Hier exact hetzelfde! De eerste maanden dat we bezig waren, dronk ik helemaal geen alcohol meer en lette ik op wat ik at. Nu ben ik er losser in geworden. Was vrijdag jarig, heb toen een wijntje gedronken en gisteren was mijn verjaardagsfeestje, ook gewoon een wijntje gedronken. Ik kan mezelf wel van alles blijven ontzeggen, maar straks zijn we nog een paar jaar bezig. Nee hoor, vanaf nu ga ik gewoon weer genieten en probeer ik me niet zo te focussen op "wat als ik nu zwanger ben?". Ik wil er niet meer zo bewust mee bezig zijn. Uiteraard stop ik wel met de alcohol en let ik op wat ik eet als ik die positieve test in handen heb.
Mijn hu zei ook dat er in de eerste 2 weken geen of weinig bloedband is! ivm een kuurtje die ik toen kreeg!
Ik ben sowieso niet zo'n drinker en nu helemaal niet meer. Ook geen behoefte aan. Ook slik ik wel vitaminen met foliumzuur. Ik drink wel koffie, gewoon niet zo veel. Verder probeer ik onder het mom straks ben ik zwanger zo gezond mogelijk te eten, haha, alleen dat lukt niet altijd even goed
Hier ook, week voor mijn NOD eet ik geen rauwvlees of drink ik geen wijntje, maar zodra ik toch ongesteld word, dan gaat een toastje filet american er bij mij wel in, samen met een wijntje
Hier een berichtje van iemand die heeeeel lang heeft moeten wachten. Dacht in het begin ook, ik doe zo gezond mogelijk, uiteindelijk heeft het bij ons drie en half jaar geduurd (vier jaar nadat ik met de pil gestopt ben!). Als je je al die tijd moet onthouden, heb je geen leven meer (althans zo denk ik er over.... ). Ook zie ik dat veel meiden wel drinken etc voor de eisprong en daarna niet, omdat dat geen kwaad zou kunnen. Omdat wij er zo lang over hebben gedaan, ging ik me zorgen maken om de kwaliteit van mijn eitjes en had het idee dat veel alcohol etc etc ook daar invloed op kon hebben..... kortom, je kunt je overal zorgen om maken, maar een blije moeder is het beste voor een kindje en aangezien je lichaam er zelf voor zorgt dat er de eerste twee weken geen bloedband is (het eitje is wel bevrucht, maar nog niet ingenesteld... gebeurt vaak pas 10-11 dagen na de eisprong) hoef je je geen zorgen te maken. Gewoon lekker leven dus (met mate is natuurlijk voor elk mens beter)! Nou is toch nog een heel verhaal geworden, hoop dat je er iets mee kan en veel succes met zwanger worden! groetjes, Danielle
Ik heb mezelf niets ontzegd. Vóór en na mijn NOD dronk en at ik alles, na mijn positieve test ben ik (beide) keren gestopt met alles te eten en te drinken....
ik heb gelezen dat als je zwanger wilt worden, je dan het beste kan doen alsof je al zwanger bent, dus geen alchol drinken en van die kazen en al dat soort dingetjes. dit probeer ik dan ook maar netjes te doen... maarja met de feestdagen voor de deur...en dan geen wijntje mee drinken...dan word ik toch wel raar aangekeken denk ik... maar we zullen zien
Ik drink zoiezo al geen alcohol, maar verder let ik eigenlijk nergens op, wel als ik in me laatste week zit met wat ik eet en niet 2 kratten tegelijk optillen (ik werk in de horeca) of een vol biervat verschuiven. Wel heb ik zondag kleren gehad van mijn ventje en hij zei: het is te hopen dat je het van de zomer nog aan kan, of nee ik bedoel juist niet meer aan kan haha.
Wij zijn al 19 rondes bezig. En in het begin dronk en at ik al die slechte dingen niet. Nu inmiddels wal wel weer. Zodra ik een positieve test heb is het gebeurt. Maar tot die tijd mag ik mezelf ook wel verwennen. En natuurlijk met mate!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar nog niet echt rekening mee heb gehouden . Ik eet gewoon rauw vlees en drink af en toe een wijntje en heb nooit rekening gehouden met of dat voor of na NOD was... Wel ben ik gelijk gestopt met roken toen ik stopte met de pil en zal ook zeker met bovenstaande stoppen mocht het zover zijn.
Ik houd er ook geen rekening mee nog. Leef over het algemeen best gezond, dus echt op specifieke dingen letten ga ik doen vanaf dat ik een positieve test in handen heb Heb me nu net opgegeven voor een klimweekend in het buitenland in Maart. Mocht ik dan zwanger zijn kan ik natuurlijk niet gaan, maar dan ben ik zo blij dat ik zwanger ben, dat dat geld me gestolen kan worden . Als ik me nu niet opgeef omdat ik zwanger wil worden en tegen die tijd niet zwanger ben zit ik zonder baby en zonder klimweekend thuis.. daar heb ik geen zin in.. dus ik doe gewoon m'n dingen alsof ik niet zwanger ben, en alsof dat ook nog wel even duurt
Ik houd er ook wel een beetje rekening mee als ik ongesteld ben neem ik een drankje en daarna niet meer. panadol neem ik wel gewoon in heb geregeld last van hoofdpijn. Ik wil ook wat gezonder gaan eten niet teveel snoepen etc.. een zwangere moeder die ik ken die heeft nu zwangerschapssuiker en dan mag je echt bijna niks. Ik vind het met oud en nieuw wel jammer dat ik geen alcohol mag misschien neem ik een glaasje. De mensen om mij heen weten van niks dat we bezig zijn met zwANGER worden dus dat staat zo raar als ik opeens niet zou drinken. Na ja we zien het wel en anders kan ik altijd nog een smoesje bedenken... Jullie nog suggesties voor een alcoholvrije oud en nieuw?