In het vliegtuig met baby van bijna 8 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yule, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoihoi,

Eind april gaan we voor familiebezoek naar de USA met het vliegtuig. Onze dochter is dan bijna 8 maanden. We hebben een basinet gereserveerd (zo'n hangwiegje in het vliegtuig) maar de kans is groot dat ze daar niet in mag omdat ze net langer is dan 70 cm. Ik zelf denk dat het nog wel kan maar als het cabinepersoneel streng is mag het niet meer.

Mijn vraag: wat kan ik dan het beste doen/meenemen zodat onze dochter wel lekker slaapt in het vliegtuig?
    Wie heeft hier ervaring mee? Wat is handig en wat niet? Andere tips mbt vliegen met een baby zijn ook van harte welkom!

Alvast bedankt!
    Yule

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een draagdoek? (www.draagdoek.nl) Ik heb Thirza daar in de kerk vaak in, en dan blijf ik zelf bewegingsvrijheid houden (ik kan zelfs naar de wc als ze in de draagdoek hangt :)). En omdat ze dan lekker tegen je aan hangt en het koppie iets weggestopt kan worden onder een stuk van de draagdoek, kan ze er hier tot nu toe lekker in slapen...
    En volgens mij kun je je gordel nog prima omhebben met je kindje in de draagdoek... die kan er namelijk zo onderdoor.

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Wij gaan ook voor fam-bezoek het vliegtuig in. Bij 9 maanden, naar Nederland, een vlucht van 8uur.
    Had me nog niet eens gerealiseerd dat dat bedje dan inderdaad niet meer kan... balen zeg. Hoewel, ze is niet lang... 7mnd, 64cm

Ik denk dat we maar een dagvlucht boeken, een nachtvlucht betekent denk ik een enorme verstoring van haar ritme.

Ik zit meer in over eten en drinken. Je mag zelf nl. geen drinken meenemen (vloeistof). Maar goed, we zullen wel zien wat ze tegen die tijd lust. Bv loopt vast ook nog prima dan....

Draagdoek lijkt me niet zo handig met een 8/9mnd baby en die krappe vliegtuigstoelen.

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Op schoot liggen? Is ook niet erg handig he?
    als je met je man/vriend bent, armleuning omhoog en dan op schoot van jou en hem?

Heel hard hopen dat het vliegtuig niet vol is! Dan kan je kleintje lekker op de stoelen liggen.

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @Rozemarijke
    Kindje moet in het vliegtuig bij opstijgen en landen ook in de gordels. Een speciale gordel die aan de gordel van pa/ma wordt vastgemaakt, dan zit ukje op schoot.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hou wel rekening met de mogelijkheid van erge turbulentie. Volwassenen kunnen al iets breken als ze zichzelf niet vast hebben gezet... In zo'n situatie lijkt me een draagdoek/zak wel veilig. Je kindje ligt vast bij jou en jij zit vast op de stoel.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Reserveer een stoel! Het is echt het geld waard op zo'n lange vlucht! Wij hebben ons zoontje (toen 3 maanden) laten slapen op de uitklaptafeltjes maar dat lukt nu niet meer (ruim 7 maanden) dus reserveren wij een stoel voor hem op een langer vlucht (bijvoorbeeld VS). Op korte vluchten houden we hem bij ons en dan vragen we een boel kussentjes zodat hij bij ons op schoot kan liggen slapen.

Als je een stoel hebt mag je zelf je maxicosi vaak meenemen. Dat is dan wel niet om in te slapen maar je kunt er wel lekker in zitten als baby zijnde

Babyvoeding is uitgezonderd van de richtlijnen. Dus je kunt gewoon alles mee nemen. Ook gekookt water doen ze vaak niet moeilijk over als het maar duidelijk is dat het voor je kind is.

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij vliegen in augustus (avond/nachtvlucht). Kind is dan 10 maanden. Een draagdoek is een leuk idee als het zou mogen. Bij de KLM mag het dus niet. Tenminste, niet bij het opstijgen en landen want dan moet het kind op schoot in de gordel. Tussendoor zou het dan eventueel wel kunnen.

Maar goed, tegen die tijd is zoonlief 10 maanden en hopelijk slaapt hij dan (net als nu) het liefst op schoot bij papa/mama.

En een stoel reserveren betekent dat je een kinderticket moet kopen. Wij zitten op het moment krap bij kas en dat is toch weer een duur ticket (naar Centraal Azie zo'n 700 euro voor een kind)

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Jeetje, ja een extra ticket vind ik ook nogal veel geld. We gaan een weekje naar de VS voor familiebezoek. Dus het is al een rib uit ons lijf 2 tickets voor een week...

