In het vliegtuig met baby van bijna 8 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yule, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Sinds oktober 2008 is zo'n gordel verplicht.

2. karin24

karin24 Lid

23 mrt 2008
    37
    0
    0
    Hallo,

ik vlieg al 4 jaar voor de klm en weet dus wel een beetje hoe of wat.. zo'n gordel is inderdaad verplicht tijdens start en landen maar ook tijdens turbulentie als dat wordt omgeroepen. Ze maken die gordel vast aan je eigen gordel en doen em dan om je kindje. Dit geld voor alle kindjes van 0 tot 2. Kindjes vanaf 2 jaar krijgen een eigen stoel. Bij het inchecken (wat ik zelf met een baby gewoon bij de balie zou doen ipv internet omdat je dan meer dingen kunt vragen) kun je altijd aangeven dat als t vliegtuig niet vol is je graag een extra stoel zou willen. Daar kijken ze dan naar en als dat er is dan betaal je er niks voor. Gewoon proberen dus. Extra kussentjes en dekentjes zijn er wel maar als je kind niet meer in een basinet past dan wordt het toch echt op schoot slapen.
    De regels voor vloeistoffen gelden niet voor baby's, je mag gewoon drinken meenemen zolang t voor je kind is. Aan boord kunnen ze altijd je fles vullen of opwarmen. Tijdens start en landen kun je je kindje ergens op laten zuigen tegen oorpijn maar zelden hebben baby's last van drukverschil, anders gewoon een speen ofzo. Fijne vakantie allemaal!

3. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ah vandaar, wij vlogen in september 2008 :D

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    met wie vlogen jullie dan?

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @karin: bedankt voor je uitgebreide reactie!

6. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Hey, wij hebben gevlogen toen Mike 9 maanden was. Ging echt super goed. Hij was toen trouwens ong. 73 cm lang.
    Wij zaten in de comfort class en daar was geen bassinet meer beschikbaar. Wij mochten in economy zitten met bassinet of kregen een extra stoel in comfort class. Daar hebben wij voor gekozen. Ik gaf nog borstvoeding en heb Mike tijdens het stijgen en landen laten drinken. Hij heeft geen last gehad van zijn oortjes. Wij hadden wat nieuw speelgoed bij ons, stapelauto'tjes, boekjes enzo. Ook hadden wij een laptop bij ons met een paar tik-tak dvd'tjes voor de zekerheid, maar daar heeft hij in totaal denk ik 2 minuten naar gekeken. Op de terugweg hadden wij wel een bassinet. We vlogen 's-avonds terug en hij heeft bijna de hele nacht geslapen. Werd wakker toen wij gingen ontbijten. Hij moest tijdens het vliegen trouwens wel een tijd uit de bassinet vanwege turbulentie. Mike heeft toen bij mij op schoot geslapen met zijn gordeltje om. Hij werd hier volgens mij niet eens wakker van.

Ik had trouwens een draagdoek en buggy bij me. De draagdoek heb ik eigenlijk niet gebruikt omdat de buggy tot aan het vliegtuig mee mocht.

Verder hebben wij op Schiphol trouwens ook ff in de babycare lounge gezeten. Hebben wij het bedje gebruikt als box zodat Mike ff rustig kon spelen zonder zoveel indrukken om hem heen.

Onze ervaring is dat iedereen heel lief en behulpzaam was! Fijne vakantie :p

7. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Iceland Air, met een overstap in Reykjavik.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Ons meisje heeft gewoon op mijn schoot (gordel los!) gelegen. geen probleem

Deel Deze Pagina