Hoi Allemaal, Ik ben nu 10 weken geleden bevallen van onze eerste Omdat de eerste erg lang op zich heeft laten wachten, ik was pas na 1,5 jaar zwanger en mijn man al 40+ is, en we heel graag een tweede willen, hebben we besloten om geen anticonceptie meer in te zetten en maar te kijken wat er van komt. Nu ben ik niet voornemens om nu direct heel bewust te klussen om zwanger te worden, ik heb overigens ook nog geen menstruatie gehad trouwens, maar je weet nooit .... ik geef namelijk geen borstvoeding, het zou dus zomaar heel snel wél zo kunnen zijn. Ik ben dan ook erg benieuwd naar ervaringen van dames die snel na bevalling terug zwanger waren. Was de tweede zwangerschap an sich fysiek zwaarder, of juist zwaarder vanwege de zorg van je eerste erbij? Verliep de tweede zwangerschap met (méér) complicaties in vergelijking tot de eerste? Heeft jullie lichaam zich kunnen herstellen tussen de zwangerschappen in of erna? Heb je achteraf spijt dat het zo kort op elkaar zat of vond je het juist fantastisch? Ben heel benieuwd naar jullie verhaal!
Ik heb begrepen dat als je heel snel weer zwanger raakt en je lijf nauwelijks tijd heeft om te herstellen, dit je zwangerschap erg zwaar en naar maakt. Verschilt vast wel per vrouw, maar dit gebeurt vaak.
Van wat ik heb gehoord is dat je na de bevalling enorm vruchtbaar kan zijn! Meer dan normaal... Verder zou k het ook niet weten...
Dit dus! Ook denk ik dat het extra zwaar is omdat je sowieso al de eerste veel moet tillen enzovoort. Daarbij lijkt me een baby en een peuter die nog niet loopt erg pittig! Succes!!
Het beste voor de je lijf is om 9 maanden na de bevalling te wachten. Ik ben in december bevallen en zou er echt niet aan moeten denken om nu al weer zwanger te zijn, maar dat is persoonlijk.
Ja... hier was jongste 4 mnd, toen we (onverwacht) weer zwanger bleken!! Na de schrik erg blij Ik vind het erg zwaar. Wat ik bij de jongste op het eind had (lage rugpijn, last van mn heupe ) daar heb ik nu al veel last van. Vermoeidheid is erg... vooral in het begin. Heb oom nog een zoon van bijna 4 jaar..... hij mag nu proefdraaien op de basisschool en over 2 weekjes fulltime naar school. Dan man ik mijn rust momentjes pakken als jongste slaapt. verder naast de lichamelijke ongemakken, zie ik alleen maar voordelen. Tis soms ff doorbijten maar zeker waard!! Ze zullen 13mnd schelen. Voor mn jongste had ik dus een zusje leuk gevonden.... maar we verwachten een knulletje!! (Wat ik zelf weer geweldig vind ) vroeger kon ik ook beter opschieten met mn broertje, dan met mn zusje. En we hebben nu natuurlijk een duowagen nodig Kortom... als de 1e lang op zich liet wachten... en je hebt goede hulp/ondersteuning in je omgeving, en jullie willen het zelf graag (of het nu snel of niet is) zeg ik gewoon doen!!
ik moest er ook niet aan denken hoor!! Haha. We hebben comdooms gebruikt.... en de keer dat ik zwanger raakte was het er langs omhoog gelopen (sorry), dat was precies op de uitgerekende datum van het kindje dst we helaas moeten missen. Het had zo moeten zijn denk ik nu....
Wat jammer zeg voor jullie dat dat meisje niet zo heeft mogen zijn. Maar gefeliciteerd met de komst van weer een zoontje! Als ik het goed begrijp ben je dus twee keer achter elkaar kort na je bevalling/ zwangerschap opnieuw zwanger geworden? Het zal zeker zwaar zijn en nogmaals ik ga er nog niet op direct op 'mikken' een zomer met een lekker glaasje rosé zou ook wel weer eens fijn zijn Maar mocht ik toch snel zwanger geraken dan ga ik er gewoon van genieten en we passen wel een mouw aan alle ongemakken dan
hier wilde weinig leeftijds verschil tussen de kindjes wij zijn zelf nog jong dus dat is niet de rede wij hebben eigenlijk altijd al gezegd 2 kort op elkaar te willen. Ik wilde wel eerst dat mijn lichaam goed herstelde en nam hier de 9 maanden ont zwangere als punt dat we weer zouden proberen. nam geen anticonceptie en gaf wel borstvoeding daardoor werd ik niet ongesteld. Bouwde bv af en kreeg weer een menstruatie, bijna gelijk weer zwanger, was precies 9 maanden hersteld en weer zwanger. Ik zou je lichaam wel even de tijd geven te herstellen. Zwanger worden kan even duren maar je kan ook zo weer zwanger zijn en dat lijkt mij niet geweldig voor je lijf die 9 maanden wel wat te verduren heeft gehad. Gebruik anders tijdelijk condooms dan hoef je geen andere anticonceptie in te nemen en je kan ze weg laten wanneer je wil. Stel en periode van herstel tijd in voor je zelf in en ga er daarna weer voor dat lijkt mij het beste voor je lichaam. Uiteindelijk besluit je zelf natuurlijk maar even je lichaam laten bijkomen lijkt mij het beste.
Ja dat klopt eigenlijk wel haha ja daar had ik me ook erg op verheugd een glaasje wijn in de tuin... of op een terrasje. Maargoed, daarintegen kan ik nu dit jaar wel eens lekker wat drinken tijdens de December feestdagen!!! Veel succes! Toch zou het leuk zijn als t snel raak mag zijn.... iig niet wer 1.5jr
Wij zijn ook even bezig geweest voor de eerste. Wij zijn vanaf deze maand ook weer gestopt met de pil. En ook wilde wij er niet te veel tussen laten zitten. Ik zie het allemaal wel en heb er geen haast mee.