Hai allemaal, Ik heb even een vraagje. Zijn er nog meer mensen hier die zelfstandig ondernemer ( zonder personeel) zijn en ook zwanger? Ik heb nu in mijn bedrijfje wel hulp van een nichtje, maar vind het werken, vooral inde avonduren, best zwaar. Er zijn avonden dat ik pas na 24.00 uur op bed lig en s'morgens is mijn dochtertje al weer rond 6.30/7.00 uur wakker. Mijn werk bestaat uit les/workshops geven en (bruids)taarten maken. Ik heb onregelmatige werktijden en werk op dit moment rond de 40/50 uur in de week i.v.m. kerstdrukte ( erg leuk maar dus vermoeiend) Gelukkig wel een lieve man die veel dingen thuis overneemt, maar toch ben ik zoooo moe! Zijn er meer meiden in deze situatie? gr. Maaike
Hoi, ik ben ook zelfstandige zonder personeel. Niet meer zwanger, maar net bevallen! Al een ZEZ uitkering aangevraagt? Sterkte het is ontzettend zwaar. Liefs Selma
Hier nog een ZZP;er en een dochter van 7 maandjes. Moet zeggen dat het bij mij nog wel mee viel hoe zwaar ik het vond. Meer de periode na de bevalling vond ik het zwaar. Ik had niet echt een vervanger en dus het werk ging gewoon door. Wanneer Lynn sliep was ik aan het werk wanneer dat 'moest'. 2 maanden na de geboorte werd het wat rustiger qua opdrachten en dat had ik ook echt wel even nodig toen. Het breekt je gewoon op, net bevallen, hard werken, ander leven etc. Ze gaat sinds november voor 2,5 dag naar een gastouder dichtbij huis. Ben blij dat ze zo lang lekker thuis is geweest en dat ik ieder moment met haar heb kunnen genieten. Dat is dan weer het voordeel. De dagen dat ze nu thuis is werk ik wanneer ze slaapt en als ze wakker is zijn we lekker aan het spelen e.d.