Hi Dames, Na aanleiding van het ananas topic, het wonderolie topic: helpt t om de bevalling op te wekken? Volgende week wordt ik ingeleid (mijn beeb moet nog even blijven zitten een weekje ivm erg schommelende waardes zw diabetes en telkens verhoging insuline, moet er wel voor 39 weken uit), dus voor mij gaat t niet op, maar ik lees op internet allemaal verschillende verhalen over wonderolie.. Wat denken jullie? * Is het schadelijk voor de baby? * Werkt t? * wie heeft t geprobeerd?
Ik lees mee! Mijn schoonmoeder zei dat het bij haar geholpen heeft, maar ik las op t internet dat het ook gevaarlijk kan zijn voor de baby dus ik durf het niet te gebruiken...
Ik hoorde van mijn schoonzusje dat het bij haar hielp toen ze over tijd was. Ik zelf weet niet of t helpt aan de ene kant uitproberen maar lijkt mij vies spul
Heb ergens gelezen dat de baby dan ook in het vruchtwater kan poepen, dat risico wil ik liever niet lopen. Dan moet je 24 uur in t ziekenhuis blijven, en best gevaarlijk alst in de longen komt. Dus nee, dan liever paar dagen extra lopen. Trouwens, leeglopen doe ik hier al weken... Dat is niets nieuws meer. Af en toe krampen en dan denk ik, o, zou het, onee, het zijn mijn darmen... en hup weer naar de wc...
Ik heb begrepen dat het zou kunnen werken omdat je darmen er flink van over de z**k gaan en dat kan je baarmoeder triggeren. Maar zeg eerlijk, wil jij bevallen als je enorm aan de schijterij bent??
Wat wonderolie doet is je darmen aan het werk zetten. Dit kan je baarmoeder aan het werk zetten door samen te trekken en weeën te maken. De kans bestaat dat de kleine gaat poepen in het vruchtwater en dan moet je sowieso bevallen onder toezicht van een gyn. Is een medische reden dus ik zou het afraden. Je kindje komt vanzelf als hij of zij er klaar voor is.
Ja ik lees namelijk 2 verschillende dingen op het net. Er zijn vrouwen die het wordt aangeraden door een verloskundige of gyn. En je leest dat het door de gyn en verlos afgeraden wordt omdat de baby in het vruchtwater kan gaan poepen. Vroeg me dus af, wat is waarheid? Ik gebruik heel mijn zwangerschap al laxeermiddelen, komen die dan niet bij de baby? (forlax en lactulosi) Daar maak ik me nu zorgen over. Als de baby in het vruchtwater poept en de vliezen zijn nog niet gebroken is dat dan ook al gevaarlijk (even gezien mijn laxeermiddelengebruik deze zw)? Of wordt het pas gevaarlijk als de vliezen gebroken zijn? Wonderolie is ook gewoon een laxeermiddel. Vroeg me dus af wat de verschillen zijn.
Grappig! Mijn oma had het daar van de week nog over. Vroeger gebruikte ze het maar of t echt hielp weet ik niet...
Ik kreeg het van mijn verloskundige toen ik 41.3 dagen zwanger was, overigens na diverse strippogingen die niet aansloegen. Vond het eigenlijk best raar dat ze me dat gaf omdat ik ook minder positieve verhalen had gelezen. Toen ik haar dat zei vertelde ze me dat dat echt allemaal onzin is. Omdat mijn vk als zeer kundig bekend staat, wat ik ook wel zo heb ervaren, geloofde ik haar en slikte de vieze wonderolie gemengd met jus. Gevolg: giga giga buikkrampen, helemaal beroerd voelen terwijl je jezelf al k.t voelt die laatste dagen. Ik had vreselijk diarree en moest overgeven van de pijn. Kortom, een en al ellende. Mijn bevalling begon twee dagen later en ik denk niet dat de olie daar iets mee te maken had. Ik kreeg echter wel een flinke weeenstorm die nauwelijks uit te houden was en mijn kind had idd in het vruchtwater gepoept. Volgens de vk van een vriendin van mij kon dit best met elkaar te maken hebben. Volgens mijn vk niet. Dat kindjes in het vruchtwater poepen als je wonderolie hebt geslikt staat misschien niet helemaal in verband met elkaar. Immers, wonderolie gebruik je vaak pas als je overtijd bent en de kans dat je kind in het vruchtwater heeft gepoept is bij overtijd lopen sowieso groter. Toevallig vroeg ik laatst aan mijn vk hoe dat zit als een kindje in het vruchtwater heeft gepoept maar vliezen niet gebroken zijn. Dit kan idd geen kwaad, het brengt pas risico's met zich mee als je vliezen zijn gebroken. Enfin, om een lang verhaal kort te maken, ik vind wonderolie een ontzettende afrader. Heb ook maar in mijn geboorteplan gezet dat ik dat zeker nooit meer ga gebruiken. Homeopathische pilletjes om de baarmoedermond te verstrijken en strippen a la, maar dit nooit meer.
