Hai allemaal, Ik heb even een vraagje. Zijn er nog meer mensen hier die zelfstandig ondernemer ( zonder personeel) zijn en ook zwanger? Ik heb nu in mijn bedrijfje wel hulp van een nichtje, maar vind het werken, vooral inde avonduren, best zwaar. Er zijn avonden dat ik pas na 24.00 uur op bed lig en s'morgens is mijn dochtertje al weer rond 6.30/7.00 uur wakker. Mijn werk bestaat uit les/workshops geven en (bruids)taarten maken. Ik heb onregelmatige werktijden en werk op dit moment rond de 40/50 uur in de week i.v.m. kerstdrukte ( erg leuk maar dus vermoeiend) Gelukkig wel een lieve man die veel dingen thuis overneemt, maar toch ben ik zoooo moe! Zijn er meer meiden in deze situatie? gr. Maaike
Hoi, ik ben ook zelfstandige zonder personeel. Niet meer zwanger, maar net bevallen! Al een ZEZ uitkering aangevraagt? Sterkte het is ontzettend zwaar. Liefs Selma
Hier nog een ZZP;er en een dochter van 7 maandjes. Moet zeggen dat het bij mij nog wel mee viel hoe zwaar ik het vond. Meer de periode na de bevalling vond ik het zwaar. Ik had niet echt een vervanger en dus het werk ging gewoon door. Wanneer Lynn sliep was ik aan het werk wanneer dat 'moest'. 2 maanden na de geboorte werd het wat rustiger qua opdrachten en dat had ik ook echt wel even nodig toen. Het breekt je gewoon op, net bevallen, hard werken, ander leven etc. Ze gaat sinds november voor 2,5 dag naar een gastouder dichtbij huis. Ben blij dat ze zo lang lekker thuis is geweest en dat ik ieder moment met haar heb kunnen genieten. Dat is dan weer het voordeel. De dagen dat ze nu thuis is werk ik wanneer ze slaapt en als ze wakker is zijn we lekker aan het spelen e.d.
Ik ben nu keihard aan het werken zodat ik vanaf 1 juni t/m 1 september de zaak tijdelijk kan sluiten. Het is dan precies zomerperiode en dan hou ik eigenlijk altijd al een stop qua taarten maken, workshops zouden alleen op zaterdag dan doorgaan. We hebben al een dochter van 2,5 rondlopen en die gaat 2 dagen per week naar de opvang, maar een pasgeboren kindje wil ik nog niet naar de opvang doen, wel inschrijven voor de zekerheid!
Hier een zzp-er (sinds een jaar) en zwanger! Ik weet van de ZEZ uitkering dus daar ben ik erg blij mee! Mijn jongste zoon gaat 1 dag naar het KDV en 1 dag naar oma, ik wil graag als dat lukt een gastouder zoeken voor aan huis voor +/- 25 uur, dan kunnen de kids lekker thuis blijven, ik werk zelf ook thuis maar begeef me dan in een andere ruimte. Lukt dat niet dan gaan dreumes en baby 2 dagen naar opvang, de baby vanaf 5 maanden pas, ik vond met 12 weken zooooo vroeg, dat wil ik niet meer. De oudste twee gaan 1 dag naar de BSO, dan hebben ze in de vakanties ook wat om handen. Wat ik me afvraag, ik werk minimaal 1225 uur voor de zelfstandige aftrek maar hoe zit dat als je ook 16 weken "verlof" hebt? Dan haal ik die uren nooit... Of tellen die weken gewoon mee met het gemiddelde dat je altijd werkt? Groetjes Rianne
Ik ben ook zzp-er, ik heb een website waar ik mijn eigen handgemaakte producten verkoop. Ik hoop nu even voldoende te verdienen zodat ik straks wat minder kan werken. Het scheelt dat als ik richting de 40 weken ga of na de bevalling per dag nog wel wat uurtjes kan snoepen (wanneer de kleine slaapt) om wat werk te doen. Tevens ben ik op zoek naar een part-time baan voor erbij, maarja het is lastig zwangers en solliciteren.
Volgens mij volg ik jou op Twitter Je avatar is een plaatje dat ik eerder heb gezien in ieder geval Ik ben DeDrieDraakjes.nl
Haha Ja dat zou heel goed kunnen want jou naam komt mij ook bekend voor Ik ben je meteen gaan volgen en natuurlijk nog Gefelicicteerd!!! Niets over mijn zwangerschap Twitteren hoor, niemand weet het nog
Ja en het is leuk om elkaar te volgen en tips/adviezen met elkaar te delen. Ik ben je meteen gaan volgen op Twitter.
Hoi, Ik ben ook zelfstandig ondernemer, ik heb een eigen bedrijf ( interieurinrichting, accessoires en workshops) met 1 zzp-er die me regelmatig helpt en minimaal 1 stagiaire. Heb me nog niet echt verdiept in de mogeijkheden voor een zelfstandig onderneemster, jullie al wel? Tot nu toe voel me ik me prima, dus mijn werk kan ik nog prima doen gelukkig, maar als het opeens niet meer zou lukken heb ik wel een behoorlijk probleem. Een periode van 16 weken kan ik wel overbruggen, maar veel langer wordt wel een probleem. Ik heb een winkel en die moet 6 dagen in de week open blijven... Groetjes Pina
hier al 2x bevallen, maar ook zelfstandige. idd niet vergeten de zez-uitkering aan te vragen. Over de 1225 uur: Als je die normaal haalt dan wordt gezien alsof je die 16 weken ook 'normaal'hebt gewerkt. Dat zegt mijn accountant tenminste. ik heb gelukkig 2 goede zwangerschappen gehad. Lijkt me lastig als je echt eerder moet stoppen met werken, dan loop je toch veel geld mis. Allemaal een fijne zwangerschap!
Tnx voor je 1225 uur antwoord mama em, ik zal het nog wel navragen tzt maar voor nu stelt je antwoord me gerust Pina, als ik al eerder niet meer werken kan kan ik daar wel een mouw aan passen, lijkt me lastig als dat niet lukt want je bent niet standaard verzekerd voor ziekte enz... Lastig hoor, aan het UWV vragen of daar iets voor bestaat ivm zwangerschap?