In hoeverre houden jullie al rekening met een zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chantal84, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Hmmmm, hou er rekening mee na mijn eisprong.....Dan probeer ik toch op te letten dat ik op een feestje niet meer dan 2 glazen wijn neem. Voor mijn ei let ik nergens op. Slik wel foliumzuur en ik rook niet (ook nooit gedaan). Verder lust ik geen rauw vlees, dus daar kan ik makkelijk van afblijven.....

2. Maia

Maia Niet meer actief

Ik hou er op zich geen rekening mee, maar ach, alcohol drink ik bijna nooit en van echt rood vlees hou ik niet dus.... niemand die er dus raar van opkijkt als ik gewoon om een sapje o.id.. vraag :)

3. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik hield er geen rekening mee want het had best nog wel maaaanden kunnen duren.. dan gaat het zo je leven op de kop zetten he.. ik rookte dan ook gewoon.. af en toe een drankje.. gewoon alles eten... alleen een peneciline kuur van de tandarts die heb ik laten liggen.. dat beinvloed de cyclus duur heel erg...
    voor de rest heb ik dus niets gelaten..

nu natuurlijk wel.. niet meer roken.. gezond eten.. en geen drankje meer.. :p
    ja een sapje.. aah ook erg lekker :p
    succes met zwanger worden meiden...

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Na de eisprong hou ik er ook rekening mee. Dan eet ik geen rauw vlees meer en neem ook geen ibuprofen meer bijv.

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb wel de tandarts en huisarts ingelicht over onze kinderwens.
    Dan kunnen zij er al rekening mee houden, met wat ze je voorschrijven enzo.
    Als ze foto's gaan maken, laten ze je een schort aan doen.
    En de huisarts laat dan ook weten welke medicijnen je wel en niet mag gebruiken in geval van zwangerschap, als je normaal gesproken aan de medicijnen zou zitten.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik let wel op na mijn eisprong maar voor mijn eisprong niet. Niet dat ik daarvoor alles doe wat slecht is hoor haha maar dan pak ik bijvoorbeeld wel een keer een glaasje wijn.

7. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Ik houd er wel rekening mee, net als de meeste hier. Maar niet tot in het extreme. DUs als ik eens zin heb in een glaasje wijn (5x in het jaar) dan neem ik dat wel, en ik eet ook alles wat ik wil (maar eet sowieso weinig vlees). Wat betreft medicijnen ben ik wel heeeel voorzichtig in de periode tussen eisprong en ongi...

8. Loe

Loe Niet meer actief

Ik hoop op een berichtje van degenen die weten hoe zwanger zijn kan voelen. Ik voel me namelijk errug moe: dwz van het ene moment extreem kwiek tot later echt doodmoe. Ik heb een vage buikpijn onderin mijn buik, soms ook bovenin. Het doet geen echt pijn hoor, veel minder dan ongesteldheidskrampen, maar het zeurt een beetje. Heb een ovutestje gedaan hihi, kon het niet laten. Zit pas vijf dagen na mijn eisprong, maar ja. Ik kreeg er een licht lijntje op (babyboomshop), dat was alles.

Ik hoef alleen niet vaker te plassen ofzo. Tis puur wat zuuuuchttttt, zo voel ik me.......beetje zwaar. Mijn borsten doen ook pijn, maar die doen altijd pijn vanaf het moment dat mijn eisprong geweest is.

En, ik weet er weinig van af, maar ik heb mijn baarmoedermond net gevoeld, maar die ligt volgens mij vrij laag en is redelijk hard. tis wel een beetje scheef geloof ik.

Zou dit zwanger kunnen betekenen of is er voor een innesteling nog helemaal niks over te zeggen? Omdat ik pas vijf dagen na mijn eisprong zit.

wie weet iets?

9. Loe

Loe Niet meer actief

getsie heb geen nieuw onderwerp aangemaakt. Kan iemand dat doen? sorry, zit in het verkeerde topic. Zal hem wel even kopieren!

