Onze zoon is ter wereld gekomen met een keizertang. Eerst middels een vacuumpomp (de eerste deed het niet, tweede geprobeerd lukte ook niet:x) en toen uiteindelijk met de keizertang. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van moeders die ook zo'n bevalling hebben gehad en of zo'n bevalling 'gevolgen' voor de kindjes kan hebben (nu of latere leeftijd) Is er iets waar je speciaal op moet letten bij kinderen die zo zijn geboren? Alvast bedankt!
hoi! mijn zoontje is ook met vacuum geboren, na aantal pogingen en 2 verschillende pompen. hij had uiteindelijk wel zijn sleutelbeen gebroken en mijn dochtertje ook. ze zaten beide ook vast in mijn bekken. ik ben er mee naar een osteopaat gegaan omdat ik merkte dat ze er wel last van hadden. verder moet ik zeggen dat ze zich beiden goed ontwikkelen, ze zijn sneller dan gemiddeld dus hebben er niks aan over gehouden. gr kim
Mijn zoontje is geboren middels een keizersnee, nadat het met de vacuumpomp niet lukte. Hij heeft alleen nog steeds wat vocht op die plek zitten, tussen schedel en huidje. Hebben jullie kindjes dit ook nog? mijn zoontje is 29 augustus geboren. Op het bureau zeggen ze dat het lang kan duren voordat dit weg is. Groetjes, ellen
Mijn zoontje is ook met de vacuum geboren, snel en heftig. Na een slechte start zijn de effecten daarvan wel verdwenen. Volgens mij hoef je niet in het bijzonder ergens op te letten. Al kun je net zoals kimkivit wel eens een restverschijnsel zijn. Maar die zou een kindje zonder vacuumbevalling ook kunnen hebben. Mijn zoontje heeft nog wel een lichte voorkeurshouding gehad, toevallig aan de kant waar de pomp niet heeft gezeten. Maar genoeg kindjes die zo'n voorkeur ontwikkelen zonder vacuum. Ellen, dat verschilt heel erg. Bij mijn zoontje was na een paar dagen helemaal niks meer te zien. Maar zijn neefje had na 6 maanden nog een ring staan, geloof ook wel een paar maanden een lichte bult. Het haar liep ook net even wat anders, je zag de ring vorm erin. Nu hij wat meer echt haar krijgt, lijkt het langzaam te verdwijnen.
Wat is een keizertang? Ik ken wel een verlostang en keizersnede, maar keizertang? Ik neem maar veen aan dat je een verlostang bedoelt. In principe hebben kindjes die met de tang geboren zijn, niet meer last dan na een vacuum.
Dochtertje van mijn vriendin had ook een gebroken sleutelbeentje na de bevalling met vacuumpomp maar daar hoefden ze verder niets aan te doen.
Bedankt voor je reactie deepfreeze. Maakt mijn zorgen weer wat minder. Hij doet het verder ook gewoon goed, maar ja, bij het minst of geringste maak je je toch druk. Het blijft je mannetje en daarmee mag niets gebeuren.
Ons zoontje (nu bijna 10 maanden) is ook met een vacuümpomp geboren. Naar mijn weten heeft hij nergens last van gehad. Hij heeft geen 'toeter' op z'n hoofd gehad. De ring waar de v.pomp heeft gezeten zag je nog wel een paar dagen/weken? (geen idee eigenlijk meer) op z'n hoofd zitten. Hij slaapt goed. Altijd al gedaan. Heeft geen voorkeurshouding. Eerste week op linker- en rechterzij geslapen. Daarna op de rug, maar ook nog afwisselend op de linker- en de rechterzij. Daarna een poos alleen op z'n rug. Met 6 maanden ofzo ging hij uit zich zelf van rug op de linker of rechterzij liggen slapen. En nu draait ie gewoon lekker door naar buik en gaat dan heerlijk liggen slapen. 't Is een vrolijk ventje en volgens mij heeft de v.pomp geen negatieve invloed op ons zoontje gehad.
Mijn zoontje is met een vacuumpomp gehaald. Echt GROF geweld. Enorme toeter op zn hoofd en 3 weken later nog een rode kring. Wel goeie apgarscore. Tot op heden nog geen echte effecten kunnen merken maar toch heb ik zoiets van dat kan niet zonder gevolgen zijn... We zullen zien..
mijn hubbie is vroeger met een combi gehaald, de tang en vacuum hij zegt altijd dat ie een rare hersenpan heeft.. je ziet er nix van door zijn haar, maar als je er over voelt met je hand, lijkt het net als of ie een ruggegraat over zijn hoofd heeft lopen.. klinkt lekker, maar heeft nergens last van, hij denkt alleen dat het daar van komt
Onze zoon Sam is met de vacuümpomp gehaald. In eerste instantie gebruikte hij zijn linkerarmpje bijna niet. Nu zijn we gisteren voor controle naar de kinderarts geweest en is het mannetje helemaal goedgekeurd. Hij heeft inderdaad zijn sleutelbeentje gebroken (wat al vermoed werd), maar alles werkt prima en er lijken verder geen problemen te zijn. De rode kring op zijn hoofd was trouwens al heel snel weg, evenals zijn punthoofdje (eigenlijk al weg op de dag van de geboorte). Een voorkeurshouding, daarvoor werden we gewaarschuwd, maar tot op heden wijst niet erop dat hij daar last van heeft. Liefs, Josien