Hij wilt geen tshirt aan.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaDeborah, 9 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hallo allemaal,

Ik heb even een twee vraagje van mijn zus.
    Ze heeft een zoontje van 19 maanden. Hij is behoorlijk lastig met aankleden, en als hij dan eindelijk een tshirt/trui aan heeft is het binnen no time weer uitgetrokken.
    Dus eigenlijk altijd loopt hij in zijn blote bovenlichaam door het huis. Ook sokken/schoenen wilt hij niet aan, die zijn ook zo weer uit. Ik krijg het gewoon koud al ik naar hem kijk.
    Nu de vraag van mijn zus: weet iemand waarom hij dit doet? en wat mijn zus hier aan kan doen?

En dan nog een vraagje:
    Als iets hem niet zint of even geen aandacht krijgt om dat de aandacht naar zijn broertje gaat van 9 maanden. Gaat hij heel hard gillen en stopt ook echt niet.

Mijn zus weet niet meer wat ze moet doen, en aangezien zij geen internet heeft vroeg ze mij om het even uit te zoeken. En dacht gelijk aan zwangerschapspagina.

Ik hoop dat jullie haar kunnen helpen.
    Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes Mamadeborah en mijn zus.

2. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Niemand Tips?

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Aandachttrekkerij is het wel degelijk, weet natuurlijk niet de gehele situatie. Is hij jaloers op t kleine broertje begrijp ik.. tja negatieve aandacht is immers ook aandacht hè.. Misschien n uurtje inlassen, om echt alleen iets met hem samen te gaan doen?

4. hardloper

hardloper Niet meer actief

hem een op een aandacht geven, en ook negeren als hij zo doet.
    en het uitkleden... tja, dat gaat wel weer over. mijn dochter wilde een poos (nog niet eigenlijk) geen broeken aan, die gingen ook meteen weer uit. nou kon ik haar een rok aandoen, maar ze heeft wel tijden met blote billen gelopen...
    misschien kan ze samen met hem eens kijken naar leuke sloffen? (weet niet hoe oud hij is, maar dan van bob de bouwer of diego of wat hij geweldig vind. als ze dat helemaal in overleg doet zodat hij denk dat het van hem afkomt wil het misschien helpen. zo kan ze misschien ook een trui of blouse uitzoeken, en wil hij anders niet iets anders aan? badjas van mijn part? ga er maar een beetje in mee, dan heb je meer kans. als hij weet dat jullie het lastig vinden dat ie bloot loopt zal hij het best vol willen houden. dus anders maar laten en de kachel stiekum iets hoger?

5. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Bedankt voor jullie antwoorden. Dat het aandacht is of kan zijn, ja dat we daar zelf niet opgekomen zijn zeg...pfff....
    Maar aandacht krijgt hij echt genoeg. Hij is integen stelling van zijn broertje echt behoorlijk aanwezig, waardoor de aandacht juist vaak naar hem gaat. Maar wie weet lukt het met de slofjes wel, en misschien is het de leeftijd?
    Meer tips zijn altijd welkom.
    Groetjes.

6. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    Ik denk dat je hem het beste kan negeren als hij zich stript.

Hij is waarschijnlijk gewoon jaloers of hij is aan het peuter puberen. Bij het puberen is alles wat mama wil not done :)

Als hij begint te gillen zou ik hem een time out geven. Even een paar minuten op de gang zetten. Dit werkt bij mijn nichtje heel erg goed. Ze gild af en toe zo hard dat ze er knalrood van word.
    Na drie minuten braaf (alleen) op de gang mag ze weer naar binnen.

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    tegen strippen, romper over maillot?
    tegen gillen, tja proberen te negeren en als hij even ophoud meteen prijzen (positieve aandacht).
    Overigens heb ik nog geen ervaring met een puberpeuter dus dit is mijn voornemen.

Succes iig
    Lisette

Deel Deze Pagina