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    dan post ik mn berichtje ook in je nieuwe map 8)

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hey meis,

na een miskraam en een jaar klussen was ik ervan overtuigt dat het deze keer ook niet raak zou zijn (inmiddels alweer 1 jaar geleden) op de 19e heb ik nog heerlijk een fles bayleys leeggedronken en toastjes met filet american en osseworst op de 21e had ik een positieve test in handen :oops:

ik heb er eerlijk gezegd al die andere maanden wel rekening mee gehouden :oops:

succes meissie hoop dat je snel een posi test hebt

12. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Wij brachten gister onze pleegkinderen naar school, daar hing een briefje op de deur dat de roodvonk (of rode hond, ik weet het opeens niet meer zeker...) heerst. Mijn man maakte zich ook al zorgen of ik nu nog wel naar binnen mocht :)

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik slik foliumzuur en als ik nu een pijstiller pak (vrij veel last van hoofdpijn) pak ik paracetamol ipv ibrupofen.Roken en drinken doe ik niet dus daar hoef ik niks aan te verranderen en rood vlees enzo houd ik pas rekening mee als ik een positieve test in handen heb.

14. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    ik heb de afgelopen dagen hevige buikpijn gehad en ik weet dat tijdens een zwangerschap een paracetamol geen kwaad kan. Bij de receptie op mn werk hadden ze alleen ibrufen en dat wilde ik dus niet. Mijn collega grabbelde in haar tas en kwam met paracetamol. Op de verpakking zag ik helaas coffeine staan...en ik wist niet of dat evt kwaad zou kunnen. Ik ben naar de wc gelopen (onder het mom van ff innemen met water) en heb het toch door het toilet gespoeld. Ik kon het niet over mn hart verkrijgen dat de coffeine kwaad zou kunnen. Ik had liever buikpijn dan dat dat de evt vrucht zou beschadigen. En ik zit pas 10 dagen voor NOD, dus tjah, daar hou ik dus wel rekening mee.

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik houd er wel rekening mee. Ik drink niet, eet geen dingen die je niet mag eten als je zwanger bent en medicijngebruik beperk ik tot paracetamol en af en toe Ventolin omdat ik die gewoon nodig heb. Die kan gelukkig geen kwaad tijdens de zwangerschap. Je kunt dat voor alle medicijnen navragen bij de apotheek, dan weet je tenminste zeker dat het geen kwaad kan.

Groetjes,
    Nikki F

16. Pompoentje

20 nov 2008
    83
    0
    0
    o ja sorry ik bedoelde ook een paracetamol :rolleyes:

17. Niet meer actief

Ik rook niet, drink geen alcohol meer en al helemaal niet tijdens de wachtweken, drink ook geen koffie meer. In die zin houd ik er al aardig rekening mee. Als ik niet zwanger blijk te zijn drink ik met oud en nieuw wel lekker een borreltje mee, maar daar blijft het dan weer voor een hele tijd bij! Oh ja, ik slik foliumzuur en zorg dat ik voldoende vitapitamientjes binnenkrijg! :D

18. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Tijdens de wachtdagen geen dingen die kwaad kunnen beter voorkomen dan genezen is een oud gezegde . Ik vind het heel goed dat je er rekening mee houd.

19. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    Ik probeer er aan te denken geen alcohol te drinken. Niet alleen omdat ik zwanger zou kunnen zijn, maar ook omdat dat slechte invloed heeft op het zwanger worden. Dat geldt tevens voor de man. Zijn zaadkwaliteit kan er slechter van worden. Reden genoeg dus..
    Verder moet ik erop letten bij mijn werk. Ik werk in de apotheek en maak geregeld kuurtjes aan voor mensen, daarbij komen altijd wat stoffen vrij.

En ik let zelfs op kleding die ik koop, jullie dan? Bewust geen broek die strak zit, waar ik bv over een maand niet meer in zou kunnen. En bewust een vest/truitje waar een dikke buik in past.(gelukkig is dat in de mode!)

20. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik deed het wel altijd hoor, maar nu niet meer, dalijk duurt het nog een jaar en dan heb ik er dus een jaar rekening meegehouden, ik drink trouwens geen alcohol hoor, maar dat is ook het enigste.

Oja en ik slik wel foliumzuur, maar voor de rest houd ik er dus geen rekening meer mee

Deel Deze Pagina