Gatver als ik er aan terug denk moet ik bijna weer kotsen.. Heb het niet op om de bevalling op te wekken maar moest het ooit drinken voor een darm onderzoek. Gruwelijk smerig! Samen met klean prep (ook om de darmen te legen) het allervieste wat ik ooit op heb!! Ik kan er echt nu nog van gruwelen.. Geen ervaring dus met bevllen maar zou het je al niet asnraden vanwege de smaak
Er zit bijna geen smaak aan maar oh zo smerig!! alsof je massageolie doorslikt :s anyhow, ik heb er gigagantisch diarree en pijn van gekregen.. Hele nacht op de wc gezeten en nu zelfs pijn in mijn banden en rug ervan... weeen zal het wel niet opgewekt hebben want dan zouden die er denk nu toch wel zijn (gisterenavond ingenomen) maar ik zeg ook nooit meer
Brr..klinkt niet fijn allemaal. Toch blijf ik het vreemd vinden die verschillende meningen van de mensen die het toch moeten weten. Ik zou het niet durven ivm poepen in het vruchtwater. Maar kan dan gewone laxeermiddel niet hetzelfde veroorzaken? Daar ben ik dus bang voor? En als de kleine in het vruchtwater gepoept heeft, dan is het pas gevaarlijk als de vliezen breken. Hoe gaan ze daar dan mee om? Moet de bevalling dan sneller? Of direct na bevalling iets gebeuren? Mijn inleiding zal eind volgende week zijn, tegen de 39 weken aan. Gewoon met doorprikken van de vliezen. Ik heb al 3 cm ontsluiting en bmm is voor ruim de helft verstrken. Maar wat als ze dan zien dat er poep inzit? Gaat de bevalling dan anders? * durft nu haar eigen laxeermiddel niet meer in te nemen *
Niet doen! Ik ben maandag uitgerekend, ik heb met 38 weken zwangerschap ook wonderolie genomen, in en hoop dat ik zou bevallen maar wát ik ervan kreeg was ontzettende buikpijn en nachten op de wc dat je lichaam helemaal verkrampt en er niks uitkomt en nog een aambei aan over gehouden ook! Sorry haha. Heb echt uren huilend op de wc gezeten. Dus zeker niet aan te raden het helpt tóch niet met of zonder olie de baby komt wanneer die er klaar voor is en als dat na gebruik is van olie is dat puur toeval..
Hihi sorry Miranda..vind je verhaal grappig...wat een gedoe haha..Nog een aambei ook gekregen..oohh.. Nou jouw darmen zijn wel leeg hihi.. Hoeveel had je genomen dan?
Ik heb de tip ook gehad om wonderolie te gebruiken, maar durf het eerlijk gezegd ook niet... Als ik voor woensdag nog niet bevallen ben word ik dan gestript. Dat lijkt me dan een beter idee!
Een verloskundige zei tegen me, ik mag het nu niet meer zeggen, maar vroeger zeiden we, neem een glaasje rode wijn.....dat schijnt ook te helpen..nou drink ik ook geen druppel alcohol, altijd al weinig, nu helemaal niet natuurlijk.. Vond zelfs die opmerking al vrij opmerkelijk. Van een verloskundige. Omdat ik al sinds week 30 aan de tob ben heeft iedereen wel adviezen voor me hoe de beeb er uit kan komen.. Nou ik heb vorige week 2 ananassen op haha, en bitter lemon en tonic gedronken, sex geprobeerd, maar das veeeeel te pijnlijk....... Toen ik iets daarna hoorde dat de beeb nog even een week moet blijven zitten ivm mijn suikers die zo schommelen. Omdat ik insuline spuit, en de suikers niet onder controle heb, moet de baby nog even verder rijpen.. Dus de ananas en bitter lemon van mijn boodschappenlijst afgehaald Toen begon er van de week iemand over wonderolie, ben ik gaan lezen en kwamen er allerlei vragen in me naar boven omdat de adviezen en waarschuwingen zo haaks op elkaar staan.. ...en mijn vraag...hoe zit dat dan met gewone laxeer middelen.. heb mijn vraag ook even hier bij de verloskundigen voorgelegd.