Ik wil graag een cake versieren met fondant, hoe zorg je ervoor dat die goed blijft plakken op de cake? (Heb echt voor het eerst zo'n pakje gekocht , ben nog super groen)
je smeert eerst een laagje botercreme over de cake. slenaken of een kant en klare mix. op internet en youtube zijn genoeg voorbeelden. succes
Met botercreme of aangevette slagroom. Ik gebruik zelf altijd botercreme. (100 gram ongezouten roomboter + 100 gram poedersuiker of een veelvoud ervan en wat vanille aroma of hazelnootpasta of cacao erdoor voor een lekker smaakje. Daar smeer je je cake mee in en dan fondant erover. Wil je gewoon alleen figuurtjes op je cake plakken kun je ook glazuur nemen of (witte) chocopasta. Of poedersuiker met een klein beetje water mengen.
je kunt het op verschillende manieren doen...bij cake en cupcakes gebruik ik altijd witte chocopasta. Een grote taart of cake smeer ik eerst af met botercreme.
bij cupcakes gebruiken wij enkel water om de fondant op de cakejes te doen. Beetje water aan de onderkant en opplakken maar.
Heb ik daar toch ineens een superleuk idee voor de vakantie. Cake, laagjes, jam ertussen, botercreme en er ligt nog lichtroze fondant in de kast. Ik voorzie een klein taartje in de vakantie.
Ik heb toevallig gisteren nog met fondant gewerkt en dat vastgeplakt door met poedersuiker en een beetje water glazuur te maken.
Het nadeel van alles wat vochtig is (glazuur, slagroom) is dat je fondant er van kan smelten. Ik gebruik altijd botercreme. Al dan niet met witte pasta gemeng. gewone cupcakes besmeer ik met witte choco
Thanx ladies! Goeie tips allemaal. Heb botercreme gebruikt en geslaagd! We hebben lekker kunnen smikkelen.