Duizelig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CVB, 29 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Ik ben de laatste dagen zo vreselijk duizelig. Zelfs wanneer ik me in bed op mijn zij draai wordt het helemaal wit voor mijn ogen. Ook bij hoog reiken en buigen met bv stofzuigen. Niet prettig hoor.
    Herkent iemand dit?
     
  2. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi CVB,

    Ik heb dat ook gehad in mijn zwangerschp, maar ik had wel ene lage bloeddruk.
    Ben 1 keer uit mijn bed gekomen en toen plofde ik gelijk op de grond en zag ik alleen nog maar zwarte en witte vlekken.
    En omdat ik zwanger was in een periode toen het warm was had ik er extra last van.
    Dus ik heb toen op zoute dropjes en boulon geteerd om mijn bloeddruk een beetje op pijl te houden.
    Weet niet wat jou bloeddruk voor het laast was, want bij VK wordh et wel gemeten en bij gehouden.

    Groetjes Anna.
     
  3. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Hoihoi,

    ik denk dat ik in een vergelijkbare situatie zit. We zijn ongeveer gelijk zwanger en ik heb er de laatste anderhalve week ook zo'n last van. Nu vond ik dit stukje:

    Zuurstof voor twee
    Door een daling van je bloeddruk kan het zijn dat alles plots draait voor je ogen, vooral als je bruusk opstaat. Rust en frisse lucht kunnen wonderen doen. Je hebt trouwens meer zuurstof nodig omdat ook je baby zuurstof verbruikt. Bovendien groeit je baarmoeder nog steeds en duwt daarbij stelselmatig je ingewanden naar boven. Zo worden je longen wat samengeperst.


    Mijn bloeddruk was niet echt veel gedaald, maar de rest klopt wel. Ik ben ook veel sneller buiten adem.

    Komt vast wel weer goed, toch? ;)
     
  4. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Ik heb dat dus ook... ik kan niet te lang op nm benen staan, dan moet ik echt even liggen en bijkomen.... soms heb ik ook echt het gevoel dat ik emot flauwvallen....

    aar mijn bloeddruk is helemaal niet laag...dus daar kan het niet aan liggen, mischien wel die andere dingen... het kan misschien ook aan de tijd van zwanegrschap liggen, want ik ben ong net zo ver....als jullie ong.

    gr. sarah
     
  5. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    heeft misschien iets met je bloeddruk te maken?
    toch even laten controleren zou ik denken.

    groetjes talia
     
  6. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    hallo allemaal

    slikken jullie yzertabletten of iets anders,want duizeligheid kan ook door ijzer tekort komen.

    Ally
     
  7. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest en zij zegt dat het waarschijnlijk aan mijn evenwichtsorgaan ligt. Omdat ik duizelig wordt wanneer ik bewegingen met mijn hoofd maak ( geen abrupte ). Maar ook wanneer ik bed verander van positie.
     
  8. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    bij mij ligt het denk ik aan het feit dat ik niet genoeg eet.... kan nog steeds niet al te veel verdragen, en als ik dan druk in de weer ben..of ik sta gewoon lang...dan word ik duizelig....
     
  9. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama

    Hai

    Klopt je evenwichtsorgaan is ook supergoed doorbloed en daardoor kun je ook duizelig worden...ik heb het zelf ook, ook met omdraaien in bed ik moet dat heeel rustig doen maar vergeet het wel es :)
    De vk zei dat je er wel wat aan kunt doen, namelijk van VSM TRAVELIN nemen dat zijn reistabletjes en die helpen het evenwichtsorgaan weer op normale peil te houden.

    Maar overleg eerst wel ff met je eigen vk!!

    Kvind het trouwens wel een rotklacht..elke dag denk ik weer, zal het vandaag weer zo gaan??
    maar het zal wel overgaan.....hoop ik ;)


    Liefs Paula
     
  10. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Fijn om van iemand dezelfde klachten te vernemen. Vandaag gaat het voor het eerst wel goed, ook in bed omdraaien zonder duizeligheid.
    Als het weer voorkomt, zal ik het van die tabletjes eens opnemen met de huisarts.
     
  11. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Waren jullie al zwanger toen jullie last kregen van duizeligheid? Ik zit namelijk 2 dagen voor mijn NOD en ben steeds zo duizelig, zelfs zo erg dat ik zwart voor mijn ogen zie en er misselijk van wordt. Gisteravond heb ik een test gedaan en die was negatief.
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik was wel duizelig toen ik nog niet eens wist dat ik zwanger was.
    Maar voor mij was dat gevoel herkenbaar van mijn vorige zwangerschap, dus daaraan merkte ik direct dat het wel eens raak kon zijn.
    En dat was toen ook zo.

    Maar om nou te spreken van "echte " duizeligheid meer verschrikkelijk licht in het hoofd, wat met een minuutje of drie weer over was.

    Wie weet , succes Molly!!
     
  13. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik heb het ook niet de hele dag hoor, maar met vlagen. Wordt dan ook steeds een beetje misselijk. Ik wacht maar af. zondag of maandag doe ik nog een test (als ik nog niet ongesteld ben) en anders bel ik de dokter maandag, want dan is het misschien iets anders.
     
  14. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik ben ook regelamtig duizelig en nog niet lang zwanger zoals je aan mn banner kan zien.
    de huisarts stelde een lage bloeddruk vast en moet veel rusten en zodra ik dizzy word moet ik gaan liggen.
    tis erg vervelend maar denk dat de meeste zwangere hier wel last van hebben
     
  15. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Nou, dan hoop ik maar dat de oorzaak een zwangerschap is! Ik ga sterk zijn en een aantal dagen wachten voordat ik ga testen!
     
  16. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    ja heb ik inderdaad ook last van, tijdens het poetsen en als ik te snel opsta bijvoorbeeld. En net tilde mijn vriend mij de lucht in en deed ik mijn ogen dicht...FOUT!!! Meteen maar weer op de grond gaan staan, want dat was niet zo fijn!

    Moontje
     
  17. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Maar had je dat ook al voordat je wist dat je zwanger was Moontje? Ik heb het nu een paar dagen en ben er al bijna aan gewend! Maar woensdag- of donderdagavond getest en was negatief. Morgen is mijn NOD en heb verder nog niet echt last van iets. Oh, ik hoop zo dat ik te vroeg heb getest en dat ik ook zwanger blijk!
     
  18. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    Ik had het in mindere mate voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik had vooral veel buikpijn. En als ik dan een beetje duizelig werd, dacht ik dat het daar wel van zou zijn. Als ik ongesteld word, ben ik ook altijd duizelig en misselijk, dus ik dacht..Oh, daar komen ze dan! Maar niets! Het heeft nog een tijdje geduurd voor ik durfde te testen!

    Ik hoop ook van harte voor je dat je zwanger bent!

    Gewoon over een paar daagjes nog een testje doen!

    Succes!

    Moontje
     
  19. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik wil je niet je hoop afnemen of zo .
    Maar het is nu eenmaal beter om met beide benen op de grond te staan .
    Dan valt het straks alleen maar mee .

    Ik had vorige maand heel veel last van duizelingen en geloof me ik was niet zwanger :)

    Groetjes Joyce
     

Deel Deze Pagina