Draagdoek heb ik idd gekocht. Alleen is ze daar nog niet aan gewend. We gaan de komende maand veel oefenen, maar ik betwijfel of ze daarin slaapt. Was vanaf het begin al een kind wat niet op schoot of in je armen in slaap viel.
    Dus ik hoop echt dat ze in dat mandje kan slapen... En anders leg ik haar maar voor ons op de grond op een berg kussentjes en dekens, want we zitten wel bij zo'n mandje (lees: extra beenruimte) want dat hebben we gereserveerd bij KLM.

Turbulentie denk ik dan maar even niet aan...

Iemand nog een idee of je makkelijk met stijgen en landen een flesje kan geven tegen de drukverschillen in het oor? Of andere tips daaromtrent?

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Raar dat een draagdoek niet mag en de gordel juist moet: draagdoek lijkt me voor zo'n kleintje veiliger dan de gordel... ik heb er eens naast gezeten en echt: een baby gaat echt botten breken als die gordel nodig is!

11. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij hadden een keertje 'mazzel' dat het vliegtuig niet helemaal volgeboekt was, waardoor Sem tussen ons in kon slapen. Maar ze slapen sowieso onrustiger omdat het allemaal zo anders is. Zorg dat je altijd een sapje of melk bij je hebt om te geven bij het stijgen en dalen. En misschien ook wat speelgoed ter afleiding als het toch niet lukt om te slapen.

12. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Wij hebben een deryan travelcot. Dit is een tentje speciaal voor baby's. Die kan je dan misschien voor je voeten zetten. Onze kerel slaapt daar heerlijk in.

Oja is ingeklapt een klein rond pakje diameter 40 cm ofzo. Als je hem openritst klapt ie vanzelf open.

Wij hadden hem i de aanbieding voor 25 euro.

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Dat klinkt idd wel leuk. Maar als er turbulentie is, dan moet je kind op schoot.

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Rozemarijke, een gordel is bij Europese Wet geregeld. Bovendien doe je een ouder kind al niet meer in een draagdoek en die gordels zijn universeel. Een kind moet vastgemaakt worden met een loop-belt. Of je dat nu leuk vind of niet.

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Maar wat doe je nou met slapen. Want de hele tijd op schoot in de gordels is zowiezo geen optie (ze zit nog niet eens).

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oja wie weet hoe dat zit met inchecken?
    We hebben zo'n basinet gereserveerd maar er wordt geadviseerd vroeg in te checken. Tegenwoordig kun je al per internet inchecken maar kun je dan ook zo'n basinet inchecken. Of moet dat aan de balie?

17. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij hebben het toen bij de balie gedaan. Maar toen we de tickets hadden gereserveerd bij het reisbureau, hadden ze het daar ook staan bij de tickets. Of het per internet kan, weet ik niet.

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Okee dan komt het wel goed want we hebben direct met KLM gebeld voor die basinet-dinges.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Yule, ik weet het niet. Als wij gaan is mijn kind 10 maanden en dan kan hij niet meer in zo'n basinet. Maar goed, met grote waarschijnlijkheid kan hij dan wel weer zitten.
    Toch maar op schoot slapen dan.

20. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben met onze kleine gevlogen toen ze 9.5 maand was en het ging prima. Ze zat gewoon bij me op schoot en heeft ook gewoon op schoot geslapen. Ze was al te groot voor een basinet dus zag er eerst wel tegenop, maar ging geweldig. We hadden heen gewoon een dagvlucht en terug een nacht, nou dat was helemaal super, in t vliegtuig was t natuurlijk vrij donker en ze sliep al toen we opstegen en ik moest haar wakker maken na t landen ;)

Over die gordels..bij t opstijgen en landen mocht ze juist níet in die gordels. Dat zeiden ze er ook bij toen we de gordel kregen. Ze lieten ons vrij om die gordels tijdens de vlucht te gebruiken, hoefde niet. Maar tijdens stijgen en landen mócht het niet, we kregen ze ook pas na t stijgen en moesten ze voor t dalen weer inleveren. Ik heb de gordel verder uberhaupt ook niet gebruikt, was niet nodig. Schijnbaar verschilt dat dus ook nog per airline, want op internet lees ik overal inderdaad dat het juist op die momenten wel moet. Vaag.

Deel Deze Pagina