Hoe lang mag een baby nu gemiddeld over een fles doen? Want je leest dan wel eens bijv. die speen is te langzaam of gaat juist te snel. Wat zijn dan de richttijden?
De richtlijn is dat een kindje ongeveer 15 tot 20 minuten over een fles zou moeten doen. Dit zodat ook de zuigbehoefte wordt bevredigd en een kindje dus voldaan is. Maar....als jij merkt dat jouw kindje ook met 10 minuten verzadigd en voldaan is, dan is dat ook prima.
Wat weer het risico is met te lang drinken is dat kindjes veel te moe worden van het proberen die fles leeg te krijgen en dan misschien niet de hele voeding drinken of dat ze dan huilerig worden omdat het niet zo lukt. Maar ook hier denk ik weer dat je naar jouw kindje moet kijken en wat jij prettig vindt. Ik zou liever niet een half uur bezig zijn met een flesje geven!
Hier is het inderdaad zo dat als het te lang duurt, hij te moe wordt om de fles helemaal leeg te drinken. Dus inderdaad, als jouw kindje het er wel goed op doet, lijkt me dat prima.
Die van mij klokt soms 200 cc in minder dan 2 minuten weg Gelukkig deed ie het vandaag weer een keer langzamer. Ik geloof dat het iig 10 minuten moet zijn.
hier ook een vlotte drinker hoor, binnen 10 minuten zeker! En dat gaat prima, dus ja, heb je weer die 'richtlijnen'.... elk kindje is anders!
Hier met een vol flesje (150cc+5schepjes) meestal ong 30 minuten. Maar dat is dus wel met af en toe wat rusten en deddelen ondertussen. Hebben altijd al rond de 30 minuten over de voedingen gedaan, zowel live aan de borst, gekolfd uit een flesje als kunstvoeding .
100cc als ik ze dr gang laat gaan vijf minuten. maar trek er af en toe de speen even uit dat ze kan bijkomen want anders is het een groot hoest, verslik en hik festijn daarna
@henkie: als ik het zo hoor, dan heb je een te grote speen voor jouw dochtertje. Dat lijkt me niet fijn drinken voor haar. Welke fles gebruik je? Wij gebruikten direct na de geboorte voor beide kids de dodiefles met de 1-2-3-speen en daar dronken ze heel rustig mee.
same here maar nooit ergens last van gehad wel alle spenen geprobeerd maar alles "deed" het hetzelfde....