genieten altijd heel erg! het kost wat voorbereiding maar dat heb ik er graag voor over.

snap overigens ook heel goed dat wanneer je geen zin hebt in de drukte en rommel thuis je kiest voor iets anders hoor! ieder z'n ding toch!

2. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Moet je nagaan...ik heb voor mijn zoon afgesproken bij een speelcentrum, zoiets als ballorig maar dan veeeeeeeeeel kleiner. Hij is in maart jarig en dan zitten we er net zo tussenin qua weer betreft en ik zou het jammer vinden als t allemaal letterlijk in t water zou vallen. Nu komt t.....ze hebben een minimum van aantal kinderen en die ligt op 15!!! Ja, 15.....en de kosten? €8,50 per kind, en dan heb je dus alleen maar de entree en het recht om je etenswaren op een grote tafel te presenteren. Ik vroeg dus of t niet mogelijk was minder kinderen uit te nodigen, antwoord: ja hoor, maar u betaald wel gewoon voor 15. We hebben dus besloten om het wel te doen want onze kleine man is helemaal weg van feestjes, maar dan krijgt hij van ons als cadeau zijn feestje en niets anders, hij krijgt dan toch al meer dan genoeg..(haha in ieder geval 15 cadeautjes!)

Maar ok, ik wil dus een piratenfeestje houden, kweet t een beetje afgezaagd maar dat vindt hij nou eenmaal leuk dus waarom niet. Ik heb bij de action in Nederland van alles gehaald in het thema piraten: bordjes, bekers, bakjes etc etc, 2 piratenvlaggen, piratenhoedjes en 15 bakjes (soort tupperware), sleutelhangers en chocogeld waarmee ik schatkistjes maak voor de kinderen. Nu moet ik nog piratenballonnen,vormpjes voor de muffins en wat er nog meer mist.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn dochter is onlangs 5 geworden en binnenkort haar feestje.
    Er worden max 5 kindjes uitgenodigd en we gaan cakejes versieren en daarna vogelhuisjes pimpen, pindaslingers rijgen, dat soort dingen.
    Ik vind 2,5 uur een max voor een feestje thuis.
    Met mijn zoon zijn toen hij 5 werd een avonturenpad gaan lopen bij Erve Brooks. Ontzettend leuk om te doen.
    Met zijn 6e verjaardag naar een speeltuin buiten. Vond ik minder geslaagd maar dat kwam vooral omdat 1 van de genodigden nogal van dominante aard was en hij overschaduwed werd.
    Dit jaar is hij met zijn vriendjes wezen moonlight bowlen.. ontzettend leuk!
    Daarna lopend naar huis en in een speeltuin nog lekker gespeeld.

Hij is in september jarig en dat vind ik wel makkelijker qua buiten locaties.

Volgend jaar wil ik voor mijn dochter een kunstenaarsfeestje doen. Waarschijnlijk samen met een ander kindje.. een workshop bij een kunstenaar.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Verplicht 15 kinderen. Dat vind ik echt schandalig. Hier is het minimaal 6. Tussen 10 en 12,50 per kind

5. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen mijn oudste 5 werd heb ik pizza's als thema gehad. Ik had schorten geknipt en genaaid (5 stuks) en die mochten zij als eerst versieren, kleuren met textiel stiften en omknopen. Toen werden de koks mutsen versierd. Toen allemaal beleg op tafel en kleine pizza's gekocht bij de Albert Heijn. En die mochten zij versieren. En dan gewoon van de eettafel eten! Groot succes!

Toen hij 6 werd in de buiten speeltuin geweest. 0,50 per kind. Én o.à koekhappen, watterballon gevecht, zwembad die klaar stond en zaklopen etc. Nog een grotere succes!!

Nu wordt hij 7 en wilt hij een Harry Potter feest. Wordt gewoon thuis gehouden en ben van plan om tover drankjes te maken ( verschillende soorten siroop met water mengen mogen ze zelf doen. Ook vieze dingen gewoon voor de grap )zwerkbal naspelen met bezems. Geheimschrift maken en dan toverwoorden maken. Als iemand nog tips heeft??!! Uiteraard ga ik Harry Potter taart maken en pocakes met de grote bruine hoed!

6. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Elfen feestje. Je koopt voor iets van 1 euro bij de action elfenvleugels met een toverstafje, voor 6 kids is dat dus 6 euro.
    Elfenvleugels hingen aan de stoelen toen de kinderen binnen kwamen, die mochten ze gelijk om. Toen cadeaus verstopt , laten zoeken en uitpakken. Cakejes versierd en gegeten. Geschminkt. Buiten even spelen.
    Toen speurtocht door de wijk met pijlen, uiteindelijk de schat gevonden, daarin zaten te toverstafjes en voor iedereen een snoepzakje.
    Toen we thuis waren van de speurtocht waren de meeste ouders er al en gingen de elfjes weer naar huis ;)

7. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind t te bizar voor woorden die verplichting tot 15.... Dan ben je dus 130,- kwijt en daarnaast nog alle dingen die je erbij wil kopen.
    Zou mij echt veel te ver gaan.

8. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Voor mijn zoon die 5 jaar werd hebben we een piratenfeestje gedaan.
    Op woensdag middag direct mee uit school. Hij mocht 5 kindjes uitnodigen.

-pannenkoeken gegeten
    -zelf piraten t shirts gemaakt ( wij hadden van te voren zelf sjablonen gemaakt van bijv een haak, zwaard en een soort doodshoofd.)
    -kadotjes uitgepakt
    - schminken en tattoo opplakken.
    - dvd gekeken wat de speurtocht een beetje inhield. ( van te voren zelf gemaakt met mijn vader verkleed als piraat.)
    - opweg naar de speurtocht die begon in roeiboten. Delen van de schatkaart zoeken onderweg. ( gehuurd voor nog geen 17 euro)
    - geroeid richting het park en daar allerlei spelletjes gedaan. ( ballonnen kapot trappen, door schietgaten schieten, balk lopen, piraten speeltjes zoeken.
    - daar nog wat gedronken met een chipje.
    - terug geroeid naar huis! Het was een superrrr dag en de kids vonden het fantastisch.

Moet er wel bij zeggen dat ik toestemming heb gevraagd aan alle ouders voor de boottocht en dat we met 5 volwassen op 7 kindjes moesten letten.
    Wij als volwassenen waren ook verkleed.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hebben jullie nog tips voor een jongens feestje het moet binnen want het zal wel koud zijn

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wat is een leuk thema voor zowel meisjes en jongens?

11. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Nou het zullen hier vooral thuisfeestje worden denk ik.
    Met cakejes versieren, high tea, verven van bekertjes enz. spelletjes, en soms een uitje naar een speeltuin/kinderboerderij/bos/strand/zandverstuiving.

Ik vind het niet nodig om nog eens naar een zwembad/pretpark te gaan.

12. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Trouwens mijn man is bakker dus dat voordeel gaan wij ook goed gebruiken!!
    Thuis hebben wij ook een oven en ik heb genoeg boeken over bakken.

13. yps

yps Lid

17 apr 2012
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zoek nog leuke ideeën om op een originele manier de cadeautjes te laten uitdelen.
    Hoe hebben jullie dat gedaan? Verstoppen lijkt me wel leuk, maar mijn dochter is nogal snel gefrustreerd dus ik weet niet of dat een goed idee is :p
    Toen ze 5 werd gingen we naar de speelhal en omdat de kinderen zo graag wilde gaan spelen en ongeduldig waren, werden alle cadeautjes in haar handen geduwd en was het allemaal wel heel snel voorbij. Dat wil ik nu wel voorkomen!

mijn dochter wil een cupcake feestje doen (ze wordt 6), zijn er mensen die dat ook hebben gedaan, en hebben jullie toen ook het beslag met de kindjes gemaakt, of waren de cupcakes al klaar en hebben jullie ze alleen versierd?

