Mijn zoontje is bijna 2 en weegt 19 kilo. Hij is ong 98 cm / 1m lang. Wij hebben een maxi cosi prior xp dacht ik.. Er staat achterop dat hij maar tot 18 kg gaat. Nu zal deze ene kilo nog niet heel veel uitmaken, maar toch, er staat natuurlijk niet voor niets op tot 18 kg. In welk stoeltje moet hij nu? aangezien de daarop volgende (zitverhoger) pas vanaf 3 jaar is. Bij de babydump wisten ze het antwoord niet. Wil nog even bij de prenatal gaan vragen.. Als iemand hier het antwoord weet.. graag..
Als je kindje bovenuit het autostoeltje groeit, mag hij overschakelen naar de volgende groep, als ik me niet vergis. Je kan hem toch onmogelijk in de stoeltje gaan proppen, lijkt mij toch ook niet echt veilig. Ze gaan uit van een gemiddelde leeftijd, wat dat gewicht betreft.
Staat er geen telefoonnummer op de site van maxi-cosi? Ik zou per definitie niet afgaan op het advies van een gemiddelde babywarenhuismedewerker, ik moet de eerste echt goede nog tegenkomen... Maar, ik denk dat gewicht en lengte veel meer zeggen dan leeftijd.
hey bedankt voor de reacties. Na een beetje zoeken op internet kom ik indd tegen dat gewicht belangrijker is dan leeftijd. Het is niet zo dat hij krap in het stoeltje zit ofzo, hij past er nog makkelijk in.. (zijn hoofd komt al wel een eind er bovenuit trouwens) maar hij is zwaarder dan 18 kg.. dat is eigenlijk het probleem.
Als een kind zwaarder is dan 15 kilo mag het is de volgende autostoel. De Rodi (van maxi cosi). Het gewicht is idd een indicatie wat op de autostoel staat. Neem je kindje anders mee naar de babyzaak en kijk hoe hij in de "grote" autostoel zit. Succes ermee..
maxi cosi ? Dat is toch dat stoeltje die achterste vore zit in de auto? Wij hebben prior xp de op volger van de maxi cosi. Hier moggen ze tot 4de jaar in zitten dacht 30 kilo.
o sorry, wij hebben deze ook de maxi cosi prior xp... ook tot 18kilo. Je kan toch gewoon tot zijn 4de jaar hier in houden. Als hij nog past. Lijkt mij niet prettig als hij al op z'n stoelverhoger zit.