Ik geloof niet in dat soort dingen mensen willen er vaak in geloven omdat ze de dood willen ontkennen.. ik geloof dat wij na onze dood niets meer zijn dan een vage herinnering bij andere mensen.
Ik geloof niet in 'de duivel'. Ik geloof wel in kwade en goede krachten. Ik geloof ook in een hemel/plek na de dood. Ik geloof ook in Karma .. maar dan meer 'je oogst wat je zaait' idee. Ik geloof wel in God (goede kracht/bron). Ik ben Christen. Maar vul het zelf in. Ik ga niet naar de kerk. Verder geloof ik niet in zwarte katten, paraplu's binnenhuis etc etc.
Ik geloof daar helemaal niet in. Maar... Ik "geloof" wel in Infinity - Wikipedia, the free encyclopedia Horizon: Infinity (BBC) - YouTube Docu is echt heel interessant.
In een uitgestippeld leven of alles gebeurt met een reden kan ik al helemaal niet geloven. Wie verzint dan wat met wie gebeurt? Bovendien hoe pas je dat toe op oorlogsgebieden en 3e wereldlanden?
Ik geloof in geesten en geloof ook dat zij gewoon hier bij ons zijn. In een andere dementie en niet zichtbaar voor ons. Geesten/zielen van mensen moeten na mijn idee leren hier in onze dementie. Hebben ze voldoende geleerd blijven ze geest, moeten ze nog leren krijgen ze een nieuw leven en dus reïncarnatie. Ik geloof ook in kwade geesten en een vloek of voodoo. Ook geloof ik in buitenaards leven. Gewoon omdat ik me niet kan voorstellen dat wij de enige planeet met leven zijn in deze ruimte. Geloof ook heilig dat wij kennis hebben gemaakt met mensen/wezens die van een andere planeet af komen en dat onze voorouders deze al ooit hebben leren kennen. Denk aan de mooie tempels, piramides, granieten beelden etc die nooit met blote hand zijn gemaakt en met de zwaarte kracht die wij kennen. Ook zijn er veel tekeningen gevonden en dergelijke van iets wat lijkt op wat wij als buiten aards zien . De maya's konden onze ruimte uittekenen zonder ooit een sterrenkijker in handen gehad te hebben. Klopt met de millimeter. Moet toch ergens deze info fan vandaan hebben Zou nu wel gek verklaard worden da is dan maar zo
Hihi ik vind jou inderdaad een beetje gek (bedoeld op een aardige manier) Maar goed, ik heb archeologie gestudeerd/bedreven, dus kijk ik er iets anders tegenaan. Ik geloof in wetenschap, maar ontken niet dat er dingen zijn die de wetenschap (nog) niet kan verklaren.
Ik snap ook niet dat als je geest of energie of wat dan ook verder gaat als je lichaam het niet meer doet, dat dan niet is als je onder narcose gaat.
Onder narcose kan dat ook gebeuren. Toen mijn moeder van mij is bevallen, is ze direct na de bevalling geopereerd, dus onder volledige narcose. De artsen kregen haar na de operatie er niet meer uit, toen is mijn vader erbij geroepen en die is heel hard gaan schreeuwen en porren en ze hebben water over haar heen gegooid, toen werd ze op een gegeven ogenblik weer wakker. Zij zegt dat ze een klok voor zich zag, die iets voor twaalf uur stond. Ze "wist" dat als de klok 12 uur zou slaan ze nooit meer wakker zou worden. De klok begon te slaan en vlak voor de 12e slag werd ze wakker. Later heeft ze met weer een andere operatie hetzelfde gehad (min of meer) ze zag haar overleden zwager staan naast haar bed, hij zei tegen haar dat ze met hem mee moest gaan. Nee, antwoordde ze, dat kan niet want ik heb B (ik dus) nog veel te klein, je moet wachten tot ze ouder is. Hij verdween achter het gordijn. Mijn moeder heeft toen ze wakker werd de gordijnen dicht gelaten, zo bang was ze dat mijn oom daar zou staan. Je snapt: mijn moeder durft nu niet meer onder volledige narcose.
Tja, ik ben 15 keer onder volledige narcose geweest (en nu hoeft het nooit meer als er nu niks raars meer gebeurd dan) en nooit iets gezien. Terwijl best veel vrienden en familie leden overleden zijn. Ik geloof er dus ook echt niet in. Water over iemand heen gooien die nog onder narcose is lijkt mij ook vrij zinloos. Waarschijnlijk werd ze dan toch al wakker.
Tja, ik was er niet bij, mijn vader zegt dat een heel team artsen haar niet meer wakker kregen, hij werd erbij geroepen, in de hoop haar wakker te krijgen, aangezien ze verwachtten dat ze nooit meer wakker zou worden.....En gezien wat zij "gedroomd heeft"(of wat het dan ook was) lijkt het me niet dat zij "dan toch al wakker werd".....
Nou, ze wilde ook niet, maar ze had weinig andere keuze. De operatie die ze weer jaren later heeft gekregen moest eigenlijk onder algehele narcose, maar vanwege haar voorgeschiedenis (het niet meer wakker krijgen staat tenslotte in haar dossier) plus haar angst en het feit dat het wel kon onder plaatselijke verdoving is dat op die manier gedaan.
Ik vind het juist een vreselijk eng idee dat je hele aanwezigheid gewoon weg is. Je lichaam stopt. Ja. Maar je ziel, je gedachtengang...hoe kan dat nou verdwijnen? Ik vind het allemaal te bijzonder(hoe wij in elkaar steken e.d) om te kunnen/willen geloven dat bij het stoppen van je hart, de rest ook maar verwijnt.
Ik heb in het verleden wel dingen gevoeld/geroken. En ik ben totaal niet zweverig ofzo...maar toen ik die man over de overloop zag lopen, ik was echt klaarwakker, niet onder invloed van iets, tja dan kun je niet anders dan er niet meer in geloven heb het met eigen ogen gezien....voor ik het goed besefte was hij alweer weg, ik kan het bijna niet omschrijven op het moment zelf was ik niet bang, maar toen hij verdween heb ik gegild en zat ik te trillen..ik moet me er niet zo mee bezig houden, is niet goed voor me, maar ik blijf het wel interessant vinden.