Dag, ik ben nog geen twintig weken zwanger, maar weet nu al op welke datum ik zal gaan bevallen dmv een geplande keizersnede (als er niets anders gebeurt natuurlijk!). Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo fijn. Hoe gingen jullie daarmee om?
Hoi, Ik lees even mee als er nog reacties komen. Ik ben nu 32 weken zwanger en krijg ook een geplande keizersnede. Weet alleen nog niet wanneer. Ik was er al een beetje op voorbereid omdat ik het al een tijdje weet maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik heb 3 weken terug te horen gekregen wanneer mijn geplande keizersnede is. Het zou in de middag zijn, maar nu werd ik net gebeld dat ik ivm mijn latexallergie als eerste moet die dag. dus om 8 uur. Dit vind ik minder fijn omdat ik dan al een nacht eerder opgenomen wordt.... Verder vind ik het lastig om mij niet voorbij te praten wat de datum betreft....
Ik heb een geplande ks staan voor 3 nov. Toen ik 30 weken was merkte ik al wel dat ons kindje een voorkeurshouding had, met hoofje bovenin, maar had nog wel vertrouwen dat ze zou draaien. Met 35 weken was die hoop eigenlijk vervlogen. Toen ging ik me oriënteren op stuitligging, en ja heb een aantal nachten wakker gelegen van 'oje het moet dan waarschijnlijk een ks worden' Inmiddels heb ik een aantal topics gelezen over het herstel, heb met de arts gepraat hoe lang ik in zkh moet blijven en andere vragen die ik erover had. Heb een draaipoging geprobeerd (mislukt) en nu heb ik er redelijk vrede in gevonden dat het nou eenmaal zo is. Ik vind het nog wel moeilijk, want ik zou bijv. heel graag direct na de geboorte ons kindje bij me hebben, maar met een ks moet het kindje eerst door de kinderarts onderzocht worden. En ja het herstel, ik wil eigenlijk niet langer dan 1 dag in het zkh blijven. Maar ik heb me bedacht, als je een 'normale' bevalling hebt, kunnen er ook complicaties gebeuren dat je ineens in het zkh moet blijven, en in dit geval, hoe vervelend ook, kan ik me er tenminste op voorbereiden, ik zal denk ik meer moeite hebben met me instellen op een normale bevalling en dat het dan bijv. ineens een spoedks ofzo wordt. Dus in feite zitten er ook ook voordelen aan, je kan je geestelijk voorbereiden dat je een tijdje uit de running bent, je kan alle spulletjes klaarzetten, je huis voorbereiden op dat je een tijdje niet zoveel zelf kan. Voor mij is dat voorbereiden eigenlijk wel heel fijn, want dan heb ik toch een beetje het gevoel dat ik wat rust erin kan krijgen. Maar ik kijk nu eigenlijk al uit naar de dag dat ik thuis mag zijn, dat het zkh-gebeuren achter de rug is... En ikzelf denk maar zo als ik er weer even de kriebels van krijg: ik doe het voor mijn kind, want de ks is de veiligste optie voor mijn kind om geboren te worden in stuitligging. En dát is het belangrijkste. Ik doe het niet voor mezelf, maar voor mijn kindje...
Ik ben nu 24 weken zwanger en denk dat deze ook een kz gaat worden omdat ik al door gestuurd word naar de man of vrouw die je de ruggen prik of narcose geeft. Wanneer dat weet ik natuurlijk nog niet maar ik kan je niet verder helpen nog zit er zelf nog mee in me maag ga me topic over kz maar niet lezen ook haha, dan krijgje onrust die ik je niet wil bezorgen. Mijn eerste is ook met een kz geboren ook omdat hij in een stuit lag, alleen kreeg ik het een dag van te voren te horen, maar heel veel sterkte en s6 voor de toekomst het is helaas niet anders Groetjes Patricia Uitgerekend 15 feb 2010
@Lynn; Het is het beste voor je kindje meis, .. Houd dat voorop in gedachten! Voor je het weet kun je genieten hoor! Met of zonder ks. Komt helemaal goed! Kijk maar lekker uit naar 3 November.. Toch heerlijk! Je ontmoet dan je kindje .. Een wonder! Succes!
Go, sommige meiden weten al wel vroeg dat ze een ks moeten... Zelf ben ik erg benieuwd. Vandaag naar het ziekenhuis.. Ze gaan bekijken of er een draaipoging mogelijk is, .. zoja, gaan ze het vandaag uitvoeren .. Anders word het ook voor mij een keizersnee vrees ik .. Jammer vind ik, maar dan is het niet anders .. Kindje gaat vooralles, dus dan ga ik me daar gewoon op voorbereiden!
@Manon: tnx meid! ja ik probeer dat ook in gedachten te houden, ik doe het voor mijn kindje, en dat is het belangrijkste! Succes vandaag in het zkh, hoop voor je dat het gaat lukken!! dat zou geweldig zijn (blijf ik straks alleen over in het stuitligclubje hahaha)
ik krijg ook een ks dit word mijn 3e mag vandaag naar de vk en die gaat een afspraak maken bij de gyn en als ik daar dan ben in het zkh bij de gyn dan krijg ik mijn datum voor de ks ben heel benieuwd heb namelijk wel een voorkeur voor een datus spannend maar eerst vandaag nog een extra echo ivm placenta marginalis (flapje placenta voor de uitgang) en mijn oudste dochter gaat nu voor het eerst haar kleine zusje of broertje zien via de echo
Ik wist bij de 2de ookal van te voren dat het weer een ks zou worden maar ik vond dat echt niet vervelend hoor. Dat je al een datum weet lijkt me ook niks uitmaken. Ik wist ookal ruim van te voren de datum maar mn zoon besloot 10 dagen eerder dat het zijn tijd was... Verder vond ik de 2 ks een eitje... het kan ook allemala reuze meevallen.
Hallo! Vandaag zk-bezoek gehad! Draaipoging is mislukt! Ik denk, nu voor 90% zeker dat ik voor een keizersnee ga, ipv stuitbevalling! In week 39 zal dit plaats vinden, a.s. maandag terug naar het ziekenhuis, ik hoop dan meer te weten! Wanneer plannen ze de datum? Wie weet dat? En in welke week vind jullie geplande ks plaats? Groetjes Manon
Jammer dat het niet gelukt is Manonn! Mijn ks staat gepland op 39+2 Vind ik zelf best laat, maar eerder had de gyn geen plek...dus hoop niet dat ik eerder weeën krijg, want spoed ks vind ik niet zo leuk.... Bij mij is de afspraak gelijk gemaakt toen de draaipoging mislukt was, dus 1,5 week geleden nu.
Ik weet nu ook al dat ik 4 of 5 februari door een keizersnede ga bevallen, maar mij brengt het eerlijk gezegd alleen maar rust! Blij dat ik weet waar ik aan toe ben!
Lynn; Wel fijn dat jij het onmiddelijk hoorde, bij de mislukking. Ik denk dat ik dat niet te horen heb gekregen omdat nog moest beslissen; Stuitbevalling of keizersnee. A.s. maandag hoor ik het! Troeltje; Jij weet het al wel vroeg zeg! Snap goed dat dat rust geeft. Je kunt nu naar die dagen toeleven.