In hoeverre geloven jullie in.....

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

In veel culturen wordt geloofd in vervloekingen, voodoo, hekserij, het boze oog, bijgeloof, geesten etc etc.

Ik vroeg me wel eens af wie daar in geloofd (op welke manier dan ook).

Dit topic is niet om een ander af te branden, laat elkaar dus in zijn waarde!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik geloof wel dat toeval niet bestaat en dat er meer is dan alleen het hier en nu, maar wat precies dat weet ik niet hoor.... Verdiep me er ook niet heel erg in.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik geloof wel dat er iets is, buiten onze wereld (aarde, ruimte).
    Voodoo, hekserij dat gaat me wel iets te ver en daar ben ik ook niet mee bezig.
    Het interesseert me wel, maar dan gewoon vanaf een afstandje:).
    Ik geloof wel in het paranormale, en ik denk ook echt dat er mensen zijn die daarin een gave hebben.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik geloof in al het bovenstaande, maar niet echt in het typische bijgeloof (spiegel breken, onder een ladder door lopen e.d.)

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik geloof wel in geesten.. Maar wil me er niet mee bezighouden vind het een beetje eng haha

6. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ja ik geloof zeker in geesten....heb er eentje nog niet zo lang geleden over de overloop zien lopen. Bang, heel erg bang ben ik er wel voor, maar ik schijn erg open te staan....

7. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof er wel in maar geloof tegelijk ook dat ik me er verre van moet houden en me er niet mee moet bemoeien.

8. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik geloof daar niet in. Ik heb in Afrika gewoond en vond al die rituelen en voodoo praktijken heel bizar maar ook wel interessant.

9. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik geloof erin dat alles gebeurt met een reden en in Karma, al het goeie of slechte wat je doet komt een ooit een keer terug.

10. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik geloof er helemaal niet in. Ik denk echt dat er niks meer is dan de aarde en de ruimte. En dat als je dood gaat, gewoon de lamp uit gaat en er niets meer is.

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Precies dit!

12. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde, dat je na de dood terug komt in een ander leven ( hoop ik ) in geesten en noem maar op. Mijn man is panisch voor de duivel en gelooft er dus heilig in en zal nooit iets bekijken van dat pictogram, ik geloof niet in de duivel, het slechte zit in de mens zelf.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik 'geloof' wel in geesten, demonen e.d. Maar niet in de zin van voodoo, hekserij of zo.
    Sinds ik écht een aantal dingen heb gezien met mijn nuchtere kop, kan ik het niet meer ontkennen.
    Maar ik zou nog wel eens graag op een zgn ghosthunt willen gaan. Lijkt me vet.
    In een hiernamaals geloof ik misschien ook wel. Maar niet als in de bijbel, koran of een ander boek.

14. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ja ik geloof daarin.
    Wij zijn echt niet de enigsten in dit universum.
    Wat je niet ziet, wil niet zeggen dat het er niet is.

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik geloof in wetenschap en ik geloof in toeval. Dat laatste is niet lullig of cynisch bedoeld. Mensen hechten veel te weinig waarde aan toeval en snappen kansen en statistieken gewoon onvoldoende en schrijven daarom veel te veel toe aan het "bovennatuurlijke". Maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening :).

Of wij wel of niet de enigste in het universum zijn is naar mijn mening een wetenschappelijke vraag. Statistisch gezien is de kans gewoon ontzettend groot dat er nog ergens andere organismen leven. Maar de kans dat we daadwerkelijk met deze organismen te maken krijgen is dan weer heel klein.

Voodoo in de zin van bovennatuurlijke effecten geloof ik (dus) niet in. Maar biofeed-back en de kracht van je eigen geest op je lichaam, daar is redelijk veel wetenschappelijk bewijs voor. Ik geloof wel degelijk dat als jij in voodoo geloofd, dat het dan effect op jouw lichaam kan hebben. Hetzelfde met andere vormen van geloof in bovennatuurlijke fenomenen. Ons brein is krachtiger dan we denken.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee, geloof ik allemaal niet in.

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier moest ik wel even om lachen :)
    Ik denk ook dat het gewoon klaar is na de dood, vind ik eigenlijk wel prettig ook. Dingen moeten ook een einde hebben.

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik geloof zeker wel dat er meer is dan wij denken.
    In toeval geloof ik niet. Alles gebeurt met een reden, daar ben ik van overtuigd. Ik denk dat voor ons allen een leven soort van uitgestippeld is. Ik geloof wel in geesten maar wil er niets mee te maken hebben, ik kijk ook geen filmds ed want ben er als de dood voor.
    Hekserij en voodoo daar geloof ik dan weer niet in.

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik weet het niet zo goed, maar sluit niets uit.. Vind het wel een eng idee dus hou me er zo weinig mogelijk mee bezig.. :)

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik geloof wel dat alles voorbestemd is om te gebeuren en dat je daar zelf weinig invloed op kunt uitoefenen.
    Ik heb dat ook weleens met hele lullige ongelukken.Iemand valt met de fiets en komt net met zijn kop ongelukkig neer en breekt zijn nek en is op slag dood.Volgens mij is het dan toch echt gewoon je tijd op de één of andere manier.
    In leven na de dood geloof ik niet en ik hoop dat dat er ook niet is.Lijkt me knap vermoeiend.Ben je dood en heb je nog geen rust pfff vermoeiende gedachte moet ik zeggen.

Deel Deze Pagina