Het lijkt me dan leuk om als de cakejes in de oven staan om dan een kookwekker te verstoppen en dat de kindjes die dan moeten zoeken door naar het tikken te luisteren! Dat deden we vroeger ook.

Wie heeft nog meer leuke ideeën voor een cupcakefeest? Spelletjes vooral!

14. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik heb nu als idee

Woensdagmiddag
    12:30 - 15:00

Broodje / poffertjes eten
    Kadotjes
    Als elfje of prinses verkleden
    Foto's maken
    Fotolijstjes versieren
    Ondertussen foto's snel af laten drukken
    Cupcakes versieren en opeten

15. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    #55 sneeuwpop, 8 jan 2014
    Laatst bewerkt: 8 jan 2014
    je kan ook toverdrank maken van een rode kool,
    pb me even als je het recept wil vd rode kool sap.

16. augustus

augustus Niet meer actief

5 jaar: princessen feest thuis: taart eten, cadeautjes sieraden doosjes beschilderen, princessen disco en eten
    6 jaar: kinderfeestje bij wijkcentrum: taart eten, kroontjes maken, spelletje en zo cadeautjes uit pakken, eierkoeken versieren en kinderdisco

Beide 2 uur durend

17. tuc

tuc Niet meer actief

ik had ze al voorgebakken maar dat komt mdat cupacakes versieren hier maar 1 onderdeel was. Maar als je het als hoofdthema hebt is het bakken erbij wel superleuk.

18. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Ik vind het op zich ook veeeel te veeel maar helaas is er hier niets anders te vinden. (Ik woon in Italie en hier is dus niet zoveel te doen voor de kinderen). Ik kon ook een 'gewoon' zaaltje huren, maar dan was ik nog 100 euro kwijt.....Het is ook schandalig, 15 kinderen, maar ok dit jaar doen we het als cadeautje en dan zien we hoe het bevalt.

19. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Vorig jaar werd onze oudste 5 en heeft ie voor het eerst een kinderfeestje gehad, wij hebben het thuis gedaan.

Dit is een beetje hoe de dag eruit zag:

14:00 begon het feest en kwamen ze ook bijna allemaal tegelijk binnen :)
    Als eerste hebben ze even gedanst met manlief op kinderen voor kinderen (zo kon ik vast de cakejes voorbereiden en drinken inschenken)

Toen ze allemaal aan tafel zaten hebben ze hun eigen cakejes versiert (met slagroom, mini marsmallows, vlokken, smarties en vruchtenhagel) en na het toezingen van de jarige hebben ze hun eigen creaties opgegeten.

Hierna hebben we de cadeaus (stonden apart op een cadeautafel) verstopt en mocht zoontje ze zoeken en uitpakken.

Toen hebben we wat spelletjes gedaan (vooral stoelendans en ringwerpen vielen in de smaak) elke winnaar mocht een cadeautje grabbelen en als ze al een cadeautje hadden moesten ze iemand kiezen om te grabbelen, zo hadden ze uiteindelijk allemaal een cadeautje ;)

En toen was het alweer 16:00 ;) en mochten ze zelf spelen en ging ieder z'n eigen weg (paar boven met de playmobil, paar beneden aan het tekenen of met de duplo)
    Even tussendoor chips gegeten met wat drinken en daarna op de wii bowlen, dit was erg leuk! :D om 17:00 nog een mini-disco (en iedereen danste erop los) en daarna broodje knakworst gegeten met een ijsje toe.

En toen was het alweer 18:00 en kwamen de eerste ouders alweer :)

We hebben ze een klein lunchboxje (van de action) meegegeven met een houten dino bouwpakketje, dino-stickers, doosje smarties en een zakje haribo beertjes

20. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Wat we hier altijd met de cadeautjes doen: iets doorgeven op muziek wat met het feestje te maken heeft (bij zoon bv brandweerauto, bij dochter een knuffelbeest, maakt niet uit, kan ook gewoon een bal zijn.)
    Als de muziek stopt mag het kind dat het doorgeefding in handen heeft z'n cadeautje geven. Simpel maar ze vinden het altijd erg leuk!

Deel Deze